Karjeros kompetencijų ugdymui skirtų veiklų formaliajame ir neformaliajame švietime planavimas ir vykdymas

thumbnail

Informacija

Tikslinė grupė: Karjeros specialistams

Vykdymo platforma: Mukis

Teorinė dalis
30 ak. val.
Praktinė dalis
10 ak. val.

Programos aktualumas

Kvalifikacijos tobulinimo programa (toliau – Programa) „Karjeros kompetencijų ugdymui skirtų veiklų formaliajame ir neformaliajame švietime planavimas ir vykdymas“ skirta asmenims, teikiantiems karjeros paslaugas: pagalbos mokiniui specialistams (socialiniams pedagogams, psichologams), vaikų neformaliojo švietimo pedagogams, bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų karjeros specialistams, priešmokyklinio ugdymo pedagogams, bendrojo ugdymo mokytojams, profesijų mokytojams, klasių auklėtojams / vadovams.

Pasirinktas profesinės karjeros kelias daro įtaką visoms žmogaus gyvenimo sritims (Stanišauskienė, Urbonienė (2018). Todėl karjeros kompetencijų ugdymas įgauna ypatingą reikšmę sėkmingam karjeros vystymui ir planavimui. Karjeros kompetencijas suprantame, kaip visą eilę šiuolaikiniame darbo pasaulyje būtinų asmeninių savybių ir gebėjimų, kuriuos galima sėkmingai taikyti praktinėje veikloje (Stanišauskienė, 2004). Ugdymo karjerai programoje (2014) karjeros kompetencijos apibūdinamos kaip visuma žinių ir supratimo, gebėjimų ir nuostatų apie save, mokymosi, saviraiškos ir darbo galimybes, karjeros sprendimų priėmimą, karjeros planavimą, derinimą su kitomis gyvenimo sritimis ir realizavimą. Taigi, šiuolaikiniame darbo pasaulyje norint sėkmingai valdyti, planuoti ir vystyti savo karjerą ypatingas vaidmuo suteikiamas karjeros kompetencijoms. Todėl karjeros specialistams, dirbantiems švietimo įstaigose, mokinių parengimas sėkmingai karjerai - pagrindinis profesinis tikslas. Karjeros specialistui svarbu sudaryti sąlygas visiems mokiniams ugdytis karjeros kompetencijas, palaikyti mokinius, jiems pažįstant, kuriant ir realizuojant save (Augienė, 2018). Sėkmingas karjeros kompetencijų ugdymas neapsiribuoja vien formaliu švietimu, jis tęsiamas ir per neformaliojo švietimo veiklas (Švietimo įstatymas, suvestinė redakcija nuo 2021-01-01 iki 2021-08-31). Svarbu suprasti, kad neformalusis švietimas yra neatsiejama mokymosi visą gyvenimą koncepcijos dalis, todėl įgauna ypatingą reikšmę karjeros kompetencijų ugdyme (Neformaliojo ugdymo aktualijos, 2012). 

Karjeros kompetencijų ugdymas tiek formaliajame, tiek neformaliajame švietime turi būti nuoseklus. Todėl svarbu išnaudojant mokymo proceso lankstumo galimybes ir derinant formalųjį mokymą su įvairiomis neformaliojo švietimo formomis (Ugdymo karjerai programoje ,2014). Vadinasi, atrinkti karjeros specialisto metodai, priemonės, numatyta aplinka turi padėti pasiekti iškeltus karjeros kompetencijų ugdymo(si) tikslus. Svarbu, kad mokiniai mokytųsi aktyviai veikdami, būtų sukurtas palankus užsiėmimo mikroklimatas, tik tokioje aplinkoje sudaromos sąlygos mokiniui veiksmingai ugdytis karjeros kompetencijas dabarčiai ir ateičiai. 

Programos tikslas – tobulinti kompetenciją planuoti ir vykdyti formaliojo ir neformaliojo ugdymo veiklas, skirtas karjeros kompetencijoms ugdyti.

 

Programos uždaviniai

  • Suteikti žinių apie šiuolaikinės didaktikos principais grįsto karjeros kompetencijų ugdymą ir tobulinti praktinius gebėjimus taikyti šiuolaikinius didaktikos principus atrenkant metodus, priemones ir modeliuojant ugdymo(si) aplinkas karjeros kompetencijoms ugdyti. 
  • Suteikti žinių apie karjeros kompetencijų ugdymui skirto užsiėmimo planavimą ir tobulinti praktinius gebėjimus taikant karjeros kompetencijų ugdymo strategijas planuojant ir vykdant užsiėmimą. 
  • Suteikti žinių apie integruoto ugdymo pagrindinius principus ir ugdymo turinio integravimo būdus, tobulinti praktinius gebėjimus integruojant karjeros kompetencijų ugdymą į  bendrojo ugdymo mokomųjų dalykų programų turinį. 
  • Suteikti žinių apie karjeros kompetencijų ugdymo galimybes neformaliajame mokinių švietime, šiuolaikinės didaktikos principų taikymo ypatumais modeliuojant veiklas ir dirbant su mokinių grupe, ir tobulinti gebėjimus rengiant mokinių neformaliojo švietimo programas. 
  • Suteikti žinių apie mokinių karjeros kompetencijų vertinimą ir į(si)vertinimą ir formuoti įgūdžius praktiškai taikyti vertinimo ir į(si)vertinimo metodus.


Programos paskirtis

Programa rekomenduojama asmenims, teikiantiems karjeros paslaugas: pagalbos mokiniui specialistams (socialiniams pedagogams, psichologams), vaikų neformaliojo švietimo pedagogams, bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų karjeros specialistams, priešmokyklinio ugdymo pedagogams, bendrojo ugdymo mokytojams, profesijų mokytojams, klasių auklėtojams/ vadovams.

Rekomenduojama šią programą rinktis išklausius tokias kvalifikacijos tobulinimo programas kaip "Mokinių ugdymas karjerai", "Priešmokyklinis ugdymas karjerai", "Karjeros paslaugų švietimo įstaigoje įveiklinimas", "Tinklaveika karjeros paslaugų teikimo procese", "Specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų ugdymas karjerai".

Programos kodas - 213003783

Programos apimtis. Programos trukmė – 40 akademinių valandų (30 teorijos ir 10 praktinio darbo valandų).

Programos turinys. Programą sudaro 5 atskiri 8 akademinių valandų trukmės tarpusavyje susiję moduliai:

1. Šiuolaikinės didaktikos principais grįstas karjeros kompetencijų ugdymas.

2. Karjeros kompetencijų ugdymui skirto užsiėmimo planavimas.

3. Karjeros kompetencijų ugdymo integravimas į mokomuosius dalykus.

4. Karjeros kompetencijų ugdymo integravimas į neformaliojo švietimo veiklas.

5. Mokinių karjeros kompetencijų vertinimas ir į(si)vertinimas.

Programos moduliai

Modulio pavadinimas Trukmė Kaina Veiksmai Būsena
Modulis Nr. 1 Šiuolaikinės didaktikos principais grįstas karjeros kompetencijų ugdymas 8 ak. val. 0,00 EUR

Teorinė dalis: 6 ak. val. Praktinė dalis: 2 ak. val.

Kaina: 0,00 EUR

Modulio anotacija


Moduliu siekiama pristatyti šiuolaikinę didaktiką kaip mokymo(si) proceso organizavimo pagrindą. 

Šiuolaikinės didaktikos tematika yra aktuali patyrusiam ir pradedančiajam karjeros specialistui. Kokybiškas karjerai paslaugų teikimas švietimo įstaigoje grindžiamas karjeros specialisto mokymo(si)metodų išmanymu, nukreiptų į mokymosi mokytis, bendravimo ir bendradarbiavimo, kritinio mąstymo, kūrybingumo, problemų sprendimo, įsivertinimo ir t.t. ugdymą (Indrašienė, Žibienienė, 2017). Kiekvienas pedagogas/ karjeros specialistas privalo ugdyti didaktinę kompetenciją, ją ugdyti kryptingai ir efektyviai, orientuojantis į kintantį požiūrį, į mokymosi prigimtį ir galimybes, kintant šiuolaikiniams ugdymo tikslams (Šiaučiukėnienė, Čiužas, 2007). Vadinasi, šiuolaikinės didaktikos principų išmanymas ir sąmoningas taikymas tampa sėkmingos karjeros specialisto profesinės veiklos prielaida.

Modulio tikslas – suteikti žinių apie šiuolaikinės didaktikos principais grįsto karjeros kompetencijų ugdymą ir tobulinti praktinius gebėjimus taikyti šiuolaikinius didaktikos principus atrenkant metodus, priemones ir modeliuojant ugdymo(si) aplinkas karjeros kompetencijoms ugdyti.

Modulio apimtis 8 akademinės valandos (teorinė dalis – 6 akad. val., praktinė dalis – 2 akad. val.)


Modulis rekomenduojamas asmenims, teikiantiems karjeros paslaugas: pagalbos mokiniui specialistams (socialiniams pedagogams, psichologams), vaikų neformaliojo švietimo pedagogams, bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų karjeros specialistams, priešmokyklinio ugdymo pedagogams, bendrojo ugdymo mokytojams, profesijų mokytojams, klasių auklėtojams / vadovams.

Mokymosi rezultatai (plėtojamos kompetencijos). Išklausę modulį ... 

  • žinosite šiuolaikinės didaktikos samprata. Suprasite pagrindines šiuolaikinės didaktikos kryptis;
  • suvoksite mokymosi visą gyvenimą svarbą siekiant karjeros tikslų. Suprasite asmeninio mokymosi proceso valdymo reikšmę karjerai. Gebėsite atpažinti mokinių mokymosi poreikius. Gebėsite padėti mokiniui modeliuoti mokymosi tikslus siekiant karjeros tikslų;
  • suvoksite karjeros kompetencijų ugdymą(si) skatinančios aplinkos svarbą. Gebėsite modeliuoti karjeros kompetencijų ugdymui(si) skatinančią aplinką;
  • suprasite karjeros kompetencijų ugdymui taikytinų mokymo ir mokymosi metodų reikšmę. Žinosite pagrindinius karjeros kompetencijų ugdymui taikytinus mokymo ir mokymosi metodus. Gebėsite tinkamai pasirinkti karjeros kompetencijų ugdymui taikytinus mokymo ir mokymosi metodus diegiant juos savo profesinėje veikloje.


Modulio turinys: 

  1. Šiuolaikinės didaktikos samprata. Pagrindinės šiuolaikinės didaktikos kryptys.
  2. Mokymasis visą gyvenimą kaip ugdymo karjerai įgyvendinimo prielaida. Asmeninio mokymosi proceso valdymas. Mokymosi poreikiai, tikslai ir jų reikšmė siekiant karjeros tikslų.
  3. Karjeros kompetencijų ugdymą(si) skatinančios aplinkos kūrimas. Mokinių sėkmės motyvacija. Karjeros kompetencijų ugdymui taikytini mokymo ir mokymosi metodai, jų parinkimas ir diegimas individualioje praktikoje.
Modulis Nr. 2 Karjeros kompetencijų ugdymui skirto užsiėmimo planavimas 8 ak. val. 0,00 EUR

Teorinė dalis: 6 ak. val. Praktinė dalis: 2 ak. val.

Kaina: 0,00 EUR

Modulio anotacija


Moduliu siekiama supažindinti su karjeros kompetencijų ugdymui skito užsiėmimo planavimu ir modeliavimo galimybėmis integruojant įvairias ugdymo technologijas. 

Karjeros kompetencijų ugdymui skirtas užsiėmimas visų pirma turi būti tikslingas. Atrinkti karjeros specialisto metodai, priemonės, numatyta aplinka turi padėti pasiekti iškeltus karjeros kompetencijų ugdymo(si) tikslus. Svarbu, kad mokiniai mokytųsi aktyviai veikdami, būtų sukurtas palankus užsiėmimo mikroklimatas, tik tokioje aplinkoje sudaromos sąlygos mokiniui veiksmingai ugdytis karjeros kompetencijas dabarčiai ir ateičiai (Švietimo problemos analizė, 2020). Svarbiausias karjeros kompetencijų ugdymui skirto užsiėmimo kokybės bruožas – tikslingumas, užsiėmimo veiklos tikslingas, pabrėžiama Geros mokyklos koncepcijoje (2015). Lietuvos Respublikos Švietimo įstatymo 49 str. kalbama, kad mokytojai/ karjeros specialistai privalo užtikrinti geros kokybės ugdymą, o tai įmanoma įgyvendinti tik turint žinias apie mokumo(si) proceso metu vykdomas veiklas (Švietimo įstatymas, Redakcija: 61 - 2022-06-30 (nuo 2022-09-01)). Karjeros specialistui turi būti aiškūs kiekvieno užsiėmimo tikslai (ką naujo išmoks mokiniai, kokias kompetencijas ugdysis), tik turint aiškiai suformuluotus tikslus įmanoma parinkti tinkamus ugdymo(si) metodus, priemones, modeliuoti užsiėmimo veiklas. Vadinasi, modeliuojant užsiėmimą reikia laikytis trijų pagrindinių struktūrinių komponentų, t. y. turi būti apibrėžta: kas turės būti padaryta, kokiomis sąlygomis tai bus padaryta pagal kokius kriterijus bus įvertintas gautas rezultatas Formuojamasis vertinimas- individualiai pažangai matuoti (2018). Todėl karjeros kompetencijų ugdymui skito užsiėmimo planavimas tampa karjeros specialisto teikiamų paslaugų kokybės prielaida. 

Modulio tikslas – suteikti žinių apie karjeros kompetencijų ugdymui skirto užsiėmimo planavimą ir tobulinti praktinius gebėjimus taikant karjeros kompetencijų ugdymo strategijas planuojant ir vykdant užsiėmimą.

Modulio apimtis 8 akademinės valandos (teorinė dalis – 6 akad. val., praktinė dalis – 2 akad. val.)


Modulis rekomenduojamas asmenims, teikiantiems karjeros paslaugas: pagalbos mokiniui specialistams (socialiniams pedagogams, psichologams), vaikų neformaliojo švietimo pedagogams, bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų karjeros specialistams, priešmokyklinio ugdymo pedagogams, bendrojo ugdymo mokytojams, profesijų mokytojams, klasių auklėtojams / vadovams.

Mokymosi rezultatai (plėtojamos kompetencijos). Išklausę modulį ... 

  • suprasite karjeros kompetencijų ugdymui skito užsiėmimo planavimo ypatumus. Žinosite, kokie veiksniai turi įtakos karjeros kompetencijų ugdymui skirto užsiėmimo kokybei;
  • gebėsite parengti karjeros kompetencijų ugdymui skirto užsiėmimo planą įvertinant veiksnius, turinčius įtakos planuojamo užsiėmimo kokybei;
  • žinosite pagrindines karjeros kompetencijų ugdymo strategijas;
  • gebėsite pagrįstai parinkti ir taikyti karjeros kompetencijų ugdymo strategijas organizuojat karjeros kompetencijų ugdymui skirtą užsiėmimą. 


Modulio turinys: 

  1. Karjeros kompetencijų ugdymui skirto užsiėmimo struktūra ir plano rengimas.
  2. Karjeros kompetencijų ugdymo strategijos (technologijomis grindžiamas mokymas(is), refleksyvus mokymas(is), problemomis grįstas mokymas(is), mokymasis bendradarbiaujant) ir jų derinimo galimybės.

 

Modulis Nr. 3 Karjeros kompetencijų ugdymo integravimas į mokomuosius dalykus 8 ak. val. 0,00 EUR

Teorinė dalis: 6 ak. val. Praktinė dalis: 2 ak. val.

Kaina: 0,00 EUR

Modulio anotacija


Moduliu siekiama pristatyti karjeros kompetencijų ugdymo integravimo galimybes į mokomuosius dalykus. Pažymima, kad šiandienėje visuomenėje sparčiai kintant darbo rinkai, atsirandant naujų profesijų, pasirinkti perspektyvią, visuomenės ir individualius asmens poreikius atitinkančią profesiją tampa vis sudėtingiau (Augienė, 2018), kaip niekad kyla būtinybė integruoti karjeros kompetencijų ugdymą į mokomuosius dalykus. Integruotas ugdymas sukuria prielaidas visiems dalykams tapti jungiamąja viso ugdymo proceso grandimi (Pancerovienė, Stonienė, Žvinienė, 2021). Karjeros kompetencijų ugdymą rekomenduojama integruoti į visų bendrojo ugdymo mokomųjų dalykų programų turinį ir neformaliojo vaikų švietimo programas (Ugdymo karjerai programa, 2014). Svarbu suprasti, kad integracija apima visapusišką asmenybės ugdymą ir integruotą mokymą(si), kurio metu panaudojamos skirtingų dalykų žinios, įvairiais aspektais susijusios su besimokančiojo aplinka (Pancerovienė, Stonienė, Žvinienė, 2021). Ugdymo karjerai programoje (2014) teigiama, kad integruojant karjeros kompetencijų ugdymą į mokomuosius dalykus pirmiausia pasirenkamos atitinkamos temos ir metodai, kurie tuo pačiu metu leidžia ugdyti ne tik esmines dalykines, bendrąsias kompetencijas, bet ir karjeros kompetencijas. Ugdymo turinio integravimas yra sudėtingas procesas, tačiau pažymima, kad ugdymo karjerai integravimas sustiprina dalyko mokymąsi, prisideda prie gilesnio dalykinių kompetencijų ugdymo, išryškina jo pritaikymo realiame gyvenime galimybes, stiprina mokinių motyvaciją mokytis sąmoningai. Mokslininkai pažymi, kad integruoto ugdymo kūrimas ir įgyvendinimas reikalauja daug akademinio ir didaktinio pasirengimo (Junevicius, Juneviciene, Cepeliauskaite, Daugeliene, 2021) Todėl keliami ypatingi reikalavimai karjeros specialisto kompetencijai: ugdymo proceso įgyvendinimo galimybėmis, mokymosi vienetų planavimu, mokytojų su mokiniais darbo organizavimo būdais ir metodų parinkimu (Metodinės rekomendacijos su ugdymo turinio integravimo schemomis ir pavyzdžiais (2020).

Modulio tikslas – suteikti žinių apie integruoto ugdymo pagrindinius principus ir ugdymo turinio integravimo būdus, tobulinti praktinius gebėjimus integruojant karjeros kompetencijų ugdymą į bendrojo ugdymo mokomųjų dalykų programų turinį.

Modulio apimtis 8 akademinės valandos (teorinė dalis – 6 akad. val., praktinė dalis – 2 akad. val.)


Modulis rekomenduojamas asmenims, teikiantiems karjeros paslaugas: pagalbos mokiniui specialistams (socialiniams pedagogams, psichologams), vaikų neformaliojo švietimo pedagogams, bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų karjeros specialistams, priešmokyklinio ugdymo pedagogams, bendrojo ugdymo mokytojams, profesijų mokytojams, klasių auklėtojams/ vadovams.

Mokymosi rezultatai (plėtojamos kompetencijos). Išklausę modulį ... 

  • suprasite integruoto ugdymo svarbą karjeros kompetencijų ugdymui. Žinosite pagrindinius ugdymo turinio integravimo būdus;
  • žinosite karjeros kompetencijų ugdymo integravimo galimybes 1-4 klasėse;
  • žinosite karjeros kompetencijų ugdymo integravimo galimybes 5-8 klasėse;
  • žinosite karjeros kompetencijų ugdymo integravimo galimybes 9-12 (I-IV gimnazijos) klasėse. 


Modulio turinys: 

  1. Integruoto ugdymo charakteristika ir pagrindiniai principai. Ugdymo turinio integravimo būdai.
  2. Karjeros kompetencijų ugdymo integravimo galimybės 1-4 klasėse.
  3. Karjeros kompetencijų ugdymo integravimo galimybės 5-8 klasėse.
  4. Karjeros kompetencijų ugdymo integravimo galimybės 9-12 (I-IV gimnazijos) klasėse.

 

Modulis Nr. 4 Karjeros kompetencijų ugdymo integravimas į neformaliojo švietimo veiklas 8 ak. val. 0,00 EUR

Teorinė dalis: 6 ak. val. Praktinė dalis: 2 ak. val.

Kaina: 0,00 EUR

Modulio anotacija


Moduliu siekiama aptarti karjeros kompetencijų ugdymo integravimo galimybes neformaliojo švietimo veiklose.

Karjeros kompetencijų ugdymą rekomenduojama integruoti ne tik į visų bendrojo ugdymo mokomųjų dalykų programų turinį, bet ir neformaliojo vaikų švietimo programas (Ugdymo karjerai programa, 2014). Neformalusis ugdymas yra kryptinga veikla, padedanti mokiniui įgyti kompetencijas, tapti sąmoninga asmenybe, sugebančia atsakingai ir kūrybingai spręsti savo problemas ir aktyviai veikti visuomenėje bei prisitaikyti prie kintančios aplinkos (Neformaliojo vaikų švietimo koncepcija, 2012).

Neformalusis vaikų ugdymas suteikia mokiniui galimybę pažinti jį supančią aplinką, integruotis j visuomenę, įgyti kompetencijų, reikalingų tapti visaverte asmenybe (Petronienė, 2011). Todėl karjeros kompetencijų ugdymo reikšmė neformaliame švietime yra nekvestionuojama. Šia prielaida remiasi ir kiti mokslininkai, teigdami, kad neformaliojo vaikų švietimo mokyklose ir būreliuose, be specifinių kūrybinių gebėjimų, lygiagrečiai privalo būti plėtojamas ir ugdymas karjerai (Kairaitis, Talačkaitė, 2021). 

Modulio tikslas – suteikti žinių apie karjeros kompetencijų ugdymo galimybes neformaliajame mokinių švietime, šiuolaikinės didaktikos principų taikymo ypatumais modeliuojant veiklas ir dirbant su mokinių grupe, ir tobulinti gebėjimus rengiant mokinių neformaliojo švietimo programas. 

Modulio apimtis 8 akademinės valandos (teorinė dalis – 6 akad. val., praktinė dalis – 2 akad. val.)


Modulis rekomenduojamas asmenims, teikiantiems karjeros paslaugas: pagalbos mokiniui specialistams (socialiniams pedagogams, psichologams), vaikų neformaliojo švietimo pedagogams, bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų karjeros specialistams, priešmokyklinio ugdymo pedagogams, bendrojo ugdymo mokytojams, profesijų mokytojams, klasių auklėtojams/ vadovams.

Mokymosi rezultatai (plėtojamos kompetencijos). Išklausę modulį ... 

  • suprasite karjeros kompetencijų ugdymo svarbą ir galimybes neformaliajame mokinių švietime;
  • suprasite šiuolaikinės didaktikos principų taikymo ypatumus organizuojant ir modeliuojant neformalaus švietimo veiklas ir dirbant su mokinių grupėmis. Gebėsite rengti mokinių neformaliojo švietimo programas.


Modulio turinys: 

  1. Karjeros kompetencijų ugdymas neformaliajame mokinių švietime, jo atlieptis vaikų neformaliojo švietimo principams. Karjeros kompetencijų ugdymo individualizavimas ir diferencijavimas neformaliajame vaikų švietime. 
  2. Šiuolaikinės didaktikos principų taikymas neformaliajame švietime. Veiklos organizavimo ypatumai. Darbo su mokinių grupe specifika. Grupės vadovo ir bendraamžių vaidmuo modeliuojant neformalaus švietimo veiklas. Vertinimo reikšmė neformaliajame vaikų švietime. Neformaliojo vaikų švietimo programos parengimas.

 

Modulis Nr. 5 Mokinių karjeros kompetencijų vertinimas ir į(si)vertinimas 8 ak. val. 0,00 EUR

Teorinė dalis: 6 ak. val. Praktinė dalis: 2 ak. val.

Kaina: 0,00 EUR

Modulio anotacija


Moduliu siekiama pristatyti mokinių karjeros kompetencijų vertinimo ir į(si)vertinimo galimybes. 

Mokinių karjeros kompetencijų vertinimas ir į(si)vertinimas yra integrali ugdymo proceso dalis, kurios tikslas – padėti mokiniui mokytis ir siekti veiksmingesnio mokymo (Ugdymo karjerai programa, 2014). Vertinimu ir į (si)vertinimu siekiama skatinti kiekvieną mokinį įsivertinti individualią pažangą, apmąstyti sėkmes ir tobulintinus dalykus. Suprantama, kad vertinimo ir į(si)vertinimo paskirtis – padėti mokiniui suprasti ir suvokti savo karjeros kompetencijų lygį, kompetencijų ribas, taip vertinant savo individulią pažangą. Skatinant individualią pažangą, karjeros specialistui svarbu stebėti įvairius mokinio augimo aspektus, tokius kaip supratimas, mąstymas, socialinis elgesys, nuostatos ir t.t. (Formuojamasis vertinimas- individualiai pažangai matuoti, metodinė priemonė, 2018). 

Todėl karjeros specialistui, svarbu sudaryti sąlygas analizuoti kiekvieno mokinio individualią pažangą pamokoje ir nepamokinėje veikloje plėtojant kiekvieno mokinio karjeros kompetencijas (Vaiko individualios pažangos stebėjimo ir vertinimo bendrojo ugdymo mokyklose tyrimo rezultatai 2016 m. ir 2018 m.). Todėl galima teigti, kad pasiekimų vertinimo metodikos ir jų taikymo būdai yra vieni iš pagrindinių veiksnių, lemiančių mokinių mokymosi pasiekimus ir motyvaciją siekti užsibrėžtų karjeros tikslų. 

Modulio tikslas – suteikti žinių apie mokinių karjeros kompetencijų vertinimą ir į(si)vertinimą ir formuoti įgūdžius praktiškai taikyti vertinimo ir į(si)vertinimo metodus.

Modulio apimtis 8 akademinės valandos (teorinė dalis – 6 akad. val., praktinė dalis – 2 akad. val.)


Modulis rekomenduojamas asmenims, teikiantiems karjeros paslaugas: pagalbos mokiniui specialistams (socialiniams pedagogams, psichologams), vaikų neformaliojo švietimo pedagogams, bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų karjeros specialistams, priešmokyklinio ugdymo pedagogams, bendrojo ugdymo mokytojams, profesijų mokytojams, klasių auklėtojams/ vadovams.

Mokymosi rezultatai (plėtojamos kompetencijos). Išklausę modulį ... 

  • suprasite vertinimo ir įsivertinimo svarbą šiuolaikinio ugdymo karjerai kontekste. Gebėsite pagrįstai taikyti grįžtamojo ryšio ir refleksijos metodus savo profesinėje praktikoje;
  • žinosite į(si)vertinimo įrankius ir gebėsite praktiškai taikyti mokinių asmeninei karjeros kompetencijų ūgčiai ir pažangai matuoti.


Modulio turinys: 

  1. Vertinimo ir įsivertinimo svarba šiuolaikinio ugdymo karjerai kontekste. Refleksija ir grįžtamasis ryšys.
  2. Į(si)vertinimo metodai jų taikymas mokinių asmeninei karjeros kompetencijų ūgčiai ir pažangai matuoti.