Būtini slapukai įgalina pagrindines tinklapio funkcijas. Svetainė negali tinkamai veikti be šių slapukų, juos galima išjungti tik pakeitus naršyklės nuostatas.
Statistikos slapukai
Analitiniai slapukai padeda mums tobulinti mūsų tinklalapį, renkant ir pateikiant informaciją apie jo naudojimą.
MUKIS SVETAINĖS PRIVATUMO POLITIKA
BENDRA INFORMACIJA
Šia privatumo politika (toliau – Politika) nustatomos asmens duomenų tvarkymo sąlygos naudojantis svetaine, kuri yra pasiekiama adresu www.mukis.lt (toliau – Svetainė).
Politika taikoma, kai Jūs naudojatės www.mukis.lt , pildydami registracijų ar apklausų formas, tęsdami naršymą svetainėje, naudojatės svetainėje nurodytais kontaktais dėl karjeros planavimo paslaugų, pateikiate mums užklausas, pildote anketas, užsakote naujienlaiškius, lankotės mūsų socialinių tinklų paskyrose LinkedIn, YouTube, Instagram, Facebook ir kituose socialiniuose tinkluose (toliau – socialiniai tinklai), domitės mūsų pasiūlymais, kvietimais į renginius, konferencijas, mokymus, registruojatės į juos, susisiekiate su mumis telefonu, kitais el.
komunikacijos kanalais ar kreipiatės į mus kitais su mūsų veikla susijusiais klausimais. Papildoma
ar/ir detalesnė informacija gali būti pateikta paslaugų ir kitose sutartyse, privatumo pranešimuose arba skelbiant ją internete.
Prašome atidžiai perskaityti šią Politiką tam, kad teisingai suprastumėte mūsų požiūrį bei nuostatas dėl asmens duomenų tvarkymo. Naudodamasis www.mukis.lt . Jūs patvirtinate, kad susipažinote su Politika, suprantate jos nuostatas ir sutinkate su joje nurodytais Jūsų asmens duomenų tvarkymo tikslais, būdais bei tvarka. Jeigu Jūs nesutinkate su Politika, Jūs neturite teisės naudotis Svetaine.
Svetaine gali naudotis 14 (keturiolikos) metų amžiaus arba vyresni asmenys. Jeigu jums yra mažiau nei 14 (keturiolika) metų, prašome atidžiai perskaityti šias Politikos sąlygas kartu su savo tėvais arba globėjais ir įsitikinti, kad jas tinkamai suprantate.
KAS YRA JŪSŲ ASMENS DUOMENŲ VALDYTOJAS?
BĮ Lietuvos neformaliojo švietimo agentūra (toliau – Duomenų valdytojas):
Juridinio a.k. 302848387
Buveinės adresas: Žirmūnų g. 1 B, LT-09101 Vilnius
Tel. (85) 277 2394
El. p. info@linesa.lt
Duomenų apsaugos pareigūno kontaktai:
tel. +370 604 66346, el. p. ada@linesa.lt
Tvarkydami asmens duomenis, mes laikomės 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo, kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (toliau – Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas, arba BDAR), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo, Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo ir kitų tiesiogiai taikomų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą, taip pat kompetentingų institucijų nurodymų.
KOKIAIS PRINCIPAIS VADOVAUDAMIESI TVARKOME ASMENS DUOMENIS?
Tvarkydami asmens duomenis laikomės šių asmens duomenų tvarkymo principų:
— asmens duomenys renkami apibrėžtais ir teisėtais tikslais ir toliau negali būti tvarkomi tikslais, nesuderinamais su nustatytaisiais prieš renkant asmens duomenis (apibrėžtumo ir teisėtų tikslų principas);
— asmens duomenys tvarkomi teisėtai, sąžiningai ir skaidriai (teisėtumo, sąžiningumo ir skaidrumo principas);
— asmens duomenys turi būti tikslūs ir, jei reikia, nuolat atnaujinami; netikslūs ar neišsamūs duomenys turi būti ištaisyti, papildyti, sunaikinti arba sustabdytas jų tvarkymas (tikslumo principas);
— asmens duomenys turi būti tokios apimties, kuri būtina apibrėžtiems tikslams pasiekti, jiems rinkti ir toliau tvarkyti, nekaupiami ir netvarkomi pertekliniai duomenys (duomenų kiekio mažinimo principas);
— asmens duomenys saugomi tiek, kiek būtina siekiamiems tikslams pasiekti (saugojimo trukmės apribojimo principas);
— asmens duomenys tvarkomi tokiu būdu, kad taikant atitinkamas technines ar organizacines priemones būtų užtikrintas tinkamas asmens duomenų saugumas, įskaitant apsaugą nuo duomenų tvarkymo be leidimo arba neteisėto duomenų tvarkymo ir nuo netyčinio praradimo, sunaikinimo ar sugadinimo, prieiga prie asmens duomenų suteikiama tik tiems mūsų darbuotojams, kuriems tokie duomenys yra reikalingi jų funkcijoms ir pavedimams atlikti (vientisumo ir konfidencialumo principas).
— mes atsakome už visų duomenų apsaugos principų laikymąsi ir savo atitikties įrodymą, asmens duomenis tvarkome tinkamai, vedame duomenų tvarkymo įrašus (atskaitomybės principas).
KOKIE YRA ASMENS DUOMENŲ TVARKYMO PAGRINDAI?
Duomenų valdytojas tvarko Jūsų asmens duomenis remdamasi šiais pagrindais:
1. Jūsų sutikimo (BDAR 6 straipsnio 1 dalies a punktas), kuris išreiškiamas Jūsų aktyviais veiksmais, t. y. kreipimusi į mus ir asmens duomenų pateikimu, arba kitais aktyviais veiksmais. Taip pat, gavę Jūsų sutikimą, mes siunčiame informaciją apie savo paslaugas, pasiūlymus skirtus asmenims, įstaigoms bei organizacijoms, susijusius su mūsų teikiamomis karjeros planavimo paslaugomis (konkursų, parodų, seminarų, konferencijų ir kitų renginių, ugdomosios veiklos organizavimu).
Sutikimą galite bet kada atšaukti susisiekę su mumis el. paštu info@mukis.lt. Sutikimo atšaukimas nedaro poveikio sutikimu pagrįsto duomenų tvarkymo, atlikto iki sutikimo atšaukimo, teisėtumui.
2. Sutarčių, susitarimų ir panašių dokumentų sudarymui, vykdymui, administravimui, keitimui;
3. vykdant pavestas viešosios valdžios funkcijas (BDAR 6 straipsnio 1 dalies e punktas), kai tvarkyti asmens duomenis įpareigoja atitinkami teisės aktai. Asmens duomenų tvarkymas vykdomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. rugpjūčio 24 d. nutarimo Nr. 847 „Dėl profesinio orientavimo teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ 15 p. ir Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. rugpjūčio 31 d. įsakymu Nr. V-1334 „Dėl rekomendacijų dėl karjeros specialistų funkcijų ir profesinio orientavimo paslaugų teikimo švietimo įstaigose patvirtinimo“ ir kt. teisės aktų reikalavimais;
4. tvarkyti duomenis būtina siekiant teisėtų interesų – visuomenės informavimo, siekiant įvykdyti teisinius reikalavimus, įskaitant skolų susigrąžinimą taikant neteismines procedūras, mums ginantis nuo pareikštų ieškinių, reikalavimų, pretenzijų; informacinių sistemų ir tinklų saugumui užtikrinti; siekiant užtikrinti patogų ir kokybišką naudojimąsi mūsų paslaugomis;
Tvarkomų asmens duomenų apimtis priklauso nuo užsakomų ar naudojamų paslaugų ir to, kokią informaciją pateikia asmuo, kai užsako ir (ar) naudojasi paslaugomis, lankosi Svetainėje.
Duomenų valdytojas siekia, kad asmens duomenys būtų tvarkomi tiksliai, sąžiningai ir teisėtai, kad jie būtų tvarkomi tik tokiais tikslais, kuriais buvo renkami, kad jie būtų tvarkomi laikantis teisės aktuose nustatytų aiškių ir skaidrių asmens duomenų tvarkymo principų ir reikalavimų.
KOKIUS ASMENS DUOMENIS IR KOKIAIS TIKSLAIS TVARKOME JŪSŲ ASMENS DUOMENIS?
Asmens duomenys gali būti tvarkomi šiais tikslais:
1. sutarties sudarymo bei vykdymo tikslais tvarkome šiuos duomenis: vardas, pavardė, gimimo data ar asmens kodas, gyvenamoji vieta, parašas, asmens tapatybę patvirtinančio dokumento duomenys, individualios veiklos pažymos, verslo liudijimo duomenys, sąskaitos duomenys, adresas, telefono ryšio numeris, el. pašto adresas, sutarties duomenys, informacija apie sutarties vykdymą, kiti būtini duomenys priklausomai nuo sutarties pobūdžio;
2. tiesioginės rinkodaros tikslais Jūsų sutikimo pagrindu tvarkome šiuos asmens duomenis: vardas, pavardė, telefono numeris, el. pašto adresas. Šiuo tikslu Jūsų nurodytu el.paštu galite gauti informaciją apie mūsų ir mūsų partnerių pasiūlymus, susijusius su mūsų veikla, kvietimus dalyvauti įvairiuose renginiuose, taip pat sulaukti prašymo pateikti atsiliepimą apie mūsų Jums suteiktas paslaugas;
3. naujienų prenumeratos užsakymo administravimo ir informacijos apie mūsų veiklą pateikimo prenumeratoriams tikslu tvarkome Jūsų pateiktus duomenis: elektroninio pašto adresą, IP adresą, prenumeratos užsakymo/atšaukimo datą ir laiką, Duomenų valdytojo Jums pateiktos informacijos turinį, informacijos pateikimo datą ir laiką;
4. Svetainės tobulinimo tikslu tvarkome lankytojo IP adresą, tinklo ir vietos duomenis, kai lankytojas juos suteikia. Duomenys yra renkami slapukų ir kitų panašių technologijų pagalba Jūsų sutikimo pagrindu;
5. įvairių renginių organizavimo ir vykdymo tikslu užsiregistravusių ir dalyvaujančių asmenų asmens duomenys: vardas, pavardė, telefono numeris, gimimo data (arba amžius), asmens kodas (jeigu būtina), el. pašto adresas, darbovietės arba mokymo įstaigos pavadinimas, pareigos, mokinio klasė, kurią pateikia pats duomenų subjektas, ir kiti pateikti duomenys apie trečiuosius asmenis (šeimos narius), siųsti priminimus el. laiškais, visa kita su tuo susijusi informacija būtina tinkamam renginio organizavimui;
6. mūsų veiklai skirtų socialinių tinklų paskyrų administravimo tikslu Jūsų sutikimo pagrindu: vardas, pavardė, el. pašto adresas, šalis, profilio nuotrauka, Jūsų mums siųsti pranešimai, jų gavimo laikas ir data, turinys ir priedai, mūsų atsakymai į Jūsų pranešimus bei atsakymų laikas, pranešimo komentarai, pasidalijimai, informacija apie reakcijas į Jūsų pranešimus;
7. profesinio orientavimo stebėsenos vykdymo tikslu (duomenų tyrimai, apklausos, analizė ir statistika) tvarkomi asmens duomenys: vardas (-ai); pavardė (-ės); kontaktiniai duomenys: telefono numeris (-iai), elektroninio pašto adresas; pareigų pavadinimas, švietimo įstaigos, kurioje dirbama, duomenys; profesijos kodas; profesijų grupė; profesijų pogrupis; darbo teisinių santykių pradžios data švietimo įstaigoje; darbo teisinių santykių pabaigos data švietimo įstaigoje; pareigybės dydis (jeigu būtina), darbo patirtis; kvalifikacijos tobulinimui skirtų ak. val. skaičius, kalbų mokėjimo lygis, profesijos pavadinimas; kvalifikacijos tobulinimo programos pavadinimas, kodas; kvalifikacijos tobulinimo programos / renginio data, sertifikatų išdavimo data ir numeris, mokinių, kuriems teikia paslaugas, skaičius ir sąrašas, organizuotų mokymų skaičius, formos ir temos, konsultacijų, teiktų mokinių tėvams (globėjams/rūpintojams), skaičius; profesinio orientavimo paslaugų finansavimo informacija: klasės krepšelio lėšų suma ir lėšų šaltiniai; kiti duomenys būtini pagal teisės aktų reikalavimus.
Mes neprašome pateikti ir netvarkome Jūsų specialiųjų kategorijų asmens duomenų, atskleidžiančių Jūsų rasinę ar etninę kilmę, politines pažiūras, religinius ar filosofinius įsitikinimus ar narystę profesinėse sąjungose, taip pat sveikatos duomenų, išskyrus tuos atvejus, kai šių duomenų tvarkymas yra privalomas pagal LR teisės aktų reikalavimus.
ASMENS DUOMENŲ ŠALTINIAI
Asmens duomenys gali būti gaunami tiesiogiai iš duomenų subjekto, kuris juos pateikia, atsiunčia mūsų nurodytais kontaktais arba kitu būdu kreipiasi į Duomenų valdytoją arba kitų išorinių šaltinių. Duomenys gali būti gaunami ir iš viešai prieinamų šaltinių (interneto svetainių).
Duomenis gali būti generuojami, kai asmuo naudojasi paslaugomis, pavyzdžiui, skambina telefonu, parašo elektroninį laišką, registruojasi į renginį, apsilanko interneto svetainėje ir kt.
Mes galime pateikti Jūsų duomenis duomenų paslaugų teikėjams, kurie teikia mums paslaugas (atlieka darbus) ir tvarko Jūsų duomenis mūsų, kaip duomenų valdytojo, vardu. Duomenų tvarkytojai turi teisę tvarkyti asmens duomenis tik pagal mūsų nurodymus ir tik ta apimtimi, kiek tai yra būtina siekiant tinkamai vykdyti sutartyje nustatytus įsipareigojimus. Pasitelkdami paslaugų teikėjus, imamės visų reikiamų priemonių, kad užtikrintume, jog būtų įgyvendintos tinkamos organizacines ir technines saugumą užtikrinančias priemonės bei išlaikytas asmens duomenų konfidencialumas. Pateikiame pavyzdinį (nebaigtinį) sąrašą subjektų, kuriems gali būti teikiami asmens duomenys:
- Informacinių technologijų bendrovės, kurios duomenis tvarko, kad užtikrintų informacinių sistemų kūrimą, tobulinimą ir palaikymą;
- Valstybės institucijoms galime teikti Jūsų duomenis atsakydami į teismo arba valstybės institucijų prašymus, tačiau tik ta apimtimi, kiek tai būtina siekiant tinkamai laikytis teisės aktų.
Be Jūsų sutikimo neteikiame asmeninės informacijos trečiosioms šalims rinkodaros tikslais.
KIEK LAIKO IR KAIP BUS SAUGOMI JŪSŲ ASMENS DUOMENYS?
Jūsų asmens duomenis tvarkysime ir saugosime ne ilgiau, negu tai būtina įgyvendinant tikslus, kuriais duomenys buvo surinkti, arba tokį laikotarpį, kokį nustato teisės aktai:
sutarties sudarymo bei vykdymo tikslais duomenys yra tvarkomi sutarties galiojimo laikotarpiu, jam pasibaigus saugomi 10 (dešimt) metų nuo sutarties nutraukimo ar pasibaigimo dienos;
tiesioginės rinkodaros (apklausų vykdymo, naujienlaiškių, pasiūlymų siuntimo) tikslais Jūsų sutikimo pagrindu duomenys tvarkomi, kol Jūs naudojatės mūsų paslaugomis ar/ir atšaukiate savo sutikimą, pasibaigus galiojimui saugomi 1 (vienerius) metus nuo jų galiojimo pasibaigimo dienos;
renginių organizavimo ir vykdymo tikslu duomenys yra tvarkomi Jūsų sutikimo pagrindu ir saugomi 1 (vienerius) metus nuo renginio vykdymo dienos;
mūsų socialinių tinklų paskyrų administravimo tikslu Jūsų sutikimo pagrindu tvarkome ir saugome 1 (vienerius) metus nuo jų pateikimo dienos;
profesinio orientavimo stebėsenos vykdymo tikslu duomenys saugomi 3 (tris) metus nuo jų pateikimo dienos, statistikos tikslais nuasmeninti duomenys saugomi neribotą laiką.
Pasibaigus nurodytiems terminams, duomenys bus ištrinami taip, kad nebūtų galima jų atstatyti.
Duomenų valdytojas įsipareigoja užtikrinti, kad Jūsų asmens duomenys būtų apsaugoti. Duomenų valdytojas naudoja technines ir organizacines priemones, kurios apsaugo Jūsų asmens duomenis nuo neteisėto Jūsų duomenų naudojimo ar jų atskleidimo ar neteisėto sunaikinimo ar pakeitimo. Visi Duomenų valdytojas darbuotojai ir tretieji asmenys, kuriuos Duomenų valdytojas pasitelkia Jūsų asmens duomenims tvarkyti, yra įsipareigoję gerbti Jūsų informacijos konfidencialumą.
JŪSŲ TEISĖS IR JŲ ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS ASMENS DUOMENŲ APSAUGOS SRITYJE
Kiekvienas duomenų subjektas turi šias teises:
1. teisę žinoti (būti informuotam) apie savo asmens duomenų tvarkymą;
2. teisę susipažinti su savo tvarkomais asmens duomenimis ir kaip jie yra tvarkomi, t. y. gauti informaciją apie asmens duomenų saugojimo laikotarpį, taikomas technines ir organizacines priemones duomenų saugumui užtikrinti, gauti informaciją iš kokių šaltinių ir kokie asmens duomenys surinkti, kokiu tikslu jie tvarkomi, kam teikiami;
3. teisę reikalauti ištaisyti, sunaikinti savo asmens duomenis arba sustabdyti, išskyrus saugojimą, savo asmens duomenų tvarkymo veiksmus, kai duomenys tvarkomi, nesilaikant teisės aktų nuostatų;
4. teisę nesutikti, kad būtų tvarkomi jų asmens duomenys, išskyrus atvejus, kai šie asmens duomenys yra tvarkomi dėl teisėto intereso, kurio siekia duomenų valdytojas arba trečiasis asmuo, kuriam teikiami asmens duomenys, ir jei duomenų subjekto interesai nėra svarbesni;
5. teisę reikalauti, kad būtų apriboti asmens duomenų tvarkymo veiksmai;
6. teisę reikalauti, kad jo paties pateikti asmens duomenys, jeigu jie tvarkomi jo sutikimo ar sutarties pagrindu, ir jeigu jie tvarkomi automatizuotomis priemonėmis, duomenų valdytojo būtų persiųsti kitam duomenų valdytojui, jeigu tai yra techniškai įmanoma (duomenų perkeliamumas);
7. teisę dėl asmens duomenų tvarkymo pateikti skundą Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai.
8. teisę bet kuriuo metu atšaukti sutikimą, nedarant poveikio sutikimu grindžiamo duomenų tvarkymo iki sutikimo atšaukimo teisėtumui;
9. teisę bet kuriuo metu atšaukti savo duotą sutikimą dėl asmens duomenų tvarkymo tiesioginės rinkodaros tikslu.
Duomenų subjektas, pateikęs asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą arba teisės aktų nustatyta tvarka ar elektroninių ryšių priemonėmis, kurios leidžia tinkamai identifikuoti asmenį, patvirtinęs savo asmens tapatybę, turi asmeniškai, paštu, per pasiuntinį ar el. paštu pateikti rašytinį prašymą dėl jo teisių įgyvendinimo.
Jeigu Jūs manote, kad Duomenų valdytojas nesilaiko ar netinkamai vykdo teisės aktuose numatytas pareigas asmens duomenų apsaugos srityje, Jūs galite kreiptis į Duomenų valdytoją su skundu. Mes Jūsų skundą išnagrinėsime ir atsakymą pateiksime per 20 darbo dienų. Jeigu Jūsų netenkins mūsų atsakymas, Jūs turite teisę kreiptis į Valstybinę duomenų apsaugos inspekciją (www.ada.lt)
SLAPUKAI
Jums besilankant mūsų Svetainėje www.mukis.lt, norime pateikti tokį turinį ir funkcijas, kurios būtų pritaikytos būtent Jūsų poreikiams. Tam reikalingi slapukai (angl. cookies). Tai nedideli informacijos elementai, išsaugomi Jūsų interneto naršyklėje. Jie padeda mums atpažinti Jus kaip ankstesnį interneto svetainės lankytoją, išsaugoti Jūsų lankymosi svetainėje istoriją ir pagal tai pritaikyti turinį. Taip pat slapukai padeda užtikrinti sklandų svetainių veikimą, leidžia stebėti lankymosi interneto svetainėje trukmę, dažnumą bei rinkti statistinę informaciją apie svetainių lankytojų skaičių. Analizuodami šiuos duomenis galime savo svetainę tobulinti, padaryti ją patogesnę Jūsų naudojimui.
Kaip valdyti ir ištrinti slapukus
Kai naudojate naršyklę mūsų teikiamam turiniui pasiekti, galite konfigūruoti savo naršyklę taip, kad būtų priimti visi slapukai, atmesti visi slapukai arba būtų pranešama, kai slapukas atsiunčiamas. Kiekviena naršyklė skirtinga, todėl, jei nežinote, kaip pakeisti slapukų nuostatas, pasižiūrėkite jos žinyno meniu. Jūsų įrenginio operacinėje sistemoje gali būti papildomų slapukų valdiklių. Jei nenorite, kad informacija būtų renkama slapukų pagalba, pasinaudokite daugelyje naršyklių esama paprasta procedūra, kuri leidžia jums atsisakyti slapukų naudojimosi. Norėdami daugiau sužinoti, kaip valdyti slapukus, apsilankykite adresu http://www.allaboutcookies.org/manage-cookies/.
Tačiau nepamirškite, kad kai kurios paslaugos gali būti sukurtos taip, kad veiktų tik su slapukais, o juos išjungę jų arba tam tikrų jų dalių naudoti nebegalėsite.
Toliau pateikiame Svetainėje naudojamų būtinųjų slapukų sąrašą:
Pavadinimas
Teikėjas
Paskirtis
Galiojimo pabaiga
Tipas
_RequestVerificationToken
Padeda išvengti kelių svetainių užklausų klastojimo (CSRF) atakų.
Sesija
HTTP
cf_chl_1
Šis slapukas yra "Cloudflare" teikiamų paslaugų, įskaitant apkrovos balansavimą, svetainės turinio pristatymą ir DNS ryšio aptarnavimą svetainių operatoriams, dalis.
1 diena
HTTP
cf_chl_prog
Skirtas žmonėms ir robotams atskirti.
1 diena
HTTP
CookieConsent
Išsaugo esamo domeno naudotojo sutikimo su slapukais būseną.
1 metai
HTTP
rc::a
Google
Skirtas žmonėms ir robotams atskirti.
Nuolatinis
HTML
rc::c
Google
Skirtas žmonėms ir robotams atskirti.
Sesija
HTML
__cf_bm
Skirtas žmonėms ir robotams atskirti.
1 diena
HTTP
Toliau pateikiame Svetainėje naudojamų nuostatų slapukų sąrašą:
Pavadinimas
Teikėjas
Paskirtis
Galiojimo pabaiga
Tipas
LaSID
emokykla.ladesk.com
Leidžia svetainei atpažinti lankytoją, siekiant optimizuoti pokalbių dėžutės funkcionalumą.
Sesija
HTTP
Toliau pateikiame Svetainėje naudojamų statistikos ir analitinių slapukų sąrašą:
Pavadinimas
Teikėjas
Paskirtis
Galiojimo pabaiga
Tipas
LaVisitorNew
emokykla.ladesk.com
Skirtas suskaičiuoti, kiek kartų svetainėje apsilankė skirtingi lankytojai – tai daroma priskiriant lankytojui ID, todėl vartotojas neužsiregistruoja du kartus.
1 diena
HTTP
_#/redot.gif
Gemius
Laukia
Sesija
Pixel
_ga
Google
Registruoja unikalų ID, kuris naudojamas statistiniams duomenims apie tai, kaip lankytojas naudojasi svetaine, generuoti.
2 metai
HTTP
_gat
Google
Naudoja „Google Analytics“, kad sumažintų užklausų dažnį
1 diena
HTTP
_gid
Google
Registruoja unikalų ID, kuris naudojamas statistiniams duomenims apie tai, kaip vartotojas naudojasi svetaine, generuoti.
1 diena
HTTP
LaVisitorId_#
emokykla.ladesk.com
Laukia
Sesija
HTTP
Toliau pateikiame Svetainėje naudojamų rinkodaros slapukų sąrašą:
Pavadinimas
Teikėjas
Paskirtis
Galiojimo pabaiga
Tipas
Gdvn
Gemius
Naudojama kartu su iššokančia reklama ir svetainės turiniu. Šis slapukas nustato, kokius skelbimus lankytojui reikėtų rodyti, taip pat užtikrina, kad tie patys skelbimai nebūtų rodomi dažniau, nei numatyta.
1 metai
HTTP
gstorage
Gemius
Nustato unikalų vartotojo ID, leidžiantį trečiųjų šalių reklamuotojams į vartotoją nukreipti atitinkamą reklamą.
Nuolatinis
HTML
Gtest
Gemius
Renka informaciją apie vartotojų elgesį ir naršymą, kuri naudojama svetainei optimizuoti – slapukas taip pat leidžia „Google Ads“ ir „Google Analytics“ rinkti informaciją apie vartotojus rinkodaros tikslais.
6 dienos
HTTP
ads/ga-audiences
Google
Naudojama „Google AdWords“ siekiant pakartotinai pritraukti lankytojus, kurie gali virsti vartotojais, remiantis lankytojo elgsena internete įvairiose svetainėse.
Sesija
Pixel
__gfp_64b
Gemius
Renka duomenis apie vartotojų apsilankymus svetainėje, pvz., kokiuose puslapiuose buvo apsilankyta. Užregistruoti duomenys naudojami vartotojų interesams ir demografiniams profiliams suskirstyti pagal perpardavimus tikslinės rinkodaros tikslais.
1 metai
HTTP
IŠORINĖS SVETAINĖS
Svetainėje gali būti pateikta nuorodų į išorines svetaines – mūsų partnerių svetaines ar svetaines, kuriose reklamuojamos mūsų paslaugos. Sekdami pagal tokias nuorodas į kurią nors iš svetainių, atkreipkite dėmesį į tai, kad šios svetainės ir per jas pasiekiamos paslaugos turi savo atskiras privatumo politikas ir mes neprisiimame atsakomybės ar įsipareigojimų už šias politikas ar už šiose svetainėse ar teikiant paslaugas renkamus asmens duomenis, pavyzdžiui, kontaktinius ar vietos duomenis. Peržiūrėkite šias politikas prieš pateikdami asmens duomenis šiose svetainėse ar naudodamiesi bet kokiomis paslaugomis.
POLITIKOS PAKEITIMAI
Ši Politika peržiūrima ne rečiau kaip kartą per dvejus metus. Apie pakeitimus pranešime Svetainėje patalpindami atnaujintą Politiką, ar kitais įprastais komunikacijos būdais.
Privatumo politikos papildymai ar pakeitimai įsigalioja nuo atnaujinimo datos, nurodytos Politikoje, nebent būtų nurodytas kitas įsigaliojimo terminas.
Jei prisijungsite ar naudositės mūsų teikiamu turiniu ir (ar) paslaugomis po tokio pranešimo paskelbimo, laikysime, kad Jūs susipažinote su naujais pakeitimais, nurodytais atnaujinime.
Karjeros kompetencijų ugdymui skirtų veiklų formaliajame ir neformaliajame švietime planavimas ir vykdymas
Karjeros kompetencijų ugdymui skirtų veiklų formaliajame ir neformaliajame švietime planavimas ir vykdymas
Informacija
Tikslinė grupė: Karjeros specialistams
Vykdymo platforma: Mukis
Teorinė dalis
30 ak. val.
Praktinė dalis
10 ak. val.
Programos aktualumas
Kvalifikacijos tobulinimo programa (toliau – Programa) „Karjeros kompetencijų ugdymui skirtų veiklų formaliajame ir neformaliajame švietime planavimas ir vykdymas“ skirta asmenims, teikiantiems karjeros paslaugas: pagalbos mokiniui specialistams (socialiniams pedagogams, psichologams), vaikų neformaliojo švietimo pedagogams, bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų karjeros specialistams, priešmokyklinio ugdymo pedagogams, bendrojo ugdymo mokytojams, profesijų mokytojams, klasių auklėtojams / vadovams.
Pasirinktas profesinės karjeros kelias daro įtaką visoms žmogaus gyvenimo sritims (Stanišauskienė, Urbonienė (2018). Todėl karjeros kompetencijų ugdymas įgauna ypatingą reikšmę sėkmingam karjeros vystymui ir planavimui. Karjeros kompetencijas suprantame, kaip visą eilę šiuolaikiniame darbo pasaulyje būtinų asmeninių savybių ir gebėjimų, kuriuos galima sėkmingai taikyti praktinėje veikloje (Stanišauskienė, 2004). Ugdymo karjerai programoje (2014) karjeros kompetencijos apibūdinamos kaip visuma žinių ir supratimo, gebėjimų ir nuostatų apie save, mokymosi, saviraiškos ir darbo galimybes, karjeros sprendimų priėmimą, karjeros planavimą, derinimą su kitomis gyvenimo sritimis ir realizavimą. Taigi, šiuolaikiniame darbo pasaulyje norint sėkmingai valdyti, planuoti ir vystyti savo karjerą ypatingas vaidmuo suteikiamas karjeros kompetencijoms. Todėl karjeros specialistams, dirbantiems švietimo įstaigose, mokinių parengimas sėkmingai karjerai - pagrindinis profesinis tikslas. Karjeros specialistui svarbu sudaryti sąlygas visiems mokiniams ugdytis karjeros kompetencijas, palaikyti mokinius, jiems pažįstant, kuriant ir realizuojant save (Augienė, 2018). Sėkmingas karjeros kompetencijų ugdymas neapsiribuoja vien formaliu švietimu, jis tęsiamas ir per neformaliojo švietimo veiklas (Švietimo įstatymas, suvestinė redakcija nuo 2021-01-01 iki 2021-08-31). Svarbu suprasti, kad neformalusis švietimas yra neatsiejama mokymosi visą gyvenimą koncepcijos dalis, todėl įgauna ypatingą reikšmę karjeros kompetencijų ugdyme (Neformaliojo ugdymo aktualijos, 2012).
Karjeros kompetencijų ugdymas tiek formaliajame, tiek neformaliajame švietime turi būti nuoseklus. Todėl svarbu išnaudojant mokymo proceso lankstumo galimybes ir derinant formalųjį mokymą su įvairiomis neformaliojo švietimo formomis (Ugdymo karjerai programoje ,2014). Vadinasi, atrinkti karjeros specialisto metodai, priemonės, numatyta aplinka turi padėti pasiekti iškeltus karjeros kompetencijų ugdymo(si) tikslus. Svarbu, kad mokiniai mokytųsi aktyviai veikdami, būtų sukurtas palankus užsiėmimo mikroklimatas, tik tokioje aplinkoje sudaromos sąlygos mokiniui veiksmingai ugdytis karjeros kompetencijas dabarčiai ir ateičiai.
Programos tikslas – tobulinti kompetenciją planuoti ir vykdyti formaliojo ir neformaliojo ugdymo veiklas, skirtas karjeros kompetencijoms ugdyti.
Programos uždaviniai
Suteikti žinių apie šiuolaikinės didaktikos principais grįsto karjeros kompetencijų ugdymą ir tobulinti praktinius gebėjimus taikyti šiuolaikinius didaktikos principus atrenkant metodus, priemones ir modeliuojant ugdymo(si) aplinkas karjeros kompetencijoms ugdyti.
Suteikti žinių apie karjeros kompetencijų ugdymui skirto užsiėmimo planavimą ir tobulinti praktinius gebėjimus taikant karjeros kompetencijų ugdymo strategijas planuojant ir vykdant užsiėmimą.
Suteikti žinių apie integruoto ugdymo pagrindinius principus ir ugdymo turinio integravimo būdus, tobulinti praktinius gebėjimus integruojant karjeros kompetencijų ugdymą į bendrojo ugdymo mokomųjų dalykų programų turinį.
Suteikti žinių apie karjeros kompetencijų ugdymo galimybes neformaliajame mokinių švietime, šiuolaikinės didaktikos principų taikymo ypatumais modeliuojant veiklas ir dirbant su mokinių grupe, ir tobulinti gebėjimus rengiant mokinių neformaliojo švietimo programas.
Suteikti žinių apie mokinių karjeros kompetencijų vertinimą ir į(si)vertinimą ir formuoti įgūdžius praktiškai taikyti vertinimo ir į(si)vertinimo metodus.
Programos paskirtis
Programa rekomenduojama asmenims, teikiantiems karjeros paslaugas: pagalbos mokiniui specialistams (socialiniams pedagogams, psichologams), vaikų neformaliojo švietimo pedagogams, bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų karjeros specialistams, priešmokyklinio ugdymo pedagogams, bendrojo ugdymo mokytojams, profesijų mokytojams, klasių auklėtojams/ vadovams.
Rekomenduojama šią programą rinktis išklausius tokias kvalifikacijos tobulinimo programas kaip "Mokinių ugdymas karjerai", "Priešmokyklinis ugdymas karjerai", "Karjeros paslaugų švietimo įstaigoje įveiklinimas", "Tinklaveika karjeros paslaugų teikimo procese", "Specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų ugdymas karjerai".
Programos kodas - 213003783
Programos apimtis. Programos trukmė – 40 akademinių valandų (30 teorijos ir 10 praktinio darbo valandų).
Programos turinys. Programą sudaro 5 atskiri 8 akademinių valandųtrukmės tarpusavyje susiję moduliai:
1. Šiuolaikinės didaktikos principais grįstas karjeros kompetencijų ugdymas.
2. Karjeros kompetencijų ugdymui skirto užsiėmimo planavimas.
3. Karjeros kompetencijų ugdymo integravimas į mokomuosius dalykus.
4. Karjeros kompetencijų ugdymo integravimas į neformaliojo švietimo veiklas.
5. Mokinių karjeros kompetencijų vertinimas ir į(si)vertinimas.
Programos moduliai
Modulio pavadinimas
Trukmė
Kaina
Veiksmai
Būsena
Modulis Nr. 1 Šiuolaikinės didaktikos principais grįstas karjeros kompetencijų ugdymas
Moduliu siekiama pristatyti šiuolaikinę didaktiką kaip mokymo(si) proceso organizavimo pagrindą.
Šiuolaikinės didaktikos tematika yra aktuali patyrusiam ir pradedančiajam karjeros specialistui. Kokybiškas karjerai paslaugų teikimas švietimo įstaigoje grindžiamas karjeros specialisto mokymo(si)metodų išmanymu, nukreiptų į mokymosi mokytis, bendravimo ir bendradarbiavimo, kritinio mąstymo, kūrybingumo, problemų sprendimo, įsivertinimo ir t.t. ugdymą (Indrašienė, Žibienienė, 2017). Kiekvienas pedagogas/ karjeros specialistas privalo ugdyti didaktinę kompetenciją, ją ugdyti kryptingai ir efektyviai, orientuojantis į kintantį požiūrį, į mokymosi prigimtį ir galimybes, kintant šiuolaikiniams ugdymo tikslams (Šiaučiukėnienė, Čiužas, 2007). Vadinasi, šiuolaikinės didaktikos principų išmanymas ir sąmoningas taikymas tampa sėkmingos karjeros specialisto profesinės veiklos prielaida.
Modulio tikslas – suteikti žinių apie šiuolaikinės didaktikos principais grįsto karjeros kompetencijų ugdymą ir tobulinti praktinius gebėjimus taikyti šiuolaikinius didaktikos principus atrenkant metodus, priemones ir modeliuojant ugdymo(si) aplinkas karjeros kompetencijoms ugdyti.
Modulio apimtis – 8 akademinės valandos (teorinė dalis – 6 akad. val., praktinė dalis – 2 akad. val.)
Modulis rekomenduojamas asmenims, teikiantiems karjeros paslaugas: pagalbos mokiniui specialistams (socialiniams pedagogams, psichologams), vaikų neformaliojo švietimo pedagogams, bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų karjeros specialistams, priešmokyklinio ugdymo pedagogams, bendrojo ugdymo mokytojams, profesijų mokytojams, klasių auklėtojams / vadovams.
Mokymosi rezultatai (plėtojamos kompetencijos). Išklausę modulį ...
žinosite šiuolaikinės didaktikos samprata. Suprasite pagrindines šiuolaikinės didaktikos kryptis;
suvoksite mokymosi visą gyvenimą svarbą siekiant karjeros tikslų. Suprasite asmeninio mokymosi proceso valdymo reikšmę karjerai. Gebėsite atpažinti mokinių mokymosi poreikius. Gebėsite padėti mokiniui modeliuoti mokymosi tikslus siekiant karjeros tikslų;
suvoksite karjeros kompetencijų ugdymą(si) skatinančios aplinkos svarbą. Gebėsite modeliuoti karjeros kompetencijų ugdymui(si) skatinančią aplinką;
suprasite karjeros kompetencijų ugdymui taikytinų mokymo ir mokymosi metodų reikšmę. Žinosite pagrindinius karjeros kompetencijų ugdymui taikytinus mokymo ir mokymosi metodus. Gebėsite tinkamai pasirinkti karjeros kompetencijų ugdymui taikytinus mokymo ir mokymosi metodus diegiant juos savo profesinėje veikloje.
Modulio turinys:
Šiuolaikinės didaktikos samprata. Pagrindinės šiuolaikinės didaktikos kryptys.
Mokymasis visą gyvenimą kaip ugdymo karjerai įgyvendinimo prielaida. Asmeninio mokymosi proceso valdymas. Mokymosi poreikiai, tikslai ir jų reikšmė siekiant karjeros tikslų.
Karjeros kompetencijų ugdymą(si) skatinančios aplinkos kūrimas. Mokinių sėkmės motyvacija.Karjeros kompetencijų ugdymui taikytini mokymo ir mokymosi metodai, jų parinkimas ir diegimas individualioje praktikoje.
Modulis Nr. 2 Karjeros kompetencijų ugdymui skirto užsiėmimo planavimas
Moduliu siekiama supažindinti su karjeros kompetencijų ugdymui skito užsiėmimo planavimu ir modeliavimo galimybėmis integruojant įvairias ugdymo technologijas.
Karjeros kompetencijų ugdymui skirtas užsiėmimas visų pirma turi būti tikslingas. Atrinkti karjeros specialisto metodai, priemonės, numatyta aplinka turi padėti pasiekti iškeltus karjeros kompetencijų ugdymo(si) tikslus. Svarbu, kad mokiniai mokytųsi aktyviai veikdami, būtų sukurtas palankus užsiėmimo mikroklimatas, tik tokioje aplinkoje sudaromos sąlygos mokiniui veiksmingai ugdytis karjeros kompetencijas dabarčiai ir ateičiai (Švietimo problemos analizė, 2020). Svarbiausias karjeros kompetencijų ugdymui skirto užsiėmimo kokybės bruožas – tikslingumas, užsiėmimo veiklos tikslingas, pabrėžiama Geros mokyklos koncepcijoje (2015). Lietuvos Respublikos Švietimo įstatymo 49 str. kalbama, kad mokytojai/ karjeros specialistai privalo užtikrinti geros kokybės ugdymą, o tai įmanoma įgyvendinti tik turint žinias apie mokumo(si) proceso metu vykdomas veiklas (Švietimo įstatymas, Redakcija: 61 - 2022-06-30 (nuo 2022-09-01)). Karjeros specialistui turi būti aiškūs kiekvieno užsiėmimo tikslai (ką naujo išmoks mokiniai, kokias kompetencijas ugdysis), tik turint aiškiai suformuluotus tikslus įmanoma parinkti tinkamus ugdymo(si) metodus, priemones, modeliuoti užsiėmimo veiklas. Vadinasi, modeliuojant užsiėmimą reikia laikytis trijų pagrindinių struktūrinių komponentų, t. y. turi būti apibrėžta: kas turės būti padaryta, kokiomis sąlygomis tai bus padaryta pagal kokius kriterijus bus įvertintas gautas rezultatas Formuojamasis vertinimas- individualiai pažangai matuoti (2018). Todėl karjeros kompetencijų ugdymui skito užsiėmimo planavimas tampa karjeros specialisto teikiamų paslaugų kokybės prielaida.
Modulio tikslas – suteikti žinių apie karjeros kompetencijų ugdymui skirto užsiėmimo planavimą ir tobulinti praktinius gebėjimus taikant karjeros kompetencijų ugdymo strategijas planuojant ir vykdant užsiėmimą.
Modulio apimtis – 8 akademinės valandos (teorinė dalis – 6 akad. val., praktinė dalis – 2 akad. val.)
Modulis rekomenduojamas asmenims, teikiantiems karjeros paslaugas: pagalbos mokiniui specialistams (socialiniams pedagogams, psichologams), vaikų neformaliojo švietimo pedagogams, bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų karjeros specialistams, priešmokyklinio ugdymo pedagogams, bendrojo ugdymo mokytojams, profesijų mokytojams, klasių auklėtojams / vadovams.
Mokymosi rezultatai (plėtojamos kompetencijos). Išklausę modulį ...
suprasite karjeros kompetencijų ugdymui skito užsiėmimo planavimo ypatumus. Žinosite, kokie veiksniai turi įtakos karjeros kompetencijų ugdymui skirto užsiėmimo kokybei;
gebėsite parengti karjeros kompetencijų ugdymui skirto užsiėmimo planą įvertinant veiksnius, turinčius įtakos planuojamo užsiėmimo kokybei;
žinosite pagrindines karjeros kompetencijų ugdymo strategijas;
gebėsite pagrįstai parinkti ir taikyti karjeros kompetencijų ugdymo strategijas organizuojat karjeros kompetencijų ugdymui skirtą užsiėmimą.
Modulio turinys:
Karjeros kompetencijų ugdymui skirto užsiėmimo struktūra ir plano rengimas.
Karjeros kompetencijų ugdymo strategijos (technologijomis grindžiamas mokymas(is), refleksyvus mokymas(is), problemomis grįstas mokymas(is), mokymasis bendradarbiaujant) ir jų derinimo galimybės.
Modulis Nr. 3 Karjeros kompetencijų ugdymo integravimas į mokomuosius dalykus
Moduliu siekiama pristatyti karjeros kompetencijų ugdymo integravimo galimybes į mokomuosius dalykus. Pažymima, kad šiandienėje visuomenėje sparčiai kintant darbo rinkai, atsirandant naujų profesijų, pasirinkti perspektyvią, visuomenės ir individualius asmens poreikius atitinkančią profesiją tampa vis sudėtingiau (Augienė, 2018), kaip niekad kyla būtinybė integruoti karjeros kompetencijų ugdymą į mokomuosius dalykus. Integruotas ugdymas sukuria prielaidas visiems dalykams tapti jungiamąja viso ugdymo proceso grandimi (Pancerovienė, Stonienė, Žvinienė, 2021). Karjeros kompetencijų ugdymą rekomenduojama integruoti į visų bendrojo ugdymo mokomųjų dalykų programų turinį ir neformaliojo vaikų švietimo programas (Ugdymo karjerai programa, 2014). Svarbu suprasti, kad integracija apima visapusišką asmenybės ugdymą ir integruotą mokymą(si), kurio metu panaudojamos skirtingų dalykų žinios, įvairiais aspektais susijusios su besimokančiojo aplinka (Pancerovienė, Stonienė, Žvinienė, 2021). Ugdymo karjerai programoje (2014) teigiama, kad integruojant karjeros kompetencijų ugdymą į mokomuosius dalykus pirmiausia pasirenkamos atitinkamos temos ir metodai, kurie tuo pačiu metu leidžia ugdyti ne tik esmines dalykines, bendrąsias kompetencijas, bet ir karjeros kompetencijas. Ugdymo turinio integravimas yra sudėtingas procesas, tačiau pažymima, kad ugdymo karjerai integravimas sustiprina dalyko mokymąsi, prisideda prie gilesnio dalykinių kompetencijų ugdymo, išryškina jo pritaikymo realiame gyvenime galimybes, stiprina mokinių motyvaciją mokytis sąmoningai. Mokslininkai pažymi, kad integruoto ugdymo kūrimas ir įgyvendinimas reikalauja daug akademinio ir didaktinio pasirengimo (Junevicius, Juneviciene, Cepeliauskaite, Daugeliene, 2021) Todėl keliami ypatingi reikalavimai karjeros specialisto kompetencijai: ugdymo proceso įgyvendinimo galimybėmis, mokymosi vienetų planavimu, mokytojų su mokiniais darbo organizavimo būdais ir metodų parinkimu (Metodinės rekomendacijos su ugdymo turinio integravimo schemomis ir pavyzdžiais (2020).
Modulio tikslas – suteikti žinių apie integruoto ugdymo pagrindinius principus ir ugdymo turinio integravimo būdus, tobulinti praktinius gebėjimus integruojant karjeros kompetencijų ugdymą į bendrojo ugdymo mokomųjų dalykų programų turinį.
Modulio apimtis – 8 akademinės valandos (teorinė dalis – 6 akad. val., praktinė dalis – 2 akad. val.)
Modulis rekomenduojamas asmenims, teikiantiems karjeros paslaugas: pagalbos mokiniui specialistams (socialiniams pedagogams, psichologams), vaikų neformaliojo švietimo pedagogams, bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų karjeros specialistams, priešmokyklinio ugdymo pedagogams, bendrojo ugdymo mokytojams, profesijų mokytojams, klasių auklėtojams/ vadovams.
Mokymosi rezultatai (plėtojamos kompetencijos). Išklausę modulį ...
suprasite integruoto ugdymo svarbą karjeros kompetencijų ugdymui. Žinosite pagrindinius ugdymo turinio integravimo būdus;
žinosite karjeros kompetencijų ugdymo integravimo galimybes 1-4 klasėse;
žinosite karjeros kompetencijų ugdymo integravimo galimybes 5-8 klasėse;
žinosite karjeros kompetencijų ugdymo integravimo galimybes 9-12 (I-IV gimnazijos) klasėse.
Modulio turinys:
Integruoto ugdymo charakteristika ir pagrindiniai principai. Ugdymo turinio integravimo būdai.
Karjeros kompetencijų ugdymo integravimo galimybės 1-4 klasėse.
Karjeros kompetencijų ugdymo integravimo galimybės 5-8 klasėse.
Karjeros kompetencijų ugdymo integravimo galimybės 9-12 (I-IV gimnazijos) klasėse.
Modulis Nr. 4 Karjeros kompetencijų ugdymo integravimas į neformaliojo švietimo veiklas
Moduliu siekiama aptarti karjeros kompetencijų ugdymo integravimo galimybes neformaliojo švietimo veiklose.
Karjeros kompetencijų ugdymą rekomenduojama integruoti ne tik į visų bendrojo ugdymo mokomųjų dalykų programų turinį, bet ir neformaliojo vaikų švietimo programas (Ugdymo karjerai programa, 2014). Neformalusis ugdymas yra kryptinga veikla, padedanti mokiniui įgyti kompetencijas, tapti sąmoninga asmenybe, sugebančia atsakingai ir kūrybingai spręsti savo problemas ir aktyviai veikti visuomenėje bei prisitaikyti prie kintančios aplinkos (Neformaliojo vaikų švietimo koncepcija, 2012).
Neformalusis vaikų ugdymas suteikia mokiniui galimybę pažinti jį supančią aplinką, integruotis j visuomenę, įgyti kompetencijų, reikalingų tapti visaverte asmenybe (Petronienė, 2011). Todėl karjeros kompetencijų ugdymo reikšmė neformaliame švietime yra nekvestionuojama. Šia prielaida remiasi ir kiti mokslininkai, teigdami, kad neformaliojo vaikų švietimo mokyklose ir būreliuose, be specifinių kūrybinių gebėjimų, lygiagrečiai privalo būti plėtojamas ir ugdymas karjerai (Kairaitis, Talačkaitė, 2021).
Modulio tikslas – suteikti žinių apie karjeros kompetencijų ugdymo galimybes neformaliajame mokinių švietime, šiuolaikinės didaktikos principų taikymo ypatumais modeliuojant veiklas ir dirbant su mokinių grupe, ir tobulinti gebėjimus rengiant mokinių neformaliojo švietimo programas.
Modulio apimtis – 8 akademinės valandos (teorinė dalis – 6 akad. val., praktinė dalis – 2 akad. val.)
Modulis rekomenduojamas asmenims, teikiantiems karjeros paslaugas: pagalbos mokiniui specialistams (socialiniams pedagogams, psichologams), vaikų neformaliojo švietimo pedagogams, bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų karjeros specialistams, priešmokyklinio ugdymo pedagogams, bendrojo ugdymo mokytojams, profesijų mokytojams, klasių auklėtojams/ vadovams.
Mokymosi rezultatai (plėtojamos kompetencijos). Išklausę modulį ...
suprasite karjeros kompetencijų ugdymo svarbą ir galimybes neformaliajame mokinių švietime;
suprasite šiuolaikinės didaktikos principų taikymo ypatumus organizuojant ir modeliuojant neformalaus švietimo veiklas ir dirbant su mokinių grupėmis. Gebėsite rengti mokinių neformaliojo švietimo programas.
Modulio turinys:
Karjeros kompetencijų ugdymas neformaliajame mokinių švietime, jo atlieptis vaikų neformaliojo švietimo principams. Karjeros kompetencijų ugdymo individualizavimas ir diferencijavimas neformaliajame vaikų švietime.
Šiuolaikinės didaktikos principų taikymas neformaliajame švietime. Veiklos organizavimo ypatumai. Darbo su mokinių grupe specifika. Grupės vadovo ir bendraamžių vaidmuo modeliuojant neformalaus švietimo veiklas. Vertinimo reikšmė neformaliajame vaikų švietime. Neformaliojo vaikų švietimo programos parengimas.
Modulis Nr. 5 Mokinių karjeros kompetencijų vertinimas ir į(si)vertinimas
Moduliu siekiama pristatyti mokinių karjeros kompetencijų vertinimo ir į(si)vertinimo galimybes.
Mokinių karjeros kompetencijų vertinimas ir į(si)vertinimas yra integrali ugdymo proceso dalis, kurios tikslas – padėti mokiniui mokytis ir siekti veiksmingesnio mokymo (Ugdymo karjerai programa, 2014). Vertinimu ir į (si)vertinimu siekiama skatinti kiekvieną mokinį įsivertinti individualią pažangą, apmąstyti sėkmes ir tobulintinus dalykus. Suprantama, kad vertinimo ir į(si)vertinimo paskirtis – padėti mokiniui suprasti ir suvokti savo karjeros kompetencijų lygį, kompetencijų ribas, taip vertinant savo individulią pažangą. Skatinant individualią pažangą, karjeros specialistui svarbu stebėti įvairius mokinio augimo aspektus, tokius kaip supratimas, mąstymas, socialinis elgesys, nuostatos ir t.t. (Formuojamasis vertinimas- individualiai pažangai matuoti, metodinė priemonė, 2018).
Todėl karjeros specialistui, svarbu sudaryti sąlygas analizuoti kiekvieno mokinio individualią pažangą pamokoje ir nepamokinėje veikloje plėtojant kiekvieno mokinio karjeros kompetencijas (Vaiko individualios pažangos stebėjimo ir vertinimo bendrojo ugdymo mokyklose tyrimo rezultatai 2016 m. ir 2018 m.). Todėl galima teigti, kad pasiekimų vertinimo metodikos ir jų taikymo būdai yra vieni iš pagrindinių veiksnių, lemiančių mokinių mokymosi pasiekimus ir motyvaciją siekti užsibrėžtų karjeros tikslų.
Modulio tikslas – suteikti žinių apie mokinių karjeros kompetencijų vertinimą ir į(si)vertinimą ir formuoti įgūdžius praktiškai taikyti vertinimo ir į(si)vertinimo metodus.
Modulio apimtis – 8 akademinės valandos (teorinė dalis – 6 akad. val., praktinė dalis – 2 akad. val.)
Modulis rekomenduojamas asmenims, teikiantiems karjeros paslaugas: pagalbos mokiniui specialistams (socialiniams pedagogams, psichologams), vaikų neformaliojo švietimo pedagogams, bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų karjeros specialistams, priešmokyklinio ugdymo pedagogams, bendrojo ugdymo mokytojams, profesijų mokytojams, klasių auklėtojams/ vadovams.
Mokymosi rezultatai (plėtojamos kompetencijos). Išklausę modulį ...
suprasite vertinimo ir įsivertinimo svarbą šiuolaikinio ugdymo karjerai kontekste. Gebėsite pagrįstai taikyti grįžtamojo ryšio ir refleksijos metodus savo profesinėje praktikoje;
žinosite į(si)vertinimo įrankius ir gebėsite praktiškai taikyti mokinių asmeninei karjeros kompetencijų ūgčiai ir pažangai matuoti.
Modulio turinys:
Vertinimo ir įsivertinimo svarba šiuolaikinio ugdymo karjerai kontekste. Refleksija ir grįžtamasis ryšys.
Į(si)vertinimo metodai jų taikymas mokinių asmeninei karjeros kompetencijų ūgčiai ir pažangai matuoti.