image

Metų pradžioje Užimtumo tarnybos interneto svetainėje įdiegta virtuali konsultantė padėjo sumažinti darbo krūvį darbuotojams, tuo pačiu suteikdama galimybę klientams gauti atsakymus bet kuriuo paros metu. Sausį apie 40 proc. klausimų jai buvo pateikta po darbo valandų.

Iš 15,7 tūkst. žinučių net 6,3 tūkst. buvo atsiųsta vakarais arba naktį. Savaitgaliais sulaukta 2 tūkst. paklausimų.

„Dirbtinis intelektas suteikė galimybę klientams pasiūlyti ne tik mūsų elektronines paslaugas visą parą, bet ir konsultacijas, kurios kasdien darosi vis kokybiškesnės. Emą vis dar moko mūsų darbuotojai, tačiau pastebėjome, kad ji pati sėkmingai kuria atsakymus iš sudėliotų algoritmų voratinklio“, – pasakojo Klientų aptarnavimo ir paslaugų valdymo skyriaus vedėja Vaida Urbanskienė.

Kasdien telefonu ar el. paštu konsultuojantis specialistas sausį aptarnavo po 80 žmonių. Virtualiosios konsultantės dienos pokalbių vidurkis buvo du kartus didesnis – 161.

Užimtumo tarnybos specialistai vertino ir dirbtinio intelekto įrankio gebėjimą atsakyti į klausimus. Visą mėnesį atsakymų kokybė buvo vertinama daugiau nei 90 proc. Tai rodo, kad neseniai startavusi virtuali konsultantė pateikė tik dešimtadalį neteisingų atsakymų. Suteiktas konsultacijas 57 proc. klientų įvertino gerai.

Anot V.Urbanskienės, ypač pagerėjo konsultacijų kokybė apie užsieniečių įdarbinimą. Anksčiau tai užtrukdavo konsultuojant klientus telefonu. „Dabar Ema pateikia tikslias nuorodas į dokumentų formas, mokėjimų informaciją, taip taupydama klientų laiką“, – sakė ji.

Tarp kitų dažniausiai užduodamų klausimų fiksuota registracijos būdai, paramos mokymuisi priemonės bedarbio statusą turintiems žmonėms, aukštą pridėtinę vertę kuriančių kvalifikacijų ir kompetencijų įgijimas, laisvų darbo vietų paieška. Antroje sausio pusėje padaugėjo klausimų apie mokymosi stipendijos mokėjimo laiką, o pastaruoju metu ir pranešimų apie nelegalų darbą.

Kaip ir tikėtasi, bandymų sutrikdyti dirbtinio intelekto pagrindu veikiančios konsultantės darbą netrūko. Sulaukta ir prisipažinimų meilėje, skundų apie žmogaus teisių pažeidimus Lietuvoje, kaimyninių valstybių sostines.

Pasitaikė ir besidominčių, ar Ema yra valgiusi krokodilo, ar geba pridėti 2+2. Netrūko paliepimų ir meilių frazių: „surask darbą“, „išvirk arbatos“, „brangute, ačiū“.

„Nemaža dalis žmonių bendravo su ja kaip tikru konsultantu, nevengdami net atsiprašyti, jei buvo uždavę klausimus su necenzūriniais žodžiais. Dirbtinio intelekto įdiegimas Užimtumo tarnyboje jau dabar pasiteisino. Žinoma, dar praeis nemažai laiko, kol ji galės mokytis ir dirbti tik savarankiškai“, – pridūrė Užimtumo tarnybos atstovė.

Užimtumo tarnybos informacija

 

Dalintis: