image

Nacionalinė švietimo agentūra (NŠA) skelbia patvirtintus Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo (PUPP) užduočių aprašus. Juose numatyta matematikos, lietuvių kalbos ir literatūros bei tautinių mažumų gimtųjų (lenkų, rusų, baltarusių bei vokiečių) kalbų II gimnazijos klasės mokinių pasiekimų patikrinimų užduočių specifika, pobūdis ir pateikimas, taškų suma, atliktų užduočių vertinimas ir patikrinimo trukmė.

NŠA jau anksčiau yra parengusi PUPP lietuvių kalbos ir literatūros bei matematikos užduočių pavyzdžius. Jie viešai prieinami NŠA interneto svetainėje.

Matematikos PUPP užduotį gali sudaryti 30–35 uždaviniai. Šio patikrinimo trukmė – 2 val. 30 min. Maksimali taškų suma, kurią gali surinkti mokiniai, – 50 taškų.

Matematikos užduotys rengiamos atsižvelgiant į visas 9 (I gimnazijos) klasės matematikos mokymo(si) turinio sritis, temas ir potemes, o iš 10 (II gimnazijos) klasės paimtos šios temos ir potemės: modeliai ir sąryšiai, dėsningumai, algebra, racionaliosios lygtys, kvadratinės nelygybės, lygčių sistemos, geometrija ir matavimai, figūros, plokštumos figūros, įvadas į trigonometriją. Neįtraukiamas „Duomenys ir tikimybės“ temų mokymo(si) turinys.

Lietuvių kalbos ir literatūros PUPP užduotį sudarys 3 dalys: skaitymas, teksto supratimas ir literatūros bei kultūros pažinimas; kalbos pažinimas ir vartojimas; rašymas ir teksto kūrimas. II klasių mokiniams nebelieka  anksčiau buvusios kalbėjimo dalies.

Pirmojoje dalyje mokiniams pateikiami du (ar daugiau) bendrine kalba parašyti, autentiški arba minimaliai adaptuoti grožinės literatūros ir kitų žanrų tekstai, kurių bendra apimtis siektų iki 700–1000 žodžių ir pagal kuriuos reikia atsakyti į užduoties klausimus, palyginant tekstus, pateikiant savo nuomonę ar įžvalgas palaikant ar nepritariant tekstų idėjoms. Antroji dalis, skirta kalbos pažinimui ir vartojimui, tikrina mokinių gebėjimus taikyti lietuvių kalbos fonetikos, morfologijos ir rašybos žinias, tinkamai vartoti leksines, gramatines, stilistines kalbos priemones. Trečioji dalis apima teksto kūrimą: minimali apimtis – 200 žodžių. Mokiniams bus pateikiamos 3 temos, iš kurių mokinys pasirinktų vieną, taip pat pasirinktų ir teksto formą: rašinį, literatūrinį laišką ar dienoraštį, straipsnį, esė ir pan.

Pirmosios dvi patikrinimo dalys maksimaliai vertinamos po 15 taškų, trečioji dalis – 30 taškų. Lietuvių kalbos ir literatūros PUPP užduočiai atlikti skiriamos 3 valandos.

Lietuvių kalbos ir literatūros užduotys gali būti rengiamos iš visų 9 (I gimnazijos) klasės temų ir potemių, o iš 10 (II gimnazijos) klasės neįtraukiamas temos „Barokas“ mokymosi turinys.

Tautinių mažumų (lenkų, rusų, baltarusių bei vokiečių) gimtosios kalbos ir literatūros PUPP užduotį taip pat sudarytų 3 dalys: klausymas, skaitymas ir teksto kūrimas.

Klausymo dalyje mokiniams pateikiami 5–6 min. trukmės garso ar audiovizualiniai įrašai, kuriuose bendrine kalba kalbama įvairiomis kultūrinėmis ir (ar) visuomeninėmis temomis. Skaitymo dalyje pateikiami bendrine kalba parašyti autentiški arba minimaliai adaptuoti tekstai, kurių bendra apimtis 700–800 žodžių. Mokiniai skaitomus tekstus analizuotų, vertintų skaitomų tekstų turinį ir raišką, pateiktų savo nuomonę ir įžvalgas pagal pateiktos užduoties klausimus. Tekstui sukurti trečioje dalyje būtų pateikiamos dvi temos, pasirinkus vieną iš jų mokinys rašytų samprotavimo rašinį, straipsnį, recenziją, viešą kalbą. Minimali kuriamo teksto apimtis – 250 žodžių. Patikrinimo trukmė – 3 val. 30 min.  Maksimali taškų suma – 60 taškų.

Visas PUPP užduotis mokiniai atlieka elektroninėje užduočių atlikimo sistemoje. Dalis atliktų užduočių yra vertinama automatiškai, todėl atlikęs ir pateikęs užduotį mokinys gali matyti, kiek taškų surinko. Neautomatiškai vertinamų užduočių dalį vertintojai vertina elektroninėje vertinimo sistemoje.

Su Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo užduočių aprašų projektais galima susipažinti NŠA interneto svetainėje.

Nacionalinės švietimo agentūros informacija 

 

Dalintis: