Priešmokyklinis ugdymas karjerai

thumbnail

Informacija

Tikslinė grupė: Karjeros specialistams

Vykdymo platforma: Mukis

Teorinė dalis
30 ak. val.
Praktinė dalis
10 ak. val.

Programos aktualumas

Kvalifikacijos tobulinimo programa (toliau - Programa) ,,Priešmokyklinis ugdymas karjerai“ skirta asmenims, teikiantiems karjeros paslaugas priešmokyklinio amžiaus vaikams. Modulis sukurtas atsižvelgiant į Bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų mokinių ugdymo karjerai modelį (2012), Profesinio orientavimo teikimo tvarkos aprašą (2022) ir Ugdymo karjerai programą (2014), Priešmokyklinio ugdymo bendrąją programą (2022). Šio modulio paskirtis suteikti žinių apie ugdymo karjerai ypatumus bei išteklius priešmokykliniame ugdyme ir tobulinti gebėjimus dirbti su jais ugdant karjeros kompetencijas. ,,Priešmokyklinis ugdymas karjerai“ modulyje siūlomos potemės orientuotos į ugdymo karjerai sampratos apibrėžtį bei jos supratimą tradicinės ir šiuolaikinės karjeros kontekste; analizuojamos skirtingos ugdymo karjerai teorijos, koncepcijos, pateikiamos jų skirtingos mokslinės interpretacijos, analizuojamas ugdymo karjerai modelis priešmokyklinio ugdymo bendrosios programos kontekste bei jos įgyvendinime atliepiant vaikų amžiaus raidos psichologines charakteristikas. 

Vadovaujantis Bendrųjų programų atnaujinimo gairėmis (2019), siekiama įgyvendinti pažangią ugdymo praktiką priešmokykliniame ugdyme, kuriame tampa vis aktualesnė pedagogo sąveika su vaikais, dialogas, diskusijos ne tik bendrųjų kompetencijų kontekste bet ir apie profesijų pasaulį, asmeninį veiksmingumą ir verčių kūrimą. Atsižvelgiant į tai mokytojams keliamas iššūkis modeliuoti integralias atviras, patyrimines ugdymosi aplinkas, kontekstus, veiklas, kuriose vaikai dalyvaudami turi galimybę formuoti vertybines nuostatas, įgyti žinias, gebėjimus reikalingus įsitvirtimui bei saviaktualizacijai gyvenime. Šiame kontekste ugdymo karjerai modelio įgyvendinimas priešmokykliniame amžiuje tampa svarbus darnios plėtros, pažangaus vartojimo ir būsimo vaikų profesinio potencialo, karjeros projektavimo sritims ugdyti.

Programoje pateikiamas turinys atliepia Priešmokyklinio ugdymo programų kriterijų aprašą (2005, 2017), Ikimokyklinio amžiaus vaikų (3-6 m.) ugdymo karjerai metodines rekomendacijas (2020), Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 2020 m. lapkričio 10 d. Nr. I-1489 2, 7, 8, 24, 36, 47 ir 67 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą (XIIIP-5219(2)), Bendrųjų kompetencijų ir 5-6 m. vaikų raidos aprašus (2021), bei kitus mokslinius ir metodinius šaltinius, skirtus priešmokykliniam ugdymui. Šių dokumentų pagrindu analizuojamos bei pateikiamos skirtingos šiuolaikinio ugdymo prieigos, strategijos, pateikiami įvairūs metodai, būdai, skaitmeninės priemonės atliepiančios naujas švietimo idėjas ir technologijas. Pateikta medžiaga motyvuos asmenis, teikiančius karjeros paslaugas priešmokyklinio amžiaus vaikams, kurti kryptingą ir integralųjį ugdymo karjerai turinį, plėtojant vaikų kūrybines veiklas, motyvuojant juos įsitraukti į inovacijų kūrimo procesą. 

Rengiant programą vadovautasi vertybinio kryptingumo (vaikas karjeros kompetencijas ugdosi reikšmingose kontekstuose, priimdamas vertybinėmis nuostatomis grindžiamus sprendimus), nuoseklumo (ugdymosi turinio gairės grindžiamos atsižvelgiant į vaiko pasiekimus, taip pat į raidos ypatumus), dermės (ugdymosi turinys, ugdomosios veiklos ir pasiekimų vertinimas suderinti tarpusavyje) kokybės kriterijais bei esminėmis pedagoginėmis nuostatomis, tokiomis kaip pagarba žmogui, atsakingumas, nuolatinis profesinis tobulėjimas, parama ir pagalba vaikui, bendradarbiavimas.

Programos tikslas – tobulinti asmenų, teikiančių karjeros paslaugas priešmokyklinio amžiaus vaikams, kompetencijas planuoti ir organizuoti ugdymo karjerai paslaugas taikant šiuolaikines ugdymo strategijas.

 

Programos uždaviniai

  • Suteikti žinių, susijusių su ugdymo karjerai sampratos apibrėžtimi bei ugdyti gebėjimus atpažinti skirtingas ugdymo karjerai teorijas ir koncepcijas ugdymo karjerai modelio formavime ir valdyme.  
  • Suteikti žinių, susijusių su priešmokyklinio amžiaus vaikų raidos charakteristikomis bei tobulinti gebėjimus formuoti ugdymo karjerai turinį, skirtą priešmokyklinio amžiaus vaikams. 
  • Suteikti žinių, susijusių su priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymo karjerai programa bei formuoti praktinius gebėjimus, orientuotus į priešmokyklinio amžiaus vaikų karjeros kompetencijų ugdymo plėtotę skirtinguose ugdymo(si) kontekstuose.
  • Suteikti žinių, susijusių su skirtingais ugdymo karjerai būdais, formomis bei metodais, skirtais dirbti su priešmokyklinio amžiaus vaikais bei formuoti praktinius gebėjimus dirbti su skaitmeniniais mukis.lt įrankiais. 
  • Suteikti žinių ir formuoti praktinius įgūdžius modeliuojant priešmokyklinio amžiaus vaikų karjeros kompetencijų ugdymą.


Programos paskirtis

Programa rekomenduojama priešmokyklinio ugdymo pedagogams, bendrojo ugdymo mokyklų karjeros specialistams, pagalbos mokiniui specialistams (socialiniai pedagogai, psichologai, specialieji pedagogai), vaikų neformaliojo švietimo pedagogams.

Programos kodas - 213003786

Programos apimtis. Programos trukmė – 40 akademinių valandų (30 teorijos ir 10 praktinio darbo valandų).

Programos turinys. Programą sudaro 5 atskiri 8 akademinių valandų trukmės tarpusavyje susiję moduliai:

1. Ugdymo karjerai samprata bei ugdymo karjerai svarba priešmokykliniame ugdyme.

2. Priešmokyklinio ugdymo karjerai turinys.

3. Karjeros kompetencijų ugdymo integravimas į priešmokyklinio ugdymo turinį.

4. Ugdymo karjerai strategijos ir metodai.

5. Karjeros kompetencijų ugdymui skirtų veiklų modeliavimas.

 

Programos moduliai

Modulio pavadinimas Trukmė Kaina Veiksmai Būsena
Modulis Nr. 1 Ugdymo karjerai samprata bei ugdymo karjerai svarba priešmokykliniame ugdyme 8 ak. val. 0,00 EUR

Teorinė dalis: 6 ak. val. Praktinė dalis: 2 ak. val.

Kaina: 0,00 EUR

Modulio anotacija


Moduliu siekiama supažindinti su ugdymo karjerai teoriniais aspektais: samprata, ugdymo karjerai teorijomis, tikslais ir uždaviniais, pagrindiniais įgyvendinimo principais. Siekiama atskleisti ugdymo karjerai kompetencijos sampratą bei struktūrines jos dalis, o turimų žinių pagrindu ugdyti ugdymo karjeros kompetencijos integralius ryšius ugdant priešmokyklinio amžiaus vaikus.

Modulio tikslas – suteikti žinių, susijusių su ugdymo karjerai sampratos apibrėžtimi bei ugdyti gebėjimus atpažinti skirtingas ugdymo karjerai teorijas integraliame ugdymo karjerai kompetencijų kontekste dirbant su priešmokyklinio amžiaus vaikais. 

Modulio apimtis 8 akademinės valandos (teorinė dalis – 6 akad. val., praktinė dalis – 2 akad. val.)


Modulis rekomenduojamas priešmokyklinio ugdymo pedagogams, bendrojo ugdymo mokyklų karjeros specialistams, pagalbos mokiniui specialistams (socialiniai pedagogai, psichologai, specialieji pedagogai), vaikų neformaliojo švietimo pedagogams.

Mokymosi rezultatai (plėtojamos kompetencijos). Išklausę modulį ... 

  • žinosite ugdymo karjerai sampratos ištakas ir suprasite ugdymo karjerai reikšmę asmenybės tapsmui;
  • žinosite skirtingas karjeros teorijas, jų nuostatas bei gebėsite jomis remtis savo ugdymo karjerai praktikoje;
  • suprasite karjeros valdymo modelio struktūrą, kaip vientisą sistemą, jos struktūros integralumo svarbą bei gebėsite numatyti galimus karjeros valdymo veiksmus dirbant su priešmokyklinio amžiaus vaikais.


Modulio turinys: 

  1. Ugdymo karjerai sampratos apibrėžtis.
  2. Ugdymo karjerai teoriniai aspektai.
  3. Ugdymo karjerai sritys ir kompetencijos.

 

Modulis Nr. 2 Priešmokyklinio ugdymo karjerai turinys 8 ak. val. 0,00 EUR

Teorinė dalis: 6 ak. val. Praktinė dalis: 2 ak. val.

Kaina: 0,00 EUR

Modulio anotacija


Moduliu siekiama atskleisti priešmokyklinio amžiaus vaikų kognityvines, socialines – emocines raidos charakteristikas bei ugdyti gebėjimą analizuoti šių sričių atitikti modeliuojat ugdymo karjerai turinį priešmokyklinio amžiaus vaikams.

Modulio tikslas – suteikti žinių, susijusių su priešmokyklinio amžiaus vaikų raidos charakteristikomis bei tobulinti gebėjimus formuoti ugdymo karjerai turinį, skirtą priešmokyklinio amžiaus vaikams.

Modulio apimtis 8 akademinės valandos (teorinė dalis – 6 akad. val., praktinė dalis – 2 akad. val.)


Modulis rekomenduojamas priešmokyklinio ugdymo pedagogams, bendrojo ugdymo mokyklų karjeros specialistams, pagalbos mokiniui specialistams (socialiniai pedagogai, psichologai, specialieji pedagogai), vaikų neformaliojo švietimo  pedagogams.

Mokymosi rezultatai (plėtojamos kompetencijos). Išklausę modulį ... 

  • suprasite bei gebėsite įvertinti priešmokyklinio amžiaus vaikų kognityvinę raidą;
  • suprasite bei gebėsite įvertinti priešmokyklinio amžiaus vaikų socialinę - emocinę raidą; 
  • gebėsite kurti ugdymo karjerai turinį atliepiant priešmokyklinio amžiaus vaikų raidos sričių ypatumus. 


Modulio turinys: 

  1. Priešmokyklinio amžiaus vaikų raidos charakteristika: kognityvinės raidos sritis.
  2. Priešmokyklinio amžiaus vaikų raidos charakteristika: socialinės – emocinės raidos sritis.
  3. Priešmokyklinio amžiaus vaikų raidos sričių atliepimas ugdymo karjerai turinyje.

 

Modulis Nr. 3 Karjeros kompetencijų ugdymo integravimas į priešmokyklinio ugdymo turinį 8 ak. val. 0,00 EUR

Teorinė dalis: 6 ak. val. Praktinė dalis: 2 ak. val.

Kaina: 0,00 EUR

Modulio anotacija


Moduliu siekiama pristatyti priešmokyklinio ugdymo programą: tikslus, uždavinius, pagrindinius priešmokyklinio programos principus. Išryškinti kompetencijos sampratą bendrųjų kompetencijų apibrėžtyje bei jų vystymą per ugdymo(si) sritis. Atskleisti ugdymo karjerai sričių (savęs pažinimo, karjeros galimybių tyrinėjimo, karjeros planavimo, karjeros įgyvendinimo) kompetencijų dermę ir integralumą su priešmokyklinio ugdymo programa. Ugdyti gebėjimus, susijusių su priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymo karjerai programa bei formuoti praktinius gebėjimus, orientuotus į priešmokyklinio amžiaus vaikų karjeros kompetencijų ugdymo su priešmokyklinio ugdymo programa integralių ryšių atradimą ir suvokimą, nukreiptą į ugdomojo turinio konstravimą. 

Modulio tikslas – suteikti žinių ir gebėjimų kurti integralius ryšius, susijusius su karjeros kompetencijų ugdymu ir priešmokyklinio ugdymo programoje apibrėžtomis bendrosiomis kompetencijomis.

Modulio apimtis 8 akademinės valandos (teorinė dalis – 6 akad. val., praktinė dalis – 2 akad. val.)


Modulis rekomenduojamas priešmokyklinio ugdymo pedagogams, bendrojo ugdymo mokyklų karjeros specialistams, pagalbos mokiniui specialistams (socialiniai pedagogai, psichologai, specialieji pedagogai), vaikų neformaliojo švietimo pedagogams.

Mokymosi rezultatai (plėtojamos kompetencijos). Išklausę modulį ... 

  • suprasite priešmokyklinio ugdymo programą bei gebėsite analizuoti skirtingus jos struktūros elementus;
  • suvoksite sandų integralumo svarbą modeliuojant ugdomąjį turinį dirbant su priešmokyklinio amžiaus vaikais;
  • suprasite karjeros kompetencijų ir priešmokyklinio ugdymo bendrųjų kompetencijų sąsajas bei gebėsite užtikrinti jų dermę priešmokyklinio ugdymo karjerai turinyje; 
  • žinosite ir gebėsite analizuoti priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymo karjerai programą per skirtingus jos elementus ir suvoksite ugdymo karjerai sandų sąryšingumo ir nuoseklumo svarbą priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdyme;
  • žinosite priešmokyklinio amžiaus vaikų karjeros kompetencijų sandų raiškos galimybes ir gebėsite integruoti karjeros kompetencijų ugdymą į priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymo turinį;
  • žinosite ugdymo kontekstų kūrimo pagrindinius principus ir gebėsite kūrybiškai modeliuoti priešmokyklinio amžiaus vaikų karjeros kompetencijų ugdymui skirtą turinį  bei reflektuoti jo įgyvendinimą.


Modulio turinys: 

  1. Priešmokyklinio ugdymo programos nuostatos, turinys ir principai.
  2. Ugdymo karjerai kompetencijų bei priešmokyklinio amžiaus vaikų bendrųjų kompetencijų integralumas. 
  3. Priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymo karjerai raiška per ugdymo karjerai kompetencijų sritis. 

 

Modulis Nr. 4 Ugdymo karjerai strategijos ir metodai 8 ak. val. 0,00 EUR

Teorinė dalis: 6 ak. val. Praktinė dalis: 2 ak. val.

Kaina: 0,00 EUR

Modulio anotacija

Moduliu siekiama supažindinti su taikomais ugdymo karjerai būdais, formomis bei metodais dirbant su priešmokyklinio amžiaus vaikais. Supažindinti su siūlomomis skaitmeninėmis priemonėmis, galimomis taikyti ugdant karjeros kompetencijas. Siekiama ugdyti gebėjimą parinkti tinkamus ugdymo būdus, metodus, priemones ir skaitmeninius įrankius darbui su priešmokyklinio amžiaus vaikais ugdant karjeros kompetencijas.

Modulio tikslas – suteikti žinių, susijusių su skirtingais ugdymo karjerai būdais, formomis bei metodais, skirtais dirbti su priešmokyklinio amžiaus vaikais bei formuoti praktinius gebėjimus dirbti su skaitmeniniais įrankiais.

Modulio apimtis 8 akademinės valandos (teorinė dalis – 6 akad. val., praktinė dalis – 2 akad. val.)


Modulis rekomenduojamas priešmokyklinio ugdymo pedagogams, bendrojo ugdymo mokyklų karjeros specialistams, pagalbos mokiniui specialistams (socialiniai pedagogai, psichologai, specialieji pedagogai), vaikų neformaliojo švietimo  pedagogams.

Mokymosi rezultatai (plėtojamos kompetencijos). Išklausę modulį ... 

  • žinosite ir suprasite ugdymo karjerai strategijų ir metodų tikslingą parinkimą, jų taikymą darbui su priešmokyklinio amžiaus vaikais;
  • žinosite ugdymo karjerai metodų taikymo galimybes darbui su priešmokyklinio amžiaus vaikais;
  • gebėsite tikslingai parinkti skaitmenines priemones ir jas integruoti modeliuojant ugdymo karjerai turinį skirtą priešmokyklinio amžiaus vaikams.


Modulio turinys: 

  1. Ugdymo karjerai metodai skirti dirbti su priešmokyklinio amžiaus vaikais.
  2. Žaidimo taikymas ir jo svarba priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdyme.
  3. Įvairių metodų taikymas darbui su priešmokyklinio amžiaus vaikais.
  4. Skaitmeninių technologijų taikymas priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdyme.

 

Modulis Nr. 5 Karjeros kompetencijų ugdymui skirtų veiklų modeliavimas 8 ak. val. 0,00 EUR

Teorinė dalis: 6 ak. val. Praktinė dalis: 2 ak. val.

Kaina: 0,00 EUR

Modulio anotacija


Moduliu siekiama supažindinti su priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymo karjerai kompetencijomis bei praktiniu jų modeliavimu, vadovaujantis filosofinėmis prieigomis bei šiuolaikinėmis strategijomis; stebėsena ir vertinimu ugdymo karjerai kontekste. 

Modulio tikslas – suteikti žinių, susijusių su skirtingais ugdymo karjerai veiklos kūrimo aspektais, skirtais dirbti su priešmokyklinio amžiaus vaikais bei formuoti praktinius gebėjimus kurti veiklos turinį, stebėti ir vertinti vaikų pasiekimus ir pažangą.

Modulio apimtis 8 akademinės valandos (teorinė dalis – 6 akad. val., praktinė dalis – 2 akad. val.)


Modulis rekomenduojamas priešmokyklinio ugdymo pedagogams, bendrojo ugdymo mokyklų karjeros specialistams, pagalbos mokiniui specialistams (socialiniai pedagogai, psichologai, specialieji pedagogai), vaikų neformaliojo švietimo  pedagogams.

Mokymosi rezultatai (plėtojamos kompetencijos). Išklausę modulį ... 

  • žinosite ir suprasite ugdymo karjerai filosofines ugdymo kryptis ir didaktinius principus; 
  • žinosite kontekstinio ugdymo aspektus; 
  • gebėsite tikslingai modeliuoti kontekstinį ugdymo karjerai veiklų turinį, atlikti vaikų stebėseną ir pažangos vertinimą. 


Modulio turinys: 

  1. Filosofinių ugdymo krypčių ir didaktinių principų atlieptis konstruojant ugdymo karjerai turinį.
  2. Kontekstinis ugdymas priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdyme.
  3. Priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymo karjerai modeliavimas ir vertinimas ugdymo karjerai kompetencijų srityje.