Mokinių ugdymas karjerai

thumbnail

Informacija

Tikslinė grupė: Karjeros specialistams

Vykdymo platforma: Mukis

Teorinė dalis
30 ak. val.
Praktinė dalis
10 ak. val.

Programos aktualumas

Žmogus, siekiantis rasti sau vietą šiuolaikiniame darbo pasaulyje, turi sugebėti tikslingai veikti kintančioje situacijoje, atsižvelgdamas į rinkos poreikius bei asmeninės savirealizacijos tikslus. Jam būtinos karjeros kompetencijos, apibrėžiamos kaip nuostatų, žinių, supratimo ir gebėjimų visuma, kuria grįstas asmens savęs bei savo karjeros pažinimas, jos planavimas, valdymas ir derinimas su kitais savo gyvenimo aspektais. Mokymosi bendrojo ugdymo mokykloje arba profesinio mokymo įstaigoje laikotarpis yra ypatingas karjeros kompetencijų įgijimo prasme, nes būtent šiuo laikotarpiu formuojasi asmenybės profesinis kryptingumas, priimami pirmieji karjeros sprendimai, kaupiamas žmogiškasis kapitalas.

Pagal „Profesinio orientavimo vykdymo tvarkos aprašą“ viena iš švietimo įstaigų funkcijų (14.1.) – „užtikrinti nenutrūkstamą profesinio orientavimo teikimą jose besimokantiems ar studijuojantiems asmenims“. Taigi pedagogams ir švietimo pagalbos specialistams tenka sudėtingas uždavinys planuoti ir vykdyti mokinių ugdymą karjerai visuose ugdymo lygmenyse – nuo 1 iki 12 klasės.

Siekiant užtikrinti ugdymo karjerai kokybę, sukurtas ir atnaujintas šiuolaikines ugdymo karjerai tendencijas atliepiantis turinys (www.mukis.lt). Skaitmeninių ir kitų ugdymo karjerai išteklių taikymas palengvina pedagogų ir švietimo pagalbos specialistų darbą, atliepiant profesinio orientavimo principus (prieinamumą, nešališkumą, individualizavimą), sukuria galimybę teikti paslaugas socialiai pažeidžiamoms, turinčioms specialiųjų ugdymosi poreikių visuomenės grupėms ir užtikrinti vienodą paslaugos kokybę tiek didmiesčių, tiek nutolusių regionų gyventojams, t.y. įgalina atsirasti progresyvesnę visuomenės įtrauktį. (Keele, Swann , Davie-Smythe, 2020).

Programos tikslas – suteikti žinių apie 1 -12 klasių mokinių karjeros kompetencijų ugdymą ir tobulinti gebėjimus dirbti su skaitmeniniais ir kitais ugdymo karjerai ištekliais.

 

Programos uždaviniai

  • Suteikti bazinių ugdymo karjerai žinių ir plėtoti gebėjimus ugdyti mokinius karjerai šiuolaikinės karjeros paradigmos kontekste.
  • Suteikti žinių ir tobulinti gebėjimus ugdyti karjerai 1 – 4 kl. mokinius, taikant skaitmeninius ir kitus ugdymo karjerai išteklius.
  • Suteikti žinių ir tobulinti gebėjimus ugdyti karjerai 5 – 8 kl. mokinius, taikant skaitmeninius ir kitus ugdymo karjerai išteklius.
  • Suteikti žinių ir tobulinti gebėjimus ugdyti karjerai 9 – 12 kl. mokinius, taikant skaitmeninius ir kitus ugdymo karjerai išteklius.
  • Plėtoti gebėjimus organizuoti mokinių ugdymo karjerai veiklas mokykloje, jas organizuoti ir į(si)vertinti.


Programos paskirtis

Programa rekomenduojama bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų karjeros specialistams, bendrojo ugdymo mokytojams, profesijų mokytojams, klasių auklėtojams/ vadovams, pagalbos mokiniui specialistams (socialiniams pedagogams, psichologams), vaikų neformaliojo švietimo pedagogams.

Programos kodas - 213003785

Programos apimtis. Programos trukmė – 40 akademinių valandų (30 teorijos ir 10 praktinio darbo valandų).

Programos turinys. Programą sudaro 5 atskiri 8 akademinių valandų trukmės tarpusavyje susiję moduliai:

1. Ugdymo karjerai pagrindai.

2. 1 – 4 kl. mokinių ugdymas karjerai.

3. 5 – 8 kl. mokinių ugdymas karjerai.

4. 9 – 12 (I – IV gimnazijos) kl. mokinių ugdymas karjerai.

5. Ugdymo karjerai mokykloje strategija, principai, įrankiai.

 

Programos moduliai

Modulio pavadinimas Trukmė Kaina Veiksmai Būsena
Modulis Nr. 1 Ugdymo karjerai pagrindai 8 ak. val. 0,00 EUR

Teorinė dalis: 6 ak. val. Praktinė dalis: 2 ak. val.

Kaina: 0,00 EUR

Modulio anotacija


Ugdymas karjerai, apibrėžiamas kaip sistemiška ir kryptinga ugdymo institucijų veikla, kuria asmeniui padedama įgyti karjerai reikalingas kompetencijas, pasirinkti profesiją, švietimo ir užimtumo galimybes, yra svarbus pradinio, pagrindinio ir vidurinio bendrojo ugdymo programų elementas, apimantis keturias ugdymo sritis: savęs pažinimo, karjeros galimybių pažinimo, karjeros planavimo ir karjeros įgyvendinimo. Ugdant karjerai būtina suprasti ir įvertinti karjeros sampratos kaitą, visuomenės bei darbo pasaulio dinamiką ir su tuo susijusią šiuolaikinių ugdymo karjerai formų bei metodų įvairovę.  

Modulio tikslas – suteikti bazinių ugdymo karjerai žinių ir plėtoti gebėjimus ugdyti karjerai mokykloje šiuolaikinės karjeros paradigmos kontekste.

Modulio apimtis 8 akademinės valandos (teorinė dalis – 6 akad. val., praktinė dalis – 2 akad. val.)


Modulis rekomenduojamas bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų karjeros specialistams, bendrojo ugdymo mokytojams, profesijų mokytojams, klasių auklėtojams/ vadovams, pagalbos mokiniui specialistams (socialiniams pedagogams, psichologams), vaikų neformaliojo švietimo pedagogams.

Mokymosi rezultatai (plėtojamos kompetencijos). Išklausę modulį ... 

  • apibūdinsite karjeros sampratos ir konteksto kaitos tendencijas;
  • nusakysite ugdymo karjerai sampratą, tikslus ir uždavinius šiuolaikinės karjeros paradigmos kontekste;
  • apibūdinsite ir taikysite ugdymo karjerai didaktinius principus ir nuostatas;
  • apibrėšite karjeros kompetencijų sandarą ir paaiškinsite jų raidą.


Modulio turinys: 

  1. Karjeros samprata. Karjeros sampratos ir konteksto kaita.
  2. Ugdymas karjerai šiuolaikinės karjeros paradigmos kontekste.
  3. Ugdymo karjerai didaktiniai principai ir nuostatos.
  4. Karjeros kompetencijos, jų sandara ir raida.

 

Modulis Nr. 2 1-4 kl. mokinių ugdymas karjerai 8 ak. val. 0,00 EUR

Teorinė dalis: 6 ak. val. Praktinė dalis: 2 ak. val.

Kaina: 0,00 EUR

Modulio anotacija


Pradinio ugdymo laikotarpiu formuojasi mokinių pozityvi savivoka, įgyjami  mokymosi veikloje reikalingi įpročiai ir nuostatos, tyrinėjamas aplinkinis pasaulis. Ugdymas karjerai 1–4 klasėse yra svarbi ugdymo sritis, padedanti pagrindus asmenybės savikūrai. Augdami pradinių klasių mokiniai pradeda mąstyti apie profesijas, ima sieti savo interesus su karjeros sritimis, mokymosi tikslus - su ateities svajonėmis. Pradinio ugdymo etape mokymąsi per žaidimus papildo naujos aktyvaus mokymosi formos, pamažu priartėjama prie stebėjimo, tyrinėjimo, situacijų analizės ir kt. veiklų. Mokytojai ir karjeros specialistai, dirbantys su 1–4 kl. mokiniais, turi gebėti sužaidybinti ugdymo karjerai veiklas, pasirinkti šiam amžiaus tarpsniui tinkamus aktyvius mokymosi metodus bei skaitmeninius išteklius.

Modulio tikslas – suteikti žinių ir tobulinti gebėjimus ugdyti karjerai 1–4 kl. mokinius, taikant skaitmeninius ir kitus ugdymo karjerai išteklius.

Modulio apimtis 8 akademinės valandos (teorinė dalis – 6 akad. val., praktinė dalis – 2 akad. val.)


Modulis rekomenduojamas bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų karjeros specialistams, bendrojo ugdymo mokytojams, profesijų mokytojams, klasių auklėtojams/ vadovams, pagalbos mokiniui specialistams (socialiniams pedagogams, psichologams), vaikų neformaliojo švietimo pedagogams.

Mokymosi rezultatai (plėtojamos kompetencijos). Išklausę modulį ... 

  • apibūdinsite 1–4 kl. mokinių amžiaus tarpsnio psichosocialinius ypatumus ir šio amžiaus tarpsnio mokinių ugdymo karjerai specifiką;
  • apibūdinsite 1-4 kl. mokinių savęs pažinimo kompetencijų raišką, pažinsite jų ugdymo išteklių įvairovę, gebėsite pasirinkti tinkamus įrankius ir metodus;
  • apibūdinsite 1-4 kl. mokinių karjeros galimybių pažinimo kompetencijų raišką, pažinsite jų ugdymo išteklių įvairovę, gebėsite pasirinkti tinkamus įrankius ir metodus;
  • apibūdinsite 1-4 kl. mokinių karjeros planavimo kompetencijų raišką, pažinsite jų ugdymo išteklių įvairovę, gebėsite pasirinkti tinkamus įrankius ir metodus;
  • apibūdinsite 1-4 kl. mokinių karjeros įgyvendinimo kompetencijų raišką, pažinsite jų ugdymo išteklių įvairovę, gebėsite pasirinkti tinkamus įrankius ir metodus.


Modulio turinys: 

  1. 1–4 kl. mokinių psichosocialinė charakteristika.
  2. Savęs pažinimo kompetencijų ugdymas 1–4 kl., taikant skaitmeninius ir kitus ugdymo karjerai išteklius.
  3. Karjeros galimybių pažinimo kompetencijų  ugdymas 1-4 kl., taikant skaitmeninius ir kitus ugdymo karjerai išteklius.
  4. Karjeros planavimo kompetencijų ugdymas 1-4 kl., taikant skaitmeninius ir kitus ugdymo karjerai išteklius.
  5. Karjeros įgyvendinimo kompetencijų ugdymas 1–4 kl., taikant skaitmeninius ir kitus ugdymo karjerai išteklius.

 

Modulis Nr. 3 5 – 8 kl. mokinių ugdymas karjerai 8 ak. val. 0,00 EUR

Teorinė dalis: 6 ak. val. Praktinė dalis: 2 ak. val.

Kaina: 0,00 EUR

Modulio anotacija


Paauglystė - intensyvus tapatumo formavimosi laikotarpis. 5-8 kl. mokiniams kyla daugybė klausimų, kuriais jie siekia išsiaiškinti, kas jie yra, ir koks turėtų būti jų vaidmuo visuomenėje, kokį tolesnį mokymosi ir karjeros kelią pasirinkti. Ugdymas karjerai progimnazijos lygmenyje įgalina mokinius geriau pažinti save ir darbo pasaulio įvairovę, įvertinti visas galimybes ir atsakingai priimti pirmuosius savo karjeros sprendimus. Mokytojai ir karjeros specialistai, dirbantys su 5-8 klasių mokiniais, turi gebėti pasirinkti šiam amžiaus tarpsniui tinkamus aktyvius mokymosi metodus bei skaitmeninius išteklius.

Modulio tikslas – suteikti žinių ir tobulinti gebėjimus ugdyti karjerai 5-8 kl. mokinius, taikant skaitmeninius ir kitus ugdymo karjerai išteklius.

Modulio apimtis 8 akademinės valandos (teorinė dalis – 6 akad. val., praktinė dalis – 2 akad. val.)


Modulis rekomenduojamas bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų karjeros specialistams, bendrojo ugdymo mokytojams, profesijų mokytojams, klasių auklėtojams/ vadovams, pagalbos mokiniui specialistams (socialiniams pedagogams, psichologams), vaikų neformaliojo švietimo pedagogams.

Mokymosi rezultatai (plėtojamos kompetencijos). Išklausę modulį ... 

  • apibūdinsite 5-8 kl. mokinių amžiaus tarpsnio psichosocialinius ypatumus ir šio amžiaus tarpsnio mokinių ugdymo karjerai specifiką; 
  • apibūdinsite 5-8 kl. mokinių savęs pažinimo kompetencijų raišką, pažinsite jų ugdymo išteklių įvairovę, gebėsite pasirinkti tinkamus įrankius ir metodus;
  • apibūdinsite 5-8 kl. mokinių karjeros galimybių pažinimo kompetencijų raišką, pažinsite jų ugdymo išteklių įvairovę, gebėsite pasirinkti tinkamus įrankius ir metodus;
  • apibūdinsite 5-8 kl. mokinių karjeros planavimo kompetencijų raišką, pažinsite jų ugdymo išteklių įvairovę, gebėsite pasirinkti tinkamus įrankius ir metodus;
  • apibūdinsite 5-8 kl. mokinių karjeros įgyvendinimo kompetencijų raišką, pažinsite jų ugdymo išteklių įvairovę, gebėsite pasirinkti tinkamus įrankius ir metodus.


Modulio turinys: 

  1. 5-8 kl. mokinių psichosocialinė charakteristika.
  2. Savęs pažinimo kompetencijų ugdymas 5-8 kl., taikant skaitmeninius ir kitus ugdymo karjerai išteklius.
  3. Karjeros galimybių pažinimo kompetencijų  ugdymas 5-8 kl., taikant skaitmeninius ir kitus ugdymo karjerai išteklius.
  4. Karjeros planavimo kompetencijų ugdymas 5-8 kl., taikant skaitmeninius ir kitus ugdymo karjerai išteklius.
  5. Karjeros įgyvendinimo kompetencijų ugdymas 5-8 kl., taikant skaitmeninius ir kitus ugdymo karjerai išteklius.

 

Modulis Nr. 4 9–12 (I–IV gimnazijos) kl. mokinių ugdymas karjerai 8 ak. val. 0,00 EUR

Teorinė dalis: 6 ak. val. Praktinė dalis: 2 ak. val.

Kaina: 0,00 EUR

Modulio anotacija


Kiekvienas mokinys yra individualus ir nepakartojamas. Pažinti jo individualybę, užmegzti su juo abipusiu pasitikėjimu grįstus santykius, leisti skleistis jo gebėjimams, juos plėtoti ir įvertinti – pagrindinis mokinių ugdymo karjerai tikslas. Šiuolaikinis ugdymas(is) karjerai reikalauja mokymo procesą organizuoti taip, kad mokiniai žinias įgytų patys aktyviai ir sąmoningai veikdami, reikalingą informaciją ir veiklos būdus perimtų įsitraukę į procesą, nes tik tada jų ugdymas(is) taps kūrybiška veikla, kuriai būdingi ieškojimai ir atradimai. Tad mokyklai svarbiu iššūkiu tampa ne tik karjeros žinių perteikimas, bet ir mokinių karjeros kompetencijų ugdymas(is) per konkrečią veiklą. Suprantant, kad karjeros specialistas negali pasyviai žvelgti į besikeičiančią visuomenę, pasyviai dirbti, neatnaujindamas mokymo metodų, ir sukurtas šis modulis, skirtas ugdymo karjerai pamokų, klasės valandėlių, įvairių konsultacijų, neformalaus švietimo užsiėmimų tobulinimui.

Modulio tikslas – suteikti žinių ir tobulinti gebėjimus ugdyti karjerai 9 – 12 (I -IV gimnazijos) kl. mokinius, taikant skaitmeninius ir kitus ugdymo karjerai išteklius.

Modulio apimtis 8 akademinės valandos (teorinė dalis – 6 akad. val., praktinė dalis – 2 akad. val.)


Modulis rekomenduojamas bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų karjeros specialistams, bendrojo ugdymo mokytojams, profesijų mokytojams, klasių auklėtojams/ vadovams, pagalbos mokiniui specialistams (socialiniams pedagogams, psichologams), vaikų neformaliojo švietimo pedagogams.

Mokymosi rezultatai (plėtojamos kompetencijos). Išklausę modulį ... 

  • apibūdinsite 9–12 (I-IV gimnazijos) kl. mokinių amžiaus tarpsnio psichosocialinius ypatumus ir šio amžiaus tarpsnio mokinių ugdymo karjerai specifiką;
  • apibūdinsite 9-12 (I-IV gimnazijos) kl. mokinių savęs pažinimo kompetencijų raišką, pažinsite jų ugdymo išteklių įvairovę, gebėsite pasirinkti tinkamus įrankius ir metodus;
  • apibūdinsite 9-12 (I-IV gimnazijos) kl. mokinių karjeros galimybių pažinimo kompetencijų raišką, pažinsite jų ugdymo išteklių įvairovę, gebėsite pasirinkti tinkamus įrankius ir metodus;
  • apibūdinsite 9–12 (I-IV gimnazijos) kl. mokinių karjeros planavimo kompetencijų raišką, pažinsite jų ugdymo išteklių įvairovę, gebėsite pasirinkti tinkamus įrankius ir metodus;
  • apibūdinsite 9–12 (I-IV gimnazijos) kl. mokinių karjeros įgyvendinimo kompetencijų raišką, pažinsite jų ugdymo išteklių įvairovę, gebėsite pasirinkti tinkamus įrankius ir metodus.


Modulio turinys: 

  1. 9–12 (I-IV gimnazijos) kl. mokinių psichosocialinė charakteristika.
  2. Savęs pažinimo kompetencijų ugdymas 9–12 (I-IV gimnazijos) kl., taikant skaitmeninius ir kitus ugdymo karjerai išteklius.
  3. Karjeros galimybių pažinimo kompetencijų  ugdymas 9–12 (I-IV gimnazijos) kl., taikant skaitmeninius ir kitus ugdymo karjerai išteklius.
  4. Karjeros planavimo kompetencijų ugdymas 9–12 (I-IV gimnazijos) kl., taikant skaitmeninius ir kitus ugdymo karjerai išteklius.
  5. Karjeros įgyvendinimo kompetencijų ugdymas 9–12 (I-IV gimnazijos) kl., taikant skaitmeninius ir kitus ugdymo karjerai išteklius.
 
Modulis Nr. 5 Ugdymo karjerai mokykloje strategija, principai, įrankiai 8 ak. val. 0,00 EUR

Teorinė dalis: 6 ak. val. Praktinė dalis: 2 ak. val.

Kaina: 0,00 EUR

Modulio anotacija


Kiekviena bendrojo ugdymo įstaiga savo veikloje privalo įgyvendinti mokinių profesinį orientavimą reglamentuojančius dokumentus, siekdama maksimalaus rezultato savo mokyklų bendruomenėms. Atsižvelgus į XXI a. švietimui keliamus iššūkius, valstybės, miestų (rajonų) savivaldybių strateginius tikslus, bendrojo ugdymo mokyklų bendruomenių poreikius, kiekviena bendrojo ugdymo įstaiga mokinių profesinį orientavimą turėtų laikyti prioritetine savo veiklos sritimi. Mokyklų bendruomenių siekiamybe tampa lūkestis, kad kiekvienas mokinys, pagal savo poreikius ir išgales, bręstų kaip asmenybė, įgytų reikalingų kompetencijų ir būtų pasirengęs gyvenimui ir darbui šiuolaikinėje visuomenėje.

Modulio tikslas – plėtoti karjeros specialistų gebėjimus organizuoti mokinių profesinio orientavimo veiklas mokykloje, jas organizuoti ir  į(si)vertinti.

Modulio apimtis 8 akademinės valandos (teorinė dalis – 6 akad. val., praktinė dalis – 2 akad. val.)


Modulis rekomenduojamas bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų karjeros specialistams, bendrojo ugdymo mokytojams, profesijų mokytojams, klasių auklėtojams/vadovams, pagalbos mokiniui specialistams (socialiniams pedagogams, psichologams), vaikų neformaliojo švietimo pedagogams.

Mokymosi rezultatai (plėtojamos kompetencijos). Išklausę modulį ... 

  • žinosite ir gebėsite įvardyti mokinių ugdymą karjerai reglamentuojančius dokumentus;
  • gebėsite nusakyti galimybes ir būdus, leisiančius gerinti ugdymo karjerai kokybę bendrojo ugdymo mokykloje;
  • gebėsite įvardyti ugdymo karjerai išteklius mokykloje;
  • gebėsite nusakyti karjeros specialistų bendradarbiavimo svarbą mokinių karjeros ugdymo kontekste;
  • žinosite, kaip planuoti ugdymo karjerai veiklas ugdymo įstaigose, gebėsite parengti mokyklos profesinio orientavimo dokumentus;
  • gebėsite į(si)vertinti karjeros paslaugų kokybę savo švietimo įstaigoje;
  • žinosite galimybes ir būdus, kaip stiprinti karjeros paslaugų kokybę švietimo įstaigoje: kaip kurti socialinės partnerystės strategijas.


Modulio turinys: 

  1. Dokumentų, reglamentuojančių ugdymo karjerai paslaugas švietimo įstaigoje, apžvalga.
  2. Karjeros paslaugų teikėjai mokykloje, jų atliekamos funkcijos, mokyklos mokytojų bendradarbiavimo galimybės mokinių ugdymo karjerai srityje.
  3. Ugdymo karjerai veiklų ugdymo įstaigose planavimas, profesinio orientavimo dokumentų rengimas.
  4. Karjeros paslaugų švietimo įstaigoje kokybės į(si)vertinimas. Tyrimai karjeros specialisto veikloje.
  5. Socialinės partnerystės plėtra ir monitoringas: ryšių su socialiniais partneriais galimybių apžvalga.