image

Režisierius ir scenaristas T. Vidmantas, pristatęs tokius filmus kaip „Gautas iškvietimas" , „Trys milijonai eurų“, „Pats sau milijonierius“, tapo bene sėkmingiausiu lietuviško kino kūrėjų, kurio filmai į kino sales pritraukia tūkstančius žiūrovų. Apie savo karjeros kelią jis sutiko papasakoti mokiniams, dar tik besirenkantiems profesiją ir galbūt svajojantiems apie režisieriaus, scenaristo ar reklamų kūrėjo darbą.

Kokios profesijos Jums buvo įdomios ir patrauklios vaikystėje? Ar nuo mažens svajojote apie režisieriaus, scenaristo darbą?

Vaikystėje svajojau tapti astronomu, vėliau informatiku, o prieš pat baigiant mokyklą – grafikos dizaineriu.

Ar pamenate, koks buvo Jūsų pirmasis darbas?

Buvau 13 ar 14 metų, dirbdavau arba pas mamos brolį, kur porą savaičių vasarą dažiau ilgą tvorą, arba pas tėtį, medžio dirbtuvėse, padėjau jam gaminti baldus. Nepamenu tiksliai.

Studijavote grafinį dizainą. Kaip supratote, jog norite būti režisieriumi, scenaristu?

Mano studijų metais vykdavo vienos minutės filmų festivalis – kasmet jame dalyvaudavau. Kasmet kažką laimėdavau. Tada ir supratau, kad man tai patinka labiau nei dizainas.

Kada sukūrėte savo pirmą filmą? Koks jis buvo?

Tai buvo dešimtoje arba vienuoliktoje klasėj. Filmas vadinosi „Laukinio Žmogaus Paslaptis“ ir buvo apie tris skirtingų sričių specialistus, kurie išsiruošia į ekspediciją ieškoti mitinio laukinio žmogaus. Tai buvo 20 minučių trukmės, prastai nufilmuota, bet juokinga komedija.

Ar žmogus, norintis dirbti režisieriumi, turi turėti kokių nors išskirtinių savybių, domėjimosi sričių?

Jis turi gebėti pakelti milžinišką atsakomybę. Čia yra svarbiausia. Taip pat jis turi būti smulkmeniškas, pastebėti mažas detales, aiškiai ir raiškiai dėstyti savo mintis, būti be galo darbštus, turėti daug ištvermės ir gerą sveikatą. Kartais filmavimo diena gali trukti ir 16 valandų. Tada pamiegi 4 ir kitą dieną vėl dirbi 12 valandų. Labai praverčia ir netipiška pasaulėžiūra, humoro jausmas ir be abejo – kūrybiškumas. Domėtis režisierius turi kuo daugiau skirtingų dalykų, pažinoti kuo daugiau skirtingų žmonių, nes iš to gimsta personažai ir istorijos. Režisierius turi būti atviras naujoms patirtims ir pažintims. Taip pat būti sveiko proto. Bet ši savybė būtina tik tuo atveju, jei jis nori iš savo kūrybos pragyventi ir kad jo filmus žmonės norėtų žiūrėti :)

Kokie šios profesijos pliusai, minusai, iššūkiai, kas sunkiausia ar įdomiausia?

Profesija be galo įdomi jei esi darbštus, kūrybingas, nebijai ilgų darbo valandų. Tuomet tikrai gali nemažai užsidirbti ir gerai iš savo profesijos gyventi. Minusai: stresas, fizinis ir emocinis nuovargis, kartais net išsekimas, mažai miego.

Ko reikia, kad sukurtum filmą, kuris sutraukia pilnas sales ir laikosi topuose?

Reikia sukurti tokį filmą, kurį žmonės patys norėtų pamatyti. Jis turi kelti teigiamas emocijas, būti pilnas nematytų ir kaip tik labai atpažįstamų personažų, juokingų pokštų ir svarbiausia – papasakoti įdomią istoriją. Neturi jame pamokslauti, negali žiūrovo laikyti kvailesniu už save.

Kuris jūsų filmas jums pačiam labiausiai patinka ir kodėl?

„Gautas iškvietimas 3“. Jis man yra pats juokingiausias mano filmas.

Kodėl komedijos? Ar sunku prajuokinti žmones?

Komedijos žanras yra artimiausias mano asmenybei. Mėgstu juoktis, mėgstu juokauti. Moku ir galiu juokingai rašyti. Man žmones prajuokinti nėra sunku, nors komedija yra laikoma sudėtingiausiu žanru.

Kokie Lietuvos kino rinkos ypatumai? Ar sunku joje įsitvirtinti? Kaip pradėti?

Pirmiausia tai reikia nieko ir iš nieko nesitikėti. Jei nori kurti filmus, turi imti ir kurti. Bet kokiomis priemonėmis, bet kokiomis sąlygomis. Jei tau tą daryti seksis, anksčiau ar vėliau būsi pastebėtas tinkamų žmonių. Pradėti reikia nuo trumpų filmukų ir jų daryti kuo daugiau.

Kas jus patį įkvepia darbui? Kokie režisieriai padarė didžiausią įspūdį?

Mane labiausiai žavi tie režisieriai, kurių stiliaus, braižo arba emocijos aš nesugebėčiau atkartoti. Vienas iš tokių yra Ch.Nolan. Manau, kad jis neparašytų tokios komedijos, kokią aš parašyčiau, bet aš tikrai niekad nepadaryčiau tokio filmo kaip „Inception“. Jis galvoja vaizdais, aš galvoju tekstu.

Knygos, filmai, kuriuos rekomenduotumėte režisieriaus, scenaristo darbu besidominančiam mokiniui?

B. Snyder „Išgelbėti Kačiuką“ (originalo kalba „Save the Cat“). Tai yra svarbiausia knyga norint išmokti rašyti scenarijus. O režisūros gali išmokti tik režisuodamas.

Ką pasiūlytumėte mokiniams, kurie dar nėra pasirinkę savo karjeros kelio, jo dar tik ieško?

Dėl to nesiparinti ir išbandyti save kuo daugiau skirtingų sričių. Taip pat suprasti, kad nėra blogų specialybių. Geras ir darbštus santechnikas turės daugiau darbo ir uždirbs daugiau pinigų už prastą režisierių.

Ačiū už pokalbį!

 

Dalintis: