image

Pastaruoju metu darbo rinkoje vis labiau vertinami specialistai, turintys daugiau nei vienos srities žinių, gebantys mokytis naujų dalykų ir greitai prisitaikyti. Bendradarbiaujant su praktikais sukurta Vilniaus universiteto (VU) Kauno fakulteto Marketingo technologijų bakalauro studijų programa – vienintelė tokia Lietuvoje, integruojanti marketingo ir informacinių sistemų žinias. Be to, tarpdiscipliniškumas ugdo ne tik profesinius įgūdžius, bet ir kūrybiškumą, kritinį mąstymą bei problemų sprendimo gebėjimus – savybes, kurios šiandien vertinamos labiausiai.

Šių metų pradžioje baigusi marketingo technologijos bakalauro studijų programą ir gavusi informacinių sistemų bakalauro diplomą su pagyrimu Jorė Bendinskaitė pasakoja, kad būtent studijuojama pajautė, kad jos asmeninės savybės, studijuojant įgytos akademinės žinios ir kompetencijos leidžia darbo rinkoje žvalgytis daug plačiau. Studijuota programa J. Bendinskaitei parodė, kad kūrybiškumas gali būti grįstas duomenimis ir marketingo technologinių procesų išmanymu, ne tik iškalba.

Asociacijoje „INFOBALT“ neseniai administratore ir projektų asistente įsidarbinusi J. Bendinskaitė džiaugiasi, kad studijų finalas tapo ir karjeros šuoliu, o VU sukaupta patirtis naudinga vienijant asociacijos narius bendram pažangos tikslui.

Patartina rinktis atidžiai

Baigę mokyklą daugelis jaunų žmonių atsiduria kryžkelėje – kur toliau? Kokias studijas pasirinkti? Kaip nepasiklysti tarp šimtų galimybių ir rasti tai, kas ne tik suteiks profesiją, bet ir atvers duris į įdomų, prasmingą, nuolat kintantį pasaulį? J. Bendinskaitė mano, kad šiuo metu darbo rinkoje esant didelei konkurencijai nepakanka turėti aukštojo mokslo diplomo. Anot jos, pranašumą įgyja tie, kurie studijuodami išmoksta derinti skirtingas sritis.

„Rinkdamasi studijas tikrai nežinojau, kokia mano svajonių profesija. Jau turėjau darbo patirties, tad buvo aišku, ką sugebu, žinojau, kad greit mokausi. Iššūkių nebijojau, tad stojimas tapo savotiška loterija. Visai negąsdino, kad būsime pirmieji studijuojantys marketingo technologijas“, – pasakoja J. Bendinskaitė. Ji neslepia, kad stojimo paraišką pildė nedėdama didelių vilčių ir pasikliaudama programos pavadinimu.

Vis dėlto pašnekovė pataria verčiau pasigilinti į studijų programų pasiūlą ir išsirinkti sau priimtiniausią kelią, kuo mažiau vietos paliekant atsitiktinumui. Iš savo patirties ji siūlo nepraleisti galimybių išbandyti save studentiškose veiklose, savanoriaujant ir dalyvaujant įvairiuose konkursuose, projektuose.

Nyksta įprastos profesijų ribos

J. Bendinskaitė džiaugiasi įgytu išsilavinimu, kurį lydėjo veikla Studentų atstovybėje, darbas VU ir moksliniame projekte, o išgrynintos kompetencijos suteikė galimybę rinktis profesinį kelią, kuris leistų augti, nuolat išbandyti save ir pasireikšti kūrybiškumui.

„Dažnai studijų patirtį lemia žmogiškasis kriterijus, kartais aplinkybės. Anksčiau buvome įpratę prie aiškių rėmų – teisininkas yra teisininkas, pardavėjas yra pardavėjas. Dabar vis dažniau matome, kad geriausi specialistai geba jungti įvairias žinias ir taikyti jas kūrybiškai“, – sako VU Kauno fakulteto marketingo technologijų absolventė.

Šiuolaikinė darbo rinka keičiasi taip greitai, kad prognozuoti, kokių specialistų reikės po penkerių ar dešimties metų, beveik neįmanoma. Vis dėlto tendencija aiški: informatikos žinios praverčia meno kūrėjams, psichologijos išmanymas — rinkodaros specialistams, o dizaino pagrindai — net inžinieriams. Todėl populiarėja studijų programos, jungiančios skirtingas sritis, o aukštosios mokyklos pabrėžia bendruomenės, kaip saviugdos terpės, svarbą.

„Manau, kad svarbiausia – motyvacija. Žinantis savo tikslą žmogus sugebės ir iš studijų, ir iš darbo aplinkos pasiimti tai, kas geriausia, ir ras, kaip geriausiai įdarbinti savo potencialą. Nebūtinai tas tikslas turi būti didelis. Užtenka siekti laiku atlikti užduotį ar, pavyzdžiui, išmokti naujos programavimo kalbos“, – sako J. Bendinskaitė.

VU informacija

 

Dalintis: