Būtini slapukai įgalina pagrindines tinklapio funkcijas. Svetainė negali tinkamai veikti be šių slapukų, juos galima išjungti tik pakeitus naršyklės nuostatas.
Statistikos slapukai
Analitiniai slapukai padeda mums tobulinti mūsų tinklalapį, renkant ir pateikiant informaciją apie jo naudojimą.
MUKIS SVETAINĖS PRIVATUMO POLITIKA
BENDRA INFORMACIJA
Šia privatumo politika (toliau – Politika) nustatomos asmens duomenų tvarkymo sąlygos naudojantis svetaine, kuri yra pasiekiama adresu www.mukis.lt (toliau – Svetainė).
Politika taikoma, kai Jūs naudojatės www.mukis.lt , pildydami registracijų ar apklausų formas, tęsdami naršymą svetainėje, naudojatės svetainėje nurodytais kontaktais dėl karjeros planavimo paslaugų, pateikiate mums užklausas, pildote anketas, užsakote naujienlaiškius, lankotės mūsų socialinių tinklų paskyrose LinkedIn, YouTube, Instagram, Facebook ir kituose socialiniuose tinkluose (toliau – socialiniai tinklai), domitės mūsų pasiūlymais, kvietimais į renginius, konferencijas, mokymus, registruojatės į juos, susisiekiate su mumis telefonu, kitais el.
komunikacijos kanalais ar kreipiatės į mus kitais su mūsų veikla susijusiais klausimais. Papildoma
ar/ir detalesnė informacija gali būti pateikta paslaugų ir kitose sutartyse, privatumo pranešimuose arba skelbiant ją internete.
Prašome atidžiai perskaityti šią Politiką tam, kad teisingai suprastumėte mūsų požiūrį bei nuostatas dėl asmens duomenų tvarkymo. Naudodamasis www.mukis.lt . Jūs patvirtinate, kad susipažinote su Politika, suprantate jos nuostatas ir sutinkate su joje nurodytais Jūsų asmens duomenų tvarkymo tikslais, būdais bei tvarka. Jeigu Jūs nesutinkate su Politika, Jūs neturite teisės naudotis Svetaine.
Svetaine gali naudotis 14 (keturiolikos) metų amžiaus arba vyresni asmenys. Jeigu jums yra mažiau nei 14 (keturiolika) metų, prašome atidžiai perskaityti šias Politikos sąlygas kartu su savo tėvais arba globėjais ir įsitikinti, kad jas tinkamai suprantate.
KAS YRA JŪSŲ ASMENS DUOMENŲ VALDYTOJAS?
BĮ Lietuvos neformaliojo švietimo agentūra (toliau – Duomenų valdytojas):
Juridinio a.k. 302848387
Buveinės adresas: Žirmūnų g. 1 B, LT-09101 Vilnius
Tel. (85) 277 2394
El. p. info@linesa.lt
Duomenų apsaugos pareigūno kontaktai:
tel. +370 604 66346, el. p. ada@linesa.lt
Tvarkydami asmens duomenis, mes laikomės 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo, kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (toliau – Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas, arba BDAR), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo, Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo ir kitų tiesiogiai taikomų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą, taip pat kompetentingų institucijų nurodymų.
KOKIAIS PRINCIPAIS VADOVAUDAMIESI TVARKOME ASMENS DUOMENIS?
Tvarkydami asmens duomenis laikomės šių asmens duomenų tvarkymo principų:
— asmens duomenys renkami apibrėžtais ir teisėtais tikslais ir toliau negali būti tvarkomi tikslais, nesuderinamais su nustatytaisiais prieš renkant asmens duomenis (apibrėžtumo ir teisėtų tikslų principas);
— asmens duomenys tvarkomi teisėtai, sąžiningai ir skaidriai (teisėtumo, sąžiningumo ir skaidrumo principas);
— asmens duomenys turi būti tikslūs ir, jei reikia, nuolat atnaujinami; netikslūs ar neišsamūs duomenys turi būti ištaisyti, papildyti, sunaikinti arba sustabdytas jų tvarkymas (tikslumo principas);
— asmens duomenys turi būti tokios apimties, kuri būtina apibrėžtiems tikslams pasiekti, jiems rinkti ir toliau tvarkyti, nekaupiami ir netvarkomi pertekliniai duomenys (duomenų kiekio mažinimo principas);
— asmens duomenys saugomi tiek, kiek būtina siekiamiems tikslams pasiekti (saugojimo trukmės apribojimo principas);
— asmens duomenys tvarkomi tokiu būdu, kad taikant atitinkamas technines ar organizacines priemones būtų užtikrintas tinkamas asmens duomenų saugumas, įskaitant apsaugą nuo duomenų tvarkymo be leidimo arba neteisėto duomenų tvarkymo ir nuo netyčinio praradimo, sunaikinimo ar sugadinimo, prieiga prie asmens duomenų suteikiama tik tiems mūsų darbuotojams, kuriems tokie duomenys yra reikalingi jų funkcijoms ir pavedimams atlikti (vientisumo ir konfidencialumo principas).
— mes atsakome už visų duomenų apsaugos principų laikymąsi ir savo atitikties įrodymą, asmens duomenis tvarkome tinkamai, vedame duomenų tvarkymo įrašus (atskaitomybės principas).
KOKIE YRA ASMENS DUOMENŲ TVARKYMO PAGRINDAI?
Duomenų valdytojas tvarko Jūsų asmens duomenis remdamasi šiais pagrindais:
1. Jūsų sutikimo (BDAR 6 straipsnio 1 dalies a punktas), kuris išreiškiamas Jūsų aktyviais veiksmais, t. y. kreipimusi į mus ir asmens duomenų pateikimu, arba kitais aktyviais veiksmais. Taip pat, gavę Jūsų sutikimą, mes siunčiame informaciją apie savo paslaugas, pasiūlymus skirtus asmenims, įstaigoms bei organizacijoms, susijusius su mūsų teikiamomis karjeros planavimo paslaugomis (konkursų, parodų, seminarų, konferencijų ir kitų renginių, ugdomosios veiklos organizavimu).
Sutikimą galite bet kada atšaukti susisiekę su mumis el. paštu info@mukis.lt. Sutikimo atšaukimas nedaro poveikio sutikimu pagrįsto duomenų tvarkymo, atlikto iki sutikimo atšaukimo, teisėtumui.
2. Sutarčių, susitarimų ir panašių dokumentų sudarymui, vykdymui, administravimui, keitimui;
3. vykdant pavestas viešosios valdžios funkcijas (BDAR 6 straipsnio 1 dalies e punktas), kai tvarkyti asmens duomenis įpareigoja atitinkami teisės aktai. Asmens duomenų tvarkymas vykdomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. rugpjūčio 24 d. nutarimo Nr. 847 „Dėl profesinio orientavimo teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ 15 p. ir Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. rugpjūčio 31 d. įsakymu Nr. V-1334 „Dėl rekomendacijų dėl karjeros specialistų funkcijų ir profesinio orientavimo paslaugų teikimo švietimo įstaigose patvirtinimo“ ir kt. teisės aktų reikalavimais;
4. tvarkyti duomenis būtina siekiant teisėtų interesų – visuomenės informavimo, siekiant įvykdyti teisinius reikalavimus, įskaitant skolų susigrąžinimą taikant neteismines procedūras, mums ginantis nuo pareikštų ieškinių, reikalavimų, pretenzijų; informacinių sistemų ir tinklų saugumui užtikrinti; siekiant užtikrinti patogų ir kokybišką naudojimąsi mūsų paslaugomis;
Tvarkomų asmens duomenų apimtis priklauso nuo užsakomų ar naudojamų paslaugų ir to, kokią informaciją pateikia asmuo, kai užsako ir (ar) naudojasi paslaugomis, lankosi Svetainėje.
Duomenų valdytojas siekia, kad asmens duomenys būtų tvarkomi tiksliai, sąžiningai ir teisėtai, kad jie būtų tvarkomi tik tokiais tikslais, kuriais buvo renkami, kad jie būtų tvarkomi laikantis teisės aktuose nustatytų aiškių ir skaidrių asmens duomenų tvarkymo principų ir reikalavimų.
KOKIUS ASMENS DUOMENIS IR KOKIAIS TIKSLAIS TVARKOME JŪSŲ ASMENS DUOMENIS?
Asmens duomenys gali būti tvarkomi šiais tikslais:
1. sutarties sudarymo bei vykdymo tikslais tvarkome šiuos duomenis: vardas, pavardė, gimimo data ar asmens kodas, gyvenamoji vieta, parašas, asmens tapatybę patvirtinančio dokumento duomenys, individualios veiklos pažymos, verslo liudijimo duomenys, sąskaitos duomenys, adresas, telefono ryšio numeris, el. pašto adresas, sutarties duomenys, informacija apie sutarties vykdymą, kiti būtini duomenys priklausomai nuo sutarties pobūdžio;
2. tiesioginės rinkodaros tikslais Jūsų sutikimo pagrindu tvarkome šiuos asmens duomenis: vardas, pavardė, telefono numeris, el. pašto adresas. Šiuo tikslu Jūsų nurodytu el.paštu galite gauti informaciją apie mūsų ir mūsų partnerių pasiūlymus, susijusius su mūsų veikla, kvietimus dalyvauti įvairiuose renginiuose, taip pat sulaukti prašymo pateikti atsiliepimą apie mūsų Jums suteiktas paslaugas;
3. naujienų prenumeratos užsakymo administravimo ir informacijos apie mūsų veiklą pateikimo prenumeratoriams tikslu tvarkome Jūsų pateiktus duomenis: elektroninio pašto adresą, IP adresą, prenumeratos užsakymo/atšaukimo datą ir laiką, Duomenų valdytojo Jums pateiktos informacijos turinį, informacijos pateikimo datą ir laiką;
4. Svetainės tobulinimo tikslu tvarkome lankytojo IP adresą, tinklo ir vietos duomenis, kai lankytojas juos suteikia. Duomenys yra renkami slapukų ir kitų panašių technologijų pagalba Jūsų sutikimo pagrindu;
5. įvairių renginių organizavimo ir vykdymo tikslu užsiregistravusių ir dalyvaujančių asmenų asmens duomenys: vardas, pavardė, telefono numeris, gimimo data (arba amžius), asmens kodas (jeigu būtina), el. pašto adresas, darbovietės arba mokymo įstaigos pavadinimas, pareigos, mokinio klasė, kurią pateikia pats duomenų subjektas, ir kiti pateikti duomenys apie trečiuosius asmenis (šeimos narius), siųsti priminimus el. laiškais, visa kita su tuo susijusi informacija būtina tinkamam renginio organizavimui;
6. mūsų veiklai skirtų socialinių tinklų paskyrų administravimo tikslu Jūsų sutikimo pagrindu: vardas, pavardė, el. pašto adresas, šalis, profilio nuotrauka, Jūsų mums siųsti pranešimai, jų gavimo laikas ir data, turinys ir priedai, mūsų atsakymai į Jūsų pranešimus bei atsakymų laikas, pranešimo komentarai, pasidalijimai, informacija apie reakcijas į Jūsų pranešimus;
7. profesinio orientavimo stebėsenos vykdymo tikslu (duomenų tyrimai, apklausos, analizė ir statistika) tvarkomi asmens duomenys: vardas (-ai); pavardė (-ės); kontaktiniai duomenys: telefono numeris (-iai), elektroninio pašto adresas; pareigų pavadinimas, švietimo įstaigos, kurioje dirbama, duomenys; profesijos kodas; profesijų grupė; profesijų pogrupis; darbo teisinių santykių pradžios data švietimo įstaigoje; darbo teisinių santykių pabaigos data švietimo įstaigoje; pareigybės dydis (jeigu būtina), darbo patirtis; kvalifikacijos tobulinimui skirtų ak. val. skaičius, kalbų mokėjimo lygis, profesijos pavadinimas; kvalifikacijos tobulinimo programos pavadinimas, kodas; kvalifikacijos tobulinimo programos / renginio data, sertifikatų išdavimo data ir numeris, mokinių, kuriems teikia paslaugas, skaičius ir sąrašas, organizuotų mokymų skaičius, formos ir temos, konsultacijų, teiktų mokinių tėvams (globėjams/rūpintojams), skaičius; profesinio orientavimo paslaugų finansavimo informacija: klasės krepšelio lėšų suma ir lėšų šaltiniai; kiti duomenys būtini pagal teisės aktų reikalavimus.
Mes neprašome pateikti ir netvarkome Jūsų specialiųjų kategorijų asmens duomenų, atskleidžiančių Jūsų rasinę ar etninę kilmę, politines pažiūras, religinius ar filosofinius įsitikinimus ar narystę profesinėse sąjungose, taip pat sveikatos duomenų, išskyrus tuos atvejus, kai šių duomenų tvarkymas yra privalomas pagal LR teisės aktų reikalavimus.
ASMENS DUOMENŲ ŠALTINIAI
Asmens duomenys gali būti gaunami tiesiogiai iš duomenų subjekto, kuris juos pateikia, atsiunčia mūsų nurodytais kontaktais arba kitu būdu kreipiasi į Duomenų valdytoją arba kitų išorinių šaltinių. Duomenys gali būti gaunami ir iš viešai prieinamų šaltinių (interneto svetainių).
Duomenis gali būti generuojami, kai asmuo naudojasi paslaugomis, pavyzdžiui, skambina telefonu, parašo elektroninį laišką, registruojasi į renginį, apsilanko interneto svetainėje ir kt.
Mes galime pateikti Jūsų duomenis duomenų paslaugų teikėjams, kurie teikia mums paslaugas (atlieka darbus) ir tvarko Jūsų duomenis mūsų, kaip duomenų valdytojo, vardu. Duomenų tvarkytojai turi teisę tvarkyti asmens duomenis tik pagal mūsų nurodymus ir tik ta apimtimi, kiek tai yra būtina siekiant tinkamai vykdyti sutartyje nustatytus įsipareigojimus. Pasitelkdami paslaugų teikėjus, imamės visų reikiamų priemonių, kad užtikrintume, jog būtų įgyvendintos tinkamos organizacines ir technines saugumą užtikrinančias priemonės bei išlaikytas asmens duomenų konfidencialumas. Pateikiame pavyzdinį (nebaigtinį) sąrašą subjektų, kuriems gali būti teikiami asmens duomenys:
- Informacinių technologijų bendrovės, kurios duomenis tvarko, kad užtikrintų informacinių sistemų kūrimą, tobulinimą ir palaikymą;
- Valstybės institucijoms galime teikti Jūsų duomenis atsakydami į teismo arba valstybės institucijų prašymus, tačiau tik ta apimtimi, kiek tai būtina siekiant tinkamai laikytis teisės aktų.
Be Jūsų sutikimo neteikiame asmeninės informacijos trečiosioms šalims rinkodaros tikslais.
KIEK LAIKO IR KAIP BUS SAUGOMI JŪSŲ ASMENS DUOMENYS?
Jūsų asmens duomenis tvarkysime ir saugosime ne ilgiau, negu tai būtina įgyvendinant tikslus, kuriais duomenys buvo surinkti, arba tokį laikotarpį, kokį nustato teisės aktai:
sutarties sudarymo bei vykdymo tikslais duomenys yra tvarkomi sutarties galiojimo laikotarpiu, jam pasibaigus saugomi 10 (dešimt) metų nuo sutarties nutraukimo ar pasibaigimo dienos;
tiesioginės rinkodaros (apklausų vykdymo, naujienlaiškių, pasiūlymų siuntimo) tikslais Jūsų sutikimo pagrindu duomenys tvarkomi, kol Jūs naudojatės mūsų paslaugomis ar/ir atšaukiate savo sutikimą, pasibaigus galiojimui saugomi 1 (vienerius) metus nuo jų galiojimo pasibaigimo dienos;
renginių organizavimo ir vykdymo tikslu duomenys yra tvarkomi Jūsų sutikimo pagrindu ir saugomi 1 (vienerius) metus nuo renginio vykdymo dienos;
mūsų socialinių tinklų paskyrų administravimo tikslu Jūsų sutikimo pagrindu tvarkome ir saugome 1 (vienerius) metus nuo jų pateikimo dienos;
profesinio orientavimo stebėsenos vykdymo tikslu duomenys saugomi 3 (tris) metus nuo jų pateikimo dienos, statistikos tikslais nuasmeninti duomenys saugomi neribotą laiką.
Pasibaigus nurodytiems terminams, duomenys bus ištrinami taip, kad nebūtų galima jų atstatyti.
Duomenų valdytojas įsipareigoja užtikrinti, kad Jūsų asmens duomenys būtų apsaugoti. Duomenų valdytojas naudoja technines ir organizacines priemones, kurios apsaugo Jūsų asmens duomenis nuo neteisėto Jūsų duomenų naudojimo ar jų atskleidimo ar neteisėto sunaikinimo ar pakeitimo. Visi Duomenų valdytojas darbuotojai ir tretieji asmenys, kuriuos Duomenų valdytojas pasitelkia Jūsų asmens duomenims tvarkyti, yra įsipareigoję gerbti Jūsų informacijos konfidencialumą.
JŪSŲ TEISĖS IR JŲ ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS ASMENS DUOMENŲ APSAUGOS SRITYJE
Kiekvienas duomenų subjektas turi šias teises:
1. teisę žinoti (būti informuotam) apie savo asmens duomenų tvarkymą;
2. teisę susipažinti su savo tvarkomais asmens duomenimis ir kaip jie yra tvarkomi, t. y. gauti informaciją apie asmens duomenų saugojimo laikotarpį, taikomas technines ir organizacines priemones duomenų saugumui užtikrinti, gauti informaciją iš kokių šaltinių ir kokie asmens duomenys surinkti, kokiu tikslu jie tvarkomi, kam teikiami;
3. teisę reikalauti ištaisyti, sunaikinti savo asmens duomenis arba sustabdyti, išskyrus saugojimą, savo asmens duomenų tvarkymo veiksmus, kai duomenys tvarkomi, nesilaikant teisės aktų nuostatų;
4. teisę nesutikti, kad būtų tvarkomi jų asmens duomenys, išskyrus atvejus, kai šie asmens duomenys yra tvarkomi dėl teisėto intereso, kurio siekia duomenų valdytojas arba trečiasis asmuo, kuriam teikiami asmens duomenys, ir jei duomenų subjekto interesai nėra svarbesni;
5. teisę reikalauti, kad būtų apriboti asmens duomenų tvarkymo veiksmai;
6. teisę reikalauti, kad jo paties pateikti asmens duomenys, jeigu jie tvarkomi jo sutikimo ar sutarties pagrindu, ir jeigu jie tvarkomi automatizuotomis priemonėmis, duomenų valdytojo būtų persiųsti kitam duomenų valdytojui, jeigu tai yra techniškai įmanoma (duomenų perkeliamumas);
7. teisę dėl asmens duomenų tvarkymo pateikti skundą Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai.
8. teisę bet kuriuo metu atšaukti sutikimą, nedarant poveikio sutikimu grindžiamo duomenų tvarkymo iki sutikimo atšaukimo teisėtumui;
9. teisę bet kuriuo metu atšaukti savo duotą sutikimą dėl asmens duomenų tvarkymo tiesioginės rinkodaros tikslu.
Duomenų subjektas, pateikęs asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą arba teisės aktų nustatyta tvarka ar elektroninių ryšių priemonėmis, kurios leidžia tinkamai identifikuoti asmenį, patvirtinęs savo asmens tapatybę, turi asmeniškai, paštu, per pasiuntinį ar el. paštu pateikti rašytinį prašymą dėl jo teisių įgyvendinimo.
Jeigu Jūs manote, kad Duomenų valdytojas nesilaiko ar netinkamai vykdo teisės aktuose numatytas pareigas asmens duomenų apsaugos srityje, Jūs galite kreiptis į Duomenų valdytoją su skundu. Mes Jūsų skundą išnagrinėsime ir atsakymą pateiksime per 20 darbo dienų. Jeigu Jūsų netenkins mūsų atsakymas, Jūs turite teisę kreiptis į Valstybinę duomenų apsaugos inspekciją (www.ada.lt)
SLAPUKAI
Jums besilankant mūsų Svetainėje www.mukis.lt, norime pateikti tokį turinį ir funkcijas, kurios būtų pritaikytos būtent Jūsų poreikiams. Tam reikalingi slapukai (angl. cookies). Tai nedideli informacijos elementai, išsaugomi Jūsų interneto naršyklėje. Jie padeda mums atpažinti Jus kaip ankstesnį interneto svetainės lankytoją, išsaugoti Jūsų lankymosi svetainėje istoriją ir pagal tai pritaikyti turinį. Taip pat slapukai padeda užtikrinti sklandų svetainių veikimą, leidžia stebėti lankymosi interneto svetainėje trukmę, dažnumą bei rinkti statistinę informaciją apie svetainių lankytojų skaičių. Analizuodami šiuos duomenis galime savo svetainę tobulinti, padaryti ją patogesnę Jūsų naudojimui.
Kaip valdyti ir ištrinti slapukus
Kai naudojate naršyklę mūsų teikiamam turiniui pasiekti, galite konfigūruoti savo naršyklę taip, kad būtų priimti visi slapukai, atmesti visi slapukai arba būtų pranešama, kai slapukas atsiunčiamas. Kiekviena naršyklė skirtinga, todėl, jei nežinote, kaip pakeisti slapukų nuostatas, pasižiūrėkite jos žinyno meniu. Jūsų įrenginio operacinėje sistemoje gali būti papildomų slapukų valdiklių. Jei nenorite, kad informacija būtų renkama slapukų pagalba, pasinaudokite daugelyje naršyklių esama paprasta procedūra, kuri leidžia jums atsisakyti slapukų naudojimosi. Norėdami daugiau sužinoti, kaip valdyti slapukus, apsilankykite adresu http://www.allaboutcookies.org/manage-cookies/.
Tačiau nepamirškite, kad kai kurios paslaugos gali būti sukurtos taip, kad veiktų tik su slapukais, o juos išjungę jų arba tam tikrų jų dalių naudoti nebegalėsite.
Toliau pateikiame Svetainėje naudojamų būtinųjų slapukų sąrašą:
Pavadinimas
Teikėjas
Paskirtis
Galiojimo pabaiga
Tipas
_RequestVerificationToken
Padeda išvengti kelių svetainių užklausų klastojimo (CSRF) atakų.
Sesija
HTTP
cf_chl_1
Šis slapukas yra "Cloudflare" teikiamų paslaugų, įskaitant apkrovos balansavimą, svetainės turinio pristatymą ir DNS ryšio aptarnavimą svetainių operatoriams, dalis.
1 diena
HTTP
cf_chl_prog
Skirtas žmonėms ir robotams atskirti.
1 diena
HTTP
CookieConsent
Išsaugo esamo domeno naudotojo sutikimo su slapukais būseną.
1 metai
HTTP
rc::a
Google
Skirtas žmonėms ir robotams atskirti.
Nuolatinis
HTML
rc::c
Google
Skirtas žmonėms ir robotams atskirti.
Sesija
HTML
__cf_bm
Skirtas žmonėms ir robotams atskirti.
1 diena
HTTP
Toliau pateikiame Svetainėje naudojamų nuostatų slapukų sąrašą:
Pavadinimas
Teikėjas
Paskirtis
Galiojimo pabaiga
Tipas
LaSID
emokykla.ladesk.com
Leidžia svetainei atpažinti lankytoją, siekiant optimizuoti pokalbių dėžutės funkcionalumą.
Sesija
HTTP
Toliau pateikiame Svetainėje naudojamų statistikos ir analitinių slapukų sąrašą:
Pavadinimas
Teikėjas
Paskirtis
Galiojimo pabaiga
Tipas
LaVisitorNew
emokykla.ladesk.com
Skirtas suskaičiuoti, kiek kartų svetainėje apsilankė skirtingi lankytojai – tai daroma priskiriant lankytojui ID, todėl vartotojas neužsiregistruoja du kartus.
1 diena
HTTP
_#/redot.gif
Gemius
Laukia
Sesija
Pixel
_ga
Google
Registruoja unikalų ID, kuris naudojamas statistiniams duomenims apie tai, kaip lankytojas naudojasi svetaine, generuoti.
2 metai
HTTP
_gat
Google
Naudoja „Google Analytics“, kad sumažintų užklausų dažnį
1 diena
HTTP
_gid
Google
Registruoja unikalų ID, kuris naudojamas statistiniams duomenims apie tai, kaip vartotojas naudojasi svetaine, generuoti.
1 diena
HTTP
LaVisitorId_#
emokykla.ladesk.com
Laukia
Sesija
HTTP
Toliau pateikiame Svetainėje naudojamų rinkodaros slapukų sąrašą:
Pavadinimas
Teikėjas
Paskirtis
Galiojimo pabaiga
Tipas
Gdvn
Gemius
Naudojama kartu su iššokančia reklama ir svetainės turiniu. Šis slapukas nustato, kokius skelbimus lankytojui reikėtų rodyti, taip pat užtikrina, kad tie patys skelbimai nebūtų rodomi dažniau, nei numatyta.
1 metai
HTTP
gstorage
Gemius
Nustato unikalų vartotojo ID, leidžiantį trečiųjų šalių reklamuotojams į vartotoją nukreipti atitinkamą reklamą.
Nuolatinis
HTML
Gtest
Gemius
Renka informaciją apie vartotojų elgesį ir naršymą, kuri naudojama svetainei optimizuoti – slapukas taip pat leidžia „Google Ads“ ir „Google Analytics“ rinkti informaciją apie vartotojus rinkodaros tikslais.
6 dienos
HTTP
ads/ga-audiences
Google
Naudojama „Google AdWords“ siekiant pakartotinai pritraukti lankytojus, kurie gali virsti vartotojais, remiantis lankytojo elgsena internete įvairiose svetainėse.
Sesija
Pixel
__gfp_64b
Gemius
Renka duomenis apie vartotojų apsilankymus svetainėje, pvz., kokiuose puslapiuose buvo apsilankyta. Užregistruoti duomenys naudojami vartotojų interesams ir demografiniams profiliams suskirstyti pagal perpardavimus tikslinės rinkodaros tikslais.
1 metai
HTTP
IŠORINĖS SVETAINĖS
Svetainėje gali būti pateikta nuorodų į išorines svetaines – mūsų partnerių svetaines ar svetaines, kuriose reklamuojamos mūsų paslaugos. Sekdami pagal tokias nuorodas į kurią nors iš svetainių, atkreipkite dėmesį į tai, kad šios svetainės ir per jas pasiekiamos paslaugos turi savo atskiras privatumo politikas ir mes neprisiimame atsakomybės ar įsipareigojimų už šias politikas ar už šiose svetainėse ar teikiant paslaugas renkamus asmens duomenis, pavyzdžiui, kontaktinius ar vietos duomenis. Peržiūrėkite šias politikas prieš pateikdami asmens duomenis šiose svetainėse ar naudodamiesi bet kokiomis paslaugomis.
POLITIKOS PAKEITIMAI
Ši Politika peržiūrima ne rečiau kaip kartą per dvejus metus. Apie pakeitimus pranešime Svetainėje patalpindami atnaujintą Politiką, ar kitais įprastais komunikacijos būdais.
Privatumo politikos papildymai ar pakeitimai įsigalioja nuo atnaujinimo datos, nurodytos Politikoje, nebent būtų nurodytas kitas įsigaliojimo terminas.
Jei prisijungsite ar naudositės mūsų teikiamu turiniu ir (ar) paslaugomis po tokio pranešimo paskelbimo, laikysime, kad Jūs susipažinote su naujais pakeitimais, nurodytais atnaujinime.
Padėti mokiniams pažinti savo mokymosi galias ir suprasti nuolatinio mokymosi reikšmę karjerai.
Mokinio pasiekimai
Apibūdins savo mokymosi mokytis galias, nuolatinio mokymosi reikšmę savo pažangai ir karjerai.
Temos teorinis pagrindimas
Ši tema skatina 5–8 klasių mokinius sąmoningai svarstyti mokymosi visą gyvenimą perspektyvą ir suprasti išsilavinimo ir mokymosi mokytis prasmę karjeros sėkmės atžvilgiu. Pagrindinė pamokos mintis yra tai, kad nuolatinis mokymasis ir karjeros sėkmė yra susiję su atsakomybe už savo mokymosi pokytį, aktyviu ir veikliu įsitraukimu į mokymąsi.
Ugdant karjerai 5–8 klasės mokinius, svarbūs trys turinio elementai: nuolatinio mokymosi ir karjeros sėkmės ryšys; jaunimui prieinamos formaliojo ir neformaliojo mokymosi galimybės; įvairūs mokymosi būdai ir metodai, mokymosi strategijos.
Karjeros sėkmė – tai gerovė ir patiriamas džiaugsmas dėl savo darbo pažangos, žavėjimasis savo darbu, organizacija, finansinė nauda ir pripažinimas, galėjimas daryti įtaką visuomenei ir pasiekti karjeros tikslų (Drewery, Pretti, & Nettinga, 2022).
Nuolatinis mokymasis suprantamas plačiau – ne vien kaip suaugusiųjų švietimas ar tęstiniai mokymai už mokyklos ribų, o kaip nuolatinis tobulėjimas per viso gyvenimo metu ir visose gyvenimo srityse. Mokymasis visą gyvenimą taip pat apima skirtingas mokymosi aplinkas (Pasaulio bankas, 2003): formalią (švietimo įstaigose, pavyzdžiui, mokyklose, universitetuose); neformalią (struktūruotas mokymasis už formalaus švietimo ribų, pavyzdžiui, mokymų metu); informalią arba savaiminio mokymosi aplinką (nestruktūruotas mokymasis, vykstantis bendruomenėje, šeimoje, pavyzdžiui, patenkant į naujas situacijas – į šią aplinką patenka tiek savišvieta, tiek savaiminis mokymasis). Mokymasis visą gyvenimą ne tik vyksta įvairiose mokymosi aplinkose ar užpildo formalaus švietimo spragas, bet ir yra paremtas kokybiškai nauju požiūriu į mokymąsi. Jungtinių Tautų Švietimo, mokslo ir kultūros organizacijos (UNESCO) teigimu, mokymasis visą gyvenimą yra „visuomenės pripratimas ir prisitaikymas nuolat atnaujinti žinias ir lavinti gebėjimus“ (UNESCO, 2014).
Vėlyvoji vaikystė ir ankstyvoji paauglystė laikomos lemiamomis veiklos orientacijų raidai ir asmens ir aplinkos santykių supratimui. Šiais gyvenimo laikotarpiais intensyviai vystosi kontrolės lokusas. Kontrolės vieta yra savybė jausti, kiek gyvenimo aplinkybių ir įvykių valdymas priklauso nuo paties žmogaus. Tai asmenybės nuostata, kad viskas, pavyzdžiui, žmogaus sėkmė ar nesėkmė, karjera, priklauso arba nuo paties žmogaus (internalumas, arba vidinė kontrolė), arba sėkmes ar nesėkmes lemia išorinės jėgos, tai yra kiti žmonės, likimas, antgamtinės jėgos (eksternalumas, arba išorinė kontrolė) (Rotter, 1966; Bagdonas ir Pociūtė, 1988). Kontrolės vieta gali būti skirtinga įvairioms žmogaus gyvenimo sritims. Pavyzdžiui, asmuo, kuris mano, kad jo socialinė sėkmė priklauso nuo jo paties psichinių savybių, tuo pat metu gali manyti, kad jo mokymosi ar profesinės nesėkmės yra nulemtos blogos kloties arba kitų žmonių blogų ketinimų. Tyrimai rodo, kad mokiniai, įsitikinę savo gebėjimu kontroliuoti įvykių eigą, yra mažiau linkę neigiamus gyvenimo įvykius suvokti kaip nulemtus išorinių veiksnių. Jie labiau linkę imtis veiksmų, kad ištaisytų sunkią situaciją, pavyzdžiui, kreipdamiesi paramos į kitus, o tai ypač svarbu mokiniams, pereinantiems iš vieno mokymosi etapo į kitą. Kontrolės šalutinis poveikis vystosi vaikystėje veikiamas šeimos ir mokyklos auklėjamosios įtakos, kuri skatina atsakomybės už savo veiksmus jausmo vystymąsi (Borecka-Biernat ir kt., 2019).
Nepaisant panašumo, sampratos kontrolė ir atsakomybė skiriasi. Nors žmogus gali jaustis galintis ką nors padaryti, tai nebūtinai reiškia, kad jis jaučiasi esąs asmeniškai įsipareigojęs tai daryti (Lauermann ir Karabenick, 2013). Vis dėlto tie, kas jaučiasi galintys kontroliuoti savo veiklos situacijas ar aplinkybes, yra labiau linkę prisiimti atsakomybę už savo pačių mokymąsi (Anderson ir Prawat, 1983).
Šioje temoje taikomos metapažintinės, metasocialinės mokymosi strategijos (Oxford, 2016) – mokinio vykdomos operacijos, skirtos padėti taikyti aktyvaus ir veiklaus dalyvavimo, augimo mąstysenos ir atsakomybės už mokymąsi elgseną. Augimo mąstysenai ugdyti taikomos strategijos, keičiančios požiūrį į savo gebėjimus, kaip į nekintamus, įgimtus, nes būtent mąstysena apie savo gebėjimus yra pagrindinis veiksnys, lemiantis žmogaus reakciją į nesėkmę ir didinantis sėkmės galimybes (Dweck, 2017, Kontvainienė, 2019).
Temos įvadas
Pamokos pradžioje aptariama citata iš A. Lindgren „Pepė Ilgakojinė“, mokiniai kviečiami pamąstyti apie Pepės požiūrį į mokymąsi: Ar pritari Pepės sprendimui pirkti pianiną? Kodėl? Mokinių atsakymai gali būti užrašomi lentoje ar dideliame lape. Prie jų galima grįžti apibendrinant pamoką.
Temos analizė
Temos nagrinėjimo nuoseklumas išreiškiamas potemių eile:
1) paaiškinamas nuolatinio mokymosi ir karjeros sėkmės ryšys,
2) apibūdinamos jaunimui prieinamos formaliojo ir neformaliojo mokymosi galimybės,
3) aptariami įvairūs mokymosi būdai
1) Siekiant atskleisti potemę „Nuolatinio mokymosi ir karjeros sėkmės ryšys“, pradžioje su mokiniais analizuojamos nuotraukos ir paveikslas, vaizduojantis karjeros sėkmės elementus ir besimokančius įvairaus amžiaus žmones. Atkreipiamas mokinių dėmesys į tai, kad žmonės mokosi ne tik mokykloje, bet ir darbe, muziejuje, kelionėse, savarankiškai ir veikdami drauge.
Atliekama skaitmeninė užduotis „Nuolatinio mokymosi strategijos“, kuria siekiama padėti mokiniams įsigilinti į nuolatinio mokymosi strategijų ir būdų įvairovę.
2) Su mokiniais aptariant, kokios yra jaunimui prieinamos formaliojo ir neformaliojo mokymosi galimybės, apibūdinamos švietimo įstaigos: 1) vykdančios formalųjį švietimą; 2) vykdančios neformalųjį švietimą; 3) teikiančios švietimo pagalbą.
3) Siekiant atskleisti potemę apie įvairius mokymosi būdus, akcentuojamos karjeros ir asmeninei pažangai yra svarbios asmenybės savybės ir elgesio būdai, kviečiama giliau pažinti savo kontrolės vietos, atsakomybės už mokymąsi, aktyvaus ir veiklaus mokinio savybes ir nuostatas, mokiniai gauna rekomendacijų pagal surinktus įverčius.
Tuo tikslu mokiniai atlieka skaitmenines užduotis: „Kontrolės vieta“, „Atsakomybė už mokymąsi“, „Aktyvus ir veiklus mokinys“. Gauti atsakymai (užduoties pavadinimas, data, rezultatai) išsaugomi ir perkeliami į el. kompetencijų aplanką. Šias užduotis galima atlikti po metų ir stebėti mokinio savybių dinamiką.
Pritaikydami žinias ir supratimą apie mokymosi būdus, mokiniai atlieka pratimą „Mano pomėgiai“. Šios užduoties tikslas padėti mokiniams daugiau sužinoti, kur gali tobulinti savo pomėgius ar išmokti ką nors nauja.
Taip pat mokiniams pasiūloma apmąstyti, kad aktyvumas ir veiklumas dalyvaujant mokymosi veiklose yra nusipelnomas išeinant iš savo komforto zonos. Pasiūloma dienoraštyje parašyti refleksiją apie pokalbį su artimais asmenimis apie jų mokymosi kelionę ir ko jie išmokę iš savo didžiausio pasiekimo.
Refleksija
Atliekama skaitmeninė užduotis „Išsilaisvink iš slegiančių pančių“, kurios tikslas – apibendrintai fiksuoti klasėje ar mokykloje patirtus įspūdžius, jausmus ir nuomones, apmąstyti, kaip pasikeitė mokinių supratimas apie karjeros informaciją, savo gebėjimus ją rinkti ir sisteminti.
Pokalbis, darbas grupėmis, testų atlikimas, edukacinis pabėgimo kambarys. Temą rekomenduojama integruoti į socialinių mokslų, dailės, technologijų, lietuvių kalbos pamokas.
Užduotys / žaidimai
Užduotis – pratimas „Mano pomėgiai“
Trukmė – 20 min
Priemonės: rašikliai, piešimo priemonės, muzikos įrašai.
Darbo eiga
Pristatoma užduotis – daugiau sužinoti, kur galima tobulinti savo pomėgius ar išmokti ką nors nauja.
Mokiniai kviečiami: „atsipalaiduok, pasiklausyk muzikos ar pasimankštink. Nusistatyk laikrodį ir 3 min rašyk, piešk tai, kas patinka, kas įdomu“.
Mokiniai 3 min rašo, piešia tai, kas patinka, kas įdomu.
Mokytojas kviečia: „pažiūrėk, ką nuveikei“. Pavyzdžiui, „Tu nupiešei puošnų nertinį ar skanų pyragaitį. Galbūt nori lankyti mezgimo būrelį ar jaunųjų konditerių klubą? Surask, kur gali mokytis ir tobulėti“.
Mokiniai naršo neformalaus švietimo įstaigos adresu (Nuoroda) Ir užsirašo: Mano pomėgių įgyvendinimo galimybės ......................... (10 min)
Visi kartu aptaria, kokias naujas galimybes atrado. (5 min)
Stebėsena. Mokytojas stebi mokinių veiklą, padeda laikytis trukmės limito.
Vertinimas. Grįžtamasis ryšys teikiamas žodžiu, įvertinant konstruktyvų mokinių aktyvumą ir įžvalgas.
Nepamokinės veiklos
Per visas pamokas mažų grupių ir visos klasės diskusijose aptariamos ir lyginamos mokymosi strategijos. Galima analizuoti neformalaus ugdymo, kultūros paso pasiūlymus, kviesti būrelių vadovus pristatyti mokiniams rimtojo laisvalaikio idėjas.
Sėkmės kriterijai
Taiko sau įvairius veiksmingus mokymosi būdus.
Prisiima atsakomybę už savo mokymosi pažangos pokytį.
Paaiškina nuolatinio mokymosi ir karjeros sėkmės ryšį.
Įvardija 3 tolimesnio mokymosi galimybes.
Hipersaitas
Pozityvioji psichologija: „Mąstysena: nauja sėkmes psichologija. Carol Dweck“ : nuoroda