Profesinės veiklos tyrimu grįsta karjeros specialisto praktika

thumbnail

Informacija

Tikslinė grupė: Karjeros specialistams

Vykdymo platforma: Mukis

Teorinė dalis
30 ak. val.
Praktinė dalis
10 ak. val.

Programos aktualumas

Kvalifikacijos tobulinimo programa (toliau – Programa) „Profesinės veiklos tyrimu grįsta karjeros specialisto praktika“ skiriama patyrusiems karjeros paslaugų teikėjams, sukaupusiems didelę nefragmentinę karjeros paslaugų teikimo švietimo įstaigoms patirtį. Programa taip pat rekomenduojama kitiems karjeros paslaugų teikėjams: priešmokyklinio ugdymo pedagogams, bendrojo ugdymo ir profesinių mokyklų mokytojams, švietimo pagalbos specialistams (socialiniams pedagogams, psichologams, specialiesiems pedagogams), vaikų neformaliojo švietimo pedagogams, profesijos mokytojams, siekiantiems tobulinti šios srities kompetencijas.

Viena iš svarbiausių karjeros specialisto veiklos siekiant tobulinti savo praktiką sričių yra veiklos savianalizė. Tai pabrėžiama Pedagogo profesijos kompetencijų aprašo projekte (2022) ir Karjeros specialistų išsilavinimo ir profesinių žinių reikalavimų apraše (Dėl karjeros specialistų išsilavinimo ir profesinių žinių reikalavimų aprašo patvirtinimo, 2022 m. balandžio 25  d., Nr.  V-617). Profesinės veiklos tyrimo kompetencija priskiriama didaktinių kompetencijų grupei, siejama su mokėjimu metodiškai vertinti, analizuoti savo vykdomą veiklą ir gautus profesinės veiklos rezultatus. Veiklos tyrimas, kaip tyrimo strategija, orientuotas į profesinės veiklos ištyrimą (Kemmis, Taggart, 2005). Savo turiniu jis yra refleksyvus, todėl skatina apmąstyti, įvertinti, keisti savo, kaip karjeros paslaugų teikėjo, veiklos praktikas, ieškoti tobulesnių ir efektyvesnių veiklos modelių ir sprendimo būdų (Pollard, 2002; Lewin, 2007; Vaughan ir Burnaford, 2016). Atliktų tyrimų analizė (Navickienė, Tandzegolskienė, 2011; Vaitulionienė, Augienė, 2019) rodo, kad išaugo poreikis karjeros paslaugų teikėjams atlikti ne tik savo veiklos tyrimą, bet ir aktyviai dalyvauti klasės, mokyklos ir (arba) bendruomenės veiklos tyrimuose. Todėl veiklos tyrimas karjeros paslaugų teikėjams dėl funkcijų ir vaidmenų gausos įgauna ypatingą reikšmę (Dėl Ugdymo karjerai programos patvirtinimo, 2014 m. sausio 15 d., Nr. V-72).

Atlikus profesinės veiklos tyrimą ir apmąstant gautus rezultatus konkreti  praktinė veika konceptualizuojama ir teoretizuojama. Tai būtina profesinio tobulėjimo prielaida (Kemmis, McTaggart, 2005). Todėl labai svarbu suprasti, kaip karjeros paslaugų teikėjo inicijuojami ir atliekami tyrimai prisideda prie karjeros paslaugų švietimo įstaigoje tobulinimo ir plėtros (Carboni, Wynn, McGuire 2007; Johnson, 2011; Ado, 2013). Pripažįstama, kad veiklos tyrimai yra tiltas tarp teorijos ir praktikos, karjeros paslaugų teikėjui jie suteikia galimybę keisti vidinį „aš" ir išorinį kontekstą (Szabo, Scott, Yellin, 2002). Atkreiptinas dėmesys, kad profesinės veiklos tyrimas labai vertingas tiems, kurie nusprendė mokytis iš savojo mokymo. Tai reiškia, kad veiklos tyrimas suteikia grįžtamąjį ryšį ir įprasmina karjeros paslaugų teikėjo veiklą bei skatina jį ieškoti savo praktikos tobulinimo sprendimų. Vadinasi, vienas iš būdų, padedančių veiksmingai dirbti, spręsti kiekvieno mokinio ir visos mokyklos bendruomenės karjeros problemas, – veiklos tyrimu grįsta karjeros specialisto praktika.

Programos tikslas – tobulinti tyrimo kompetenciją, diegti profesinės veiklos tyrimo strategiją karjeros specialisto praktikoje.

 

Programos uždaviniai

  • Suteikti karjeros paslaugų teikėjui žinių apie profesinės veiklos tyrimo reikšmę jo praktikai ir tobulinti gebėjimus identifikuoti paslaugų teikimo problemas karjeros specialisto veikloje. 
  • Suteikti žinių apie profesinės veiklos tyrimo organizavimą, jo eigą ir formuoti praktinius įgūdžius taikyti veiklos tyrimą analizuojant ir vertinant savo profesinės veiklos rezultatus.
  • Suteikti žinių apie pagrindinius profesinės veiklos tyrime taikomus kiekybinius duomenų rinkimo metodus ir ugdyti praktinius gebėjimus pasirinkti tinkamus šio tipo  metodus konkrečioms problemoms spręsti, formuoti praktinius gautų duomenų analizavimo įgūdžius.
  • Suteikti žinių apie pagrindinius profesinės veiklos tyrime taikomus kokybinius duomenų rinkimo metodus ir ugdyti praktinius gebėjimus pasirinkti tinkamus šio tipo  metodus konkrečioms problemoms spręsti, formuoti praktinius gautų duomenų analizavimo įgūdžius.
  • Tobulinti gebėjimus apmąstyti, apibendrinti gautus duomenis ir, jais remiantis, numatyti savo profesinės veiklos tobulinimo gaires.


Programos paskirtis

Programa rekomenduojama karjeros paslaugų teikėjams, sukaupusiems didelę nefragmentinę karjeros paslagų teikimo švietimo įstaigoms patirtį, taip pat kitiems karjerai paslaugų teikėjams: priešmokyklinio ugdymo pedagogams, bendrojo ugdymo ir profesinių mokyklų mokytojams, švietimo pagalbos specialistams (socialiniams pedagogams, psichologams, specialiesiems pedagogams), vaikų neformaliojo švietimo pedagogams, profesijos mokytojams, siekiantiems tobulinti šios srities kompetencijas.

Rekomenduojama šią programą rinktis išklausius tokias kvalifikacijos tobulinimo programas kaip "Mokinių ugdymas karjerai", "Priešmokyklinis ugdymas karjerai", "Karjeros paslaugų švietimo įstaigoje įveiklinimas", "Tinklaveika karjeros paslaugų teikimo procese", "Specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų ugdymas karjerai".

Programos kodas - 213003787

Programos apimtis. Programos trukmė – 40 akademinių valandų (30 teorijos ir 10 praktinio darbo valandų).

Programos turinys. Programą sudaro 5 atskiri 8 akademinių valandų trukmės tarpusavyje susiję moduliai:

1. Profesinės veiklos tyrimo charakteristika.

2. Profesinės veiklos tyrimo organizavimas ir eiga.

3. Profesinės veiklos tyrime taikytinos kiekybinės duomenų rinkimo strategijos ir duomenų analizė.

4. Profesinės veiklos tyrime taikytinos kokybinės duomenų rinkimo strategijos ir duomenų analizė.

5. Profesinės veiklos tyrimo rezultatais grįstos karjeros paslaugų teikimo praktikos modeliavimas.

Programos moduliai

Modulio pavadinimas Trukmė Kaina Veiksmai Būsena
Modulis nr. 1. Profesinės veiklos tyrimo charakteristika 8 ak. val. 0,00 EUR

Teorinė dalis: 6 ak. val. Praktinė dalis: 2 ak. val.

Kaina: 0,00 EUR

Modulio anotacija


Moduliu siekiama atskleisti profesinės veiklos tyrimo sampratą ir svarbą karjeros specialisto praktikai. Ugdymo ir švietimo profesinės veiklos tyrimai remiasi idėja, kad profesionalūs ugdytojai turi dalyvauti sprendžiant visuomenės ir švietimo įstaigos problemas (Žydžiūnaitė, 2016). Karjeros specialistai įgalinami pasitelkus savo talentus, patirtį, kūrybiškumą  tyrinėti savo profesinę veiklą, kelti probleminius klausimus ir pagrįstai daryti pokyčius ugdymo įstaigoje (Hine, 2013). Tai praktinis būdas pažvelgti į savo veiklą ir patikrinti, ar ji yra tokia, kokia turėtų būti. Kiekvienas tyrimas prasideda nuo problemos ir poreikio identifikavimo (Creswell, 2012). Pasirengimo profesinės veiklos tyrimui etape būtina apmąstyti savo žinojimo lauką pasirinktoje karjeros paslaugų srityje (Johnson, 2011). Karjeros specialistas, siekdamas išsiaiškinti, kas vyksta jo švietimo įstaigoje, ir turėdamas tikslą tobulėti, iš daugelio rūpimų problemų privalo pasirinkti vieną. Todėl svarbu detaliai aptarti karjeros problemų ugdymo įstaigoje identifikavimo galimybes. Nustačius problemą atsiranda galimybė ją apmąstyti visais požiūriais, pragrįsti jos spendimo praktinę reikšmę asmeninei patirčiai ir visos ugdymo įstaigos bendruomenei (Bryman, 2012). 

Modulio tikslas – suteikti žinių apie profesinės veiklos tyrimo reikšmę karjeros paslaugų teikėjo praktikai ir tobulinti gebėjimus identifikuoti paslaugų teikimo problemas karjeros specialisto veikloje.

Modulio apimtis 8 akademinės valandos (teorinė dalis – 6 akad. val., praktinė dalis – 2 akad. val.)


Modulis rekomenduojamas karjeros paslaugų teikėjams, sukaupusiems didelę nefragmentinę karjeros paslaugų teikimo švietimo įstaigoms patirtį, taip pat kitiems karjeros paslaugų teikėjams: priešmokyklinio ugdymo pedagogams, bendrojo ugdymo ir profesinių mokyklų mokytojams, švietimo pagalbos specialistams (socialiniams pedagogams, psichologams, specialiesiems pedagogams), vaikų neformaliojo švietimo pedagogams, profesijos mokytojams, siekiantiems tobulinti atitinkamos srities kompetencijas.

Mokymosi rezultatai (plėtojamos kompetencijos). Išklausę modulį ... 

  • būsite susipažinę su profesinės veiklos tyrimo samprata;
  • suprasite profesinės veiklos tyrimo praktinę reikšmę karjeros specialistui;
  • gebėsite nustatyti ir pagrįsti praktinę savo profesinės veiklos tyrimo problemą.


Modulio turinys: 

  1. Profesinės veiklos tyrimo samprata ir principai.
  2. Profesinės veiklos tyrimas kaip karjeros paslaugų teikėjo profesinio tobulėjimo prielaida.
  3. Profesinės veiklos tyrimo poreikio nustatymas: situacijos analizė siekiant išsiaiškinti ugdymo karjerai problemas švietimo įstaigoje.

 

Modulis Nr. 2. Profesinės veiklos tyrimo organizavimas ir eiga 8 ak. val. 0,00 EUR

Teorinė dalis: 6 ak. val. Praktinė dalis: 2 ak. val.

Kaina: 0,00 EUR

Modulio anotacija


Moduliu siekiama tobulinti karjeros specialisto profesinės veiklos tyrimo planavimo, organizavimo ir vykdymo gebėjimus.
Profesinės veiklos tyrimo turinys padeda karjeros specialistams mokytis iš savo praktikos (Ball, Raudenbush, Cohen 2003), nes pagrįstai keliami tyrimo klausimai, kylantys iš karjeros specialisto veiklos konteksto (Darling-Hammond 2008). Šių tyrimų rezultatai yra susiję su karjeros specialisto gyvenimiška patirtimi ir iš karto pritaikomi jo darbe su mokiniais, klasėse ir / ar ugdymo institucijoje (Mertler 2014). Profesinės veiklos tyrimas yra spiralinis procesas, apimantis problemos tyrimą, veiksmų ėmimąsi ir jų rezultatų apibendrinimą. Tai sistemingas tyrimas, orientuotas į reflektavimą ir susitelkimą į praktinę veiklą, siekiant pagerinti jos kokybę. Profesinės veiklos tyrimai inicijuojami pačių pedagogų / karjeros specialistų, jie yra nukreipti į mokinius, pedagogus, kitus bendruomenės narius. Jų galutinis tikslas – tobulinti karjeros specialisto praktiką ir galiausiai gerinti visos ugdymo institucijos veiklą. Svarbu suvokti, kad profesinės veiklos tyrimas planuojamas individualiai, tačiau pokyčių procesas visada yra socialinis – apima visą ugdymo instituciją. Profesinės veiklos tyrimo procesą sudaro keturi žingsniai: planavimas, vykdymas, stebėjimas ir reflektavimas (Altrichter, H., Kemmis, S., McTaggart, R., Zuber-Skerritt, 2002; Žydžiūnaitė, 2016).

Modulio tikslas – suteikti žinių apie profesinės veiklos tyrimo organizavimą, jo eigą ir formuoti praktinius įgūdžius taikyti veiklos tyrimą analizuojant ir vertinant savo profesinės veiklos rezultatus.


Modulio apimtis – 8 akademinės valandos (teorinė dalis – 6 akad. val., praktinė dalis – 2 akad. val.)


Modulis rekomenduojamas karjeros paslaugų teikėjams, sukaupusiems didelę nefragmentinę karjeros paslaugų teikimo švietimo įstaigoms patirtį. Modulis taip pat rekomenduojamas kitiems karjeros paslaugų teikėjams: priešmokyklinio ugdymo pedagogams, bendrojo ugdymo ir profesinių mokyklų mokytojams, švietimo pagalbos specialistams (socialiniams pedagogams, psichologams, specialiesiems pedagogams), vaikų neformaliojo švietimo pedagogams, profesijos mokytojams, siekiantiems tobulinti atitinkamos srities kompetencijas.

Mokymosi rezultatai (plėtojamos kompetencijos). Išklausę modulį ...

  • suvoksite profesinės veiklos tyrimo strategijos ypatumus;
  • išmanysite profesinės veiklos tyrimo strategijos principus;
  • išmanysite profesinės veiklos tyrimo etikos principus; 
  • gebėsite taikyti profesinės veiklos etikos principus modeliuodami savo profesinės veiklos tyrimą;
  • gebėsite modeliuoti savo profesinės veiklos tyrimo eigą.

Modulio turinys: 
1. Pagrindiniai profesinės veiklos tyrimo etapai.
2. Profesinės veiklos tyrimo eiga. 
3. Profesinės veiklos tyrimo etikos principai.
4. Profesinės veiklos tyrimo iššūkiai karjeros paslaugų teikėjo veikloje.

 

Modulis Nr. 3 Profesinės veiklos tyrime taikytinos kiekybinės duomenų rinkimo strategijos ir duomenų analizė 8 ak. val. 0,00 EUR

Teorinė dalis: 6 ak. val. Praktinė dalis: 2 ak. val.

Kaina: 0,00 EUR

Modulio anotacija  


Moduliu siekiama suteikti karjeros specialistui teorinių žinių apie duomenų rinkimą,  ugdyti praktinius gebėjimus pasirinkti tinkamus kiekybinių duomenų rinkimo metodus, analizuoti ir interpretuoti gautus duomenis, formuluoti išvadas bei rengti pagrįstas rekomendacijas savo profesinei veiklai tobulinti. 
Profesinės veiklos tyrimas yra holistinė nuostata į pasirinktos problemos sprendimą, o ne vienas iš duomenų rinkimo ir analizavimo metodų, todėl profesinės veiklos tyrimui svarbu taikyti skirtingus duomenų rinkimo metodus (Žydžiūnaitė, 2016). Atliekant profesinės veiklos tyrimą naudojamas keleto metodų derinys, kuris geriausiai leidžia pasiekti išsikeltus tikslus (Varžinskienė, Naujanienė, Mažeikienė, Motiečienė, Ruškus, 2015). Modulyje pristatomos kiekybinių duomenų rinkimo metodų strategijos ir jų derinimo galimybės, apibūdinamas kiekybinių tyrimų vaidmuo atliekant profesinės veiklos tyrimą,  aprašomos duomenų analizės procedūros, pateikiama žinių, kaip analizuoti ir interpretuoti kiekybinius duomenis, kritiškai vertinti gautus duomenis, kad būtų galima daryti išvadas ir, jomis remiantis, rengti ugdymo tobulinimo rekomendacijas. 
Modulio tikslas – suteikti žinių apie pagrindinius profesinės veiklos tyrime taikomus kiekybinių duomenų rinkimo metodus, ugdyti praktinius gebėjimus pasirinkti iš jų tinkamiausius profesinės veiklos tyrimams bei formuoti praktinius gautų duomenų analizavimo įgūdžius.


Modulio apimtis – 8 akademinės valandos (teorinė dalis – 6 akad. val. ir praktinė dalis – 2 akad. val.)

Modulis rekomenduojamas karjeros paslaugų teikėjams, sukaupusiems didelę nefragmentinę karjeros paslaugų teikimo švietimo įstaigoms patirtį, taip pat kitiems karjeros paslaugų teikėjams: priešmokyklinio ugdymo pedagogams, bendrojo ugdymo ir profesinių mokyklų mokytojams, švietimo pagalbos specialistams (socialiniams pedagogams, psichologams, specialiesiems pedagogams), vaikų neformaliojo švietimo pedagogams, profesijos mokytojams, siekiantiems tobulinti atitinkamos srities kompetencijas.

Mokymosi rezultatai (plėtojamos kompetencijos). Išklausę modulį ...

  • išmanysite pagrindinius kiekybinių duomenų rinkimo metodus, gebėsite iš jų pasirinkti tinkamiausius profesinės veiklos tyrimams ir sukurti kiekybinių duomenų rinkimui reikalingus instrumentus; 
  • gebėsite apibendrinti kiekybinius duomenis ir suformuluoti atitinkamas išvadas.

Modulio turinys: 
1. Kiekybinių tyrimų charakteristika. Imties ypatumai ir validumo svarba šiuose  tyrimuose.
2. Pagrindiniai veiklos tyrime taikytini kiekybiniai duomenų rinkimo metodai. Kiekybinių duomenų interpretacijos ypatumai.

 

Modulis Nr. 4 Profesinės veiklos tyrime taikytinos kokybinės duomenų rinkimo strategijos ir duomenų analizė 8 ak. val. 0,00 EUR

Teorinė dalis: 6 ak. val. Praktinė dalis: 2 ak. val.

Kaina: 0,00 EUR

Modulio anotacija

Moduliu siekiama suteikti teorinių žinių apie kokybines duomenų rinkimo strategijas ir ugdyti praktinius gebėjimus pasirinkti tinkamus kokybinius metodus konkrečioms problemoms spręstii, analizuoti ir interpretuoti gautus duomenis, formuluoti išvadas bei rengti pagrįstas savo profesinės veiklos tobulinimo rekomendacijas. 
Profesinės veiklos tyrimas yra holistinė nuostata į pasirinktos problemos sprendimą, o ne atskiras metodas rinkti ir analizuoti duomenims, todėl profesinės veiklos tyrimui svarbu taikyti skirtingus duomenų rinkimo metodus (Žydžiūnaitė, 2016). Atliekant profesinės veiklos tyrimą naudojamas ne vienas metodas, o keleto jų derinys, kuris geriausiai leidžia pasiekti išsikeltus tikslus (Varžinskienė, Naujanienė, Mažeikienė, Motiečienė, Ruškus, 2015). Modulyje pristatomos kokybinių duomenų rinkimo metodų strategijos ir jų derinimo galimybės atliekant profesinės veiklos tyrimą Parodoma kaip atrinkti metodus konkrečiam profesinės veiklos tyrimui atlikti, pristatoma, kaip analizuoti ir interpretuoti kokybinius duomenis, kritiškai vertinti gautus duomenis formuluojant išvadas bei rengiant pagrįstas rekomendacijas savo profesinės veiklos tobulinimui. 

Modulio tikslas – suteikti žinių apie pagrindinius profesinės veiklos tyrime taikomus kokybinių duomenų rinkimo metodus ir ugdyti praktinius gebėjimus pasirinkti tinkamiausius konkrečioms problemoms spręsti, formuoti praktinius gautų duomenų analizavimo įgūdžius.

Modulio apimtis – 8 akademinės valandos (teorinė dalis – 6 akad. val., praktinė dalis – 2 akad. val.)

Modulis rekomenduojamas karjeros paslaugų teikėjams, sukaupusiems didelę nefragmentinę karjeros paslaugų teikimo švietimo įstaigoms patirtį, taip pat kitiems karjeros paslaugų teikėjams: priešmokyklinio ugdymo pedagogams, bendrojo ugdymo ir profesinių mokyklų mokytojams, švietimo pagalbos specialistams (socialiniams pedagogams, psichologams, specialiesiems pedagogams), vaikų neformaliojo švietimo pedagogams, profesijos mokytojams, siekiantiems tobulinti atitinkamos srities kompetencijas.
.
Mokymosi rezultatai (plėtojamos kompetencijos). Išklausę modulį ...

  • išmanysite pagrindinius kokybinių duomenų rinkimo metodus, gebėsite iš jų pasirinkti tinkamiausius profesinės veiklos tyrimams ir sukurti kokybinių duomenų rinkimui reikalingus instrumentus. 
  • gebėsite apibendrinti kokybinius duomenis ir suformuluoti atitinkamas išvadas.

Modulio turinys: 

  • Pagrindiniai veiklos tyrime taikytini kokybinių tyrimo duomenų rinkimo metodai.
  • Kokybinių duomenų analizė. Kokybinių duomenų interpretacijos ypatumai.
     
Modulis Nr. 5 Profesinės veiklos tyrimo rezultatais grįstos karjeros paslaugų teikimo praktikos modeliavimas 8 ak. val. 0,00 EUR

Teorinė dalis: 6 ak. val. Praktinė dalis: 2 ak. val.

Kaina: 0,00 EUR

Modulio anotacija


Moduliu siekiama ugdyti karjeros specialistų gebėjimą reflektuoti, apibendrinti tyrimo duomenis ir, jais remiantis, numatyti ugdymo veiklos tobulinimo gaires. Svarbu atlikti įvairiapusę profesinės veiklos tyrimo duomenų analizę, deramai aprašyti ir interpretuoti surinktą informaciją. Tik pagrįstai išanalizavus profesinės veiklos tyrimo rezultatus, gali kilti naujų klausimų, kuriems išspręsti reikia atlikti kitą profesinės veiklos tyrimą (Kardelis, 2017; Bitinas, 2008; Creswell, 2012; Žydžiūnaitė, 2016). Tyrimuose labiausiai paplitusi kokybinių ir kiekybinių duomenų analizė. Kokybinei analizei priskiriamas sisteminimas, klasifikavimas bei priežastinių, funkcinių ir struktūrinių ryšių analizė, kiekybinei analizei – matematinės statistikos metodai (Kardelis, 2017; Bitinas, 2008; Creswell, 2012). Pagrįsta ir išsami profesinės veiklos tyrimo duomenų interpretacija leidžia karjeros specialistams kelti sau naujus iššūkius tobulinant savo, kaip karjeros paslaugų teikėjo, praktiką (Carboni, Wynn, McGuire, 2007; Vaughan, Burnaford, 2016).

Modulio tikslas – tobulinti gebėjimus reflektuoti, apibendrinti gautus duomenis ir į juos atsižvelgiant numatyti savo profesinės veiklos tobulinimo gaires .

Modulio apimtis – 8 akademinės valandos (teorinė dalis – 6 akad. val., praktinė dalis – 2 akad. val.)

Modulis rekomenduojamas karjeros paslaugų teikėjams, sukaupusiems didelę nefragmentinę karjeros paslaugų teikimo švietimo įstaigoms patirtį. Modulis taip pat rekomenduojamas kitiems karjeros paslaugų teikėjams: priešmokyklinio ugdymo pedagogams, bendrojo ugdymo ir profesinių mokyklų mokytojams, švietimo pagalbos specialistams (socialiniams pedagogams, psichologams, specialiesiems pedagogams), vaikų neformaliojo švietimo pedagogams, profesijos mokytojams, siekiantiems tobulinti atitinkamos srities kompetencijas.

Mokymosi rezultatai (plėtojamos kompetencijos). Išklausę modulį...

  • gebėsite reflektuoti, apibendrinti kiekybinius ir kokybinius duomenis ir suformuluoti atitinkamas išvadas vertindami pasirinkto problemos sprendimo tinkamumą ir naudingumą karjeros specialisto praktikai; 
  • gebėsite numatyti į praktikos kaitą orientuotas profesinės veiklos gaires.

Modulio turinys:

  • Profesinės veiklos tyrimo aprašymas. Profesinės veiklos tyrimo realizavimo praktikos.
  • Į karjeros specialisto praktikos kaitą orientuotų veiklos gairių numatymas.