image

Kasmet stabiliai augant interneto vartotojų skaičiui, kartu su juo darbo rinkoje didėja ir skaitmeninio marketingo specialistų paklausa. Apie šios profesijos užkulisius kalbėjomės su skaitmeninio marketingo agentūros „Rocket Science Baltics” reklamos padalinio vadovu ir įmonės bendrasavininku S. Naudžiumi.    

Kuo šiuo metu dirbate?

Šiuo metu esu skaitmeninio marketingo agentūros „Rocket Science Baltics” reklamos padalinio vadovas ir įmonės bendrasavininkas. Mano komanda kuria tekstus, vizualus ir reklamuoja klientus Google, YouTube, Facebook ir Instagram kanaluose. Taip pat esu SEO ekspertas ir padedu klientams aplenkti konkurentus Google paieškos rezultatuose. Konsultuoju klientus, dėstau studentams, vedu mokymus įmonėms, organizuoju renginius. Darau tai, kas man yra įdomu ir prasminga. Laisvalaikiu būnu su šeima ir draugais, sportuoju, keliauju į kalnus ir savanoriauju.

Kokia buvo Jūsų kelionė į šią profesiją ir kaip pradėjote savo karjerą?

Mokykloje galvojau būsiu architektas arba dirbsiu su kompiuteriais, tačiau prastai mokiausi ir nebūčiau įstojęs nei į vieną iš šių specialybių. Baigęs 12 kl. jau buvau pasiryžęs eiti tarnauti kariuomenėje. Tais laikais ji nebuvo populiari ir visi stengėsi to išvengti. Netikėtai atradau kolegijoje reklamos vadybos specialybę, įstojau ir tapau pirmūnas - labai patiko mokytis. Studijų metu dirbau įvairiuos darbus: statybos, baldų surinkimo ir kt. Todėl po studijų labai norėjau dirbti pagal specialybę. Radau įmonę, kurioje atlikau praktiką, vėliau dirbau pusę etato, galiausiai, pilnu etatu. Po poros metų baigiau išlyginamąsias verslo studijas universitete ir įstojau į marketingo asociaciją, vėliau išsilaikiau tarptautinį marketingo vadovo sertifikatą.

Kokie įgūdžiai yra svarbiausi Jūsų profesijoje ir kaip jums pavyko juos įvaldyti?

Tikslų nustatymas, komandos formavimas ir laiko planavimas. Viso to išmokti padėjo buvę mano vadovai ir knyga „Niekuomet nepietauk vienas”. Dar svarbu kritinis mąstymas, alternatyvų įvertinimas ir sprendimų priėmimas. Šiuos įgūdžius įgyjau marketingo vadovo kursuose. Svarbu ir kūrybiškumas. Taip pat padeda pažintys su įvairiais žmonėmis, kelionės, knygos, filmai ir kompiuteriniai žaidimai.

Ką laikytumėte savo didžiausiu pasiekimu ir kokie veiksmai Jums padėjo to pasiekti?

Susikūriau aplinką, kurioje galiu klestėti. Įkūriau įmonę ir sukūriau tris pilno metro dokumentinius filmus, kurių premjeros vyko didžiausiuose Lietuvos kino festivaliuose. Visa tai padariau, žinoma, ne vienas, su puikiomis komandomis. To pasiekti padėjo bendravimas, atvirumas, sąžiningumas ir planavimas. Tikslo siekimas, rankų nenuleidimas, kai nepavyksta ar nesiseka.

Su kokiais iššūkiais susiduriate šioje profesijoje ir kas padeda juos įveikti?

Kompiuterių pasaulyje nuolat kažkas nebeveikia, nepavyksta, sulūžta, pasikeičia. Reikia nuolat domėtis, mokytis ir būti pasiryžus sutikti vis naujas problemas, kurioms įprasti problemų būdai nebetinka. Būdamas vadovas turiu pažinti save, kad išmokčiau priimti kitus. Suprasti, kad žmonės yra skirtingi, kitaip bendrauja, siekia kitokių dalykų ir turi kitokias vertybes. Valdyti emocijas, rasti darbo ir laisvalaikio bei poilsio balansą. Padeda konsultacijos su psichologu, koučeriu ir mentoriumi.

Kaip atrodytų tobula Jūsų darbo diena?

Mano darbo diena jau dabar yra tobula. Nuvežu šeimą, atvykstu į darbą, pasileidžiu muziką, pasidarau mėgstamo gėrimo. Susiplanuoju dienos darbus, pasikalbu su kolegomis, atsakau klientams. Per pietus pasivaikštau prie upės. Pats reguliuoju darbo krūvį, susitikimų skaičių ir jei reikia galiu bet kada prisitaikyti prie šeimos, kolegų ir savo poreikių. Kai noriu galiu dirbti iš namų, pajūrio ar šiltų kraštų.

Jei galėtumėte duoti patarimą sau, kuris dar tik yra dešimtokas, kaip skambėtų šis patarimas iš šios dienos suaugusiojo perspektyvos?

Tu nesi vienas. Jei ką nors sugalvojai, pasitark su klasiokais, dėdėm, tetom ir pusbroliais. Tau viskas pavyks. Nepavyko - nieko, kitą kart pasiseks geriau. Nenustok bandyti. Būk savimi. Nesistenk įtikti ir patikti, būk draugiškas ir sąžiningas su savimi, kitais ir aplinka. Jei kažko nori, įdėk pastangų ir tai gausi. Jei šiandien liūdna ar pikta, tai nereiškia, kad taip bus rytoj. Susirask mentorių, kuris padėtų savo patarimais ir kontaktais tau pasiekti savo tikslų.

Ką patartumėte mokiniams, kurie nori pasirinkti šią profesiją?

Jeigu nuspręsite būti marketingo specialistais, domėkitės žmonių psichologija ir kaip priimami sprendimai. Istorija, sociologija, matematika ir technologijos turi būti geri jūsų draugai. Pieškite ir rašykite dienoraštį, domėkitės menu ir kūryba. Iš tiesų marketingas yra labai plati disciplina, todėl vieno kelio nėra. Atrasite savo.

Ačiū už pokalbį!

 

Dalintis: