Būtini slapukai įgalina pagrindines tinklapio funkcijas. Svetainė negali tinkamai veikti be šių slapukų, juos galima išjungti tik pakeitus naršyklės nuostatas.
Statistikos slapukai
Analitiniai slapukai padeda mums tobulinti mūsų tinklalapį, renkant ir pateikiant informaciją apie jo naudojimą.
MUKIS SVETAINĖS PRIVATUMO POLITIKA
BENDRA INFORMACIJA
Šia privatumo politika (toliau – Politika) nustatomos asmens duomenų tvarkymo sąlygos naudojantis svetaine, kuri yra pasiekiama adresu www.mukis.lt (toliau – Svetainė).
Politika taikoma, kai Jūs naudojatės www.mukis.lt , pildydami registracijų ar apklausų formas, tęsdami naršymą svetainėje, naudojatės svetainėje nurodytais kontaktais dėl karjeros planavimo paslaugų, pateikiate mums užklausas, pildote anketas, užsakote naujienlaiškius, lankotės mūsų socialinių tinklų paskyrose LinkedIn, YouTube, Instagram, Facebook ir kituose socialiniuose tinkluose (toliau – socialiniai tinklai), domitės mūsų pasiūlymais, kvietimais į renginius, konferencijas, mokymus, registruojatės į juos, susisiekiate su mumis telefonu, kitais el.
komunikacijos kanalais ar kreipiatės į mus kitais su mūsų veikla susijusiais klausimais. Papildoma
ar/ir detalesnė informacija gali būti pateikta paslaugų ir kitose sutartyse, privatumo pranešimuose arba skelbiant ją internete.
Prašome atidžiai perskaityti šią Politiką tam, kad teisingai suprastumėte mūsų požiūrį bei nuostatas dėl asmens duomenų tvarkymo. Naudodamasis www.mukis.lt . Jūs patvirtinate, kad susipažinote su Politika, suprantate jos nuostatas ir sutinkate su joje nurodytais Jūsų asmens duomenų tvarkymo tikslais, būdais bei tvarka. Jeigu Jūs nesutinkate su Politika, Jūs neturite teisės naudotis Svetaine.
Svetaine gali naudotis 14 (keturiolikos) metų amžiaus arba vyresni asmenys. Jeigu jums yra mažiau nei 14 (keturiolika) metų, prašome atidžiai perskaityti šias Politikos sąlygas kartu su savo tėvais arba globėjais ir įsitikinti, kad jas tinkamai suprantate.
KAS YRA JŪSŲ ASMENS DUOMENŲ VALDYTOJAS?
BĮ Lietuvos neformaliojo švietimo agentūra (toliau – Duomenų valdytojas):
Juridinio a.k. 302848387
Buveinės adresas: Žirmūnų g. 1 B, LT-09101 Vilnius
Tel. (85) 277 2394
El. p. info@linesa.lt
Duomenų apsaugos pareigūno kontaktai:
tel. +370 604 66346, el. p. ada@linesa.lt
Tvarkydami asmens duomenis, mes laikomės 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo, kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (toliau – Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas, arba BDAR), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo, Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo ir kitų tiesiogiai taikomų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą, taip pat kompetentingų institucijų nurodymų.
KOKIAIS PRINCIPAIS VADOVAUDAMIESI TVARKOME ASMENS DUOMENIS?
Tvarkydami asmens duomenis laikomės šių asmens duomenų tvarkymo principų:
— asmens duomenys renkami apibrėžtais ir teisėtais tikslais ir toliau negali būti tvarkomi tikslais, nesuderinamais su nustatytaisiais prieš renkant asmens duomenis (apibrėžtumo ir teisėtų tikslų principas);
— asmens duomenys tvarkomi teisėtai, sąžiningai ir skaidriai (teisėtumo, sąžiningumo ir skaidrumo principas);
— asmens duomenys turi būti tikslūs ir, jei reikia, nuolat atnaujinami; netikslūs ar neišsamūs duomenys turi būti ištaisyti, papildyti, sunaikinti arba sustabdytas jų tvarkymas (tikslumo principas);
— asmens duomenys turi būti tokios apimties, kuri būtina apibrėžtiems tikslams pasiekti, jiems rinkti ir toliau tvarkyti, nekaupiami ir netvarkomi pertekliniai duomenys (duomenų kiekio mažinimo principas);
— asmens duomenys saugomi tiek, kiek būtina siekiamiems tikslams pasiekti (saugojimo trukmės apribojimo principas);
— asmens duomenys tvarkomi tokiu būdu, kad taikant atitinkamas technines ar organizacines priemones būtų užtikrintas tinkamas asmens duomenų saugumas, įskaitant apsaugą nuo duomenų tvarkymo be leidimo arba neteisėto duomenų tvarkymo ir nuo netyčinio praradimo, sunaikinimo ar sugadinimo, prieiga prie asmens duomenų suteikiama tik tiems mūsų darbuotojams, kuriems tokie duomenys yra reikalingi jų funkcijoms ir pavedimams atlikti (vientisumo ir konfidencialumo principas).
— mes atsakome už visų duomenų apsaugos principų laikymąsi ir savo atitikties įrodymą, asmens duomenis tvarkome tinkamai, vedame duomenų tvarkymo įrašus (atskaitomybės principas).
KOKIE YRA ASMENS DUOMENŲ TVARKYMO PAGRINDAI?
Duomenų valdytojas tvarko Jūsų asmens duomenis remdamasi šiais pagrindais:
1. Jūsų sutikimo (BDAR 6 straipsnio 1 dalies a punktas), kuris išreiškiamas Jūsų aktyviais veiksmais, t. y. kreipimusi į mus ir asmens duomenų pateikimu, arba kitais aktyviais veiksmais. Taip pat, gavę Jūsų sutikimą, mes siunčiame informaciją apie savo paslaugas, pasiūlymus skirtus asmenims, įstaigoms bei organizacijoms, susijusius su mūsų teikiamomis karjeros planavimo paslaugomis (konkursų, parodų, seminarų, konferencijų ir kitų renginių, ugdomosios veiklos organizavimu).
Sutikimą galite bet kada atšaukti susisiekę su mumis el. paštu info@mukis.lt. Sutikimo atšaukimas nedaro poveikio sutikimu pagrįsto duomenų tvarkymo, atlikto iki sutikimo atšaukimo, teisėtumui.
2. Sutarčių, susitarimų ir panašių dokumentų sudarymui, vykdymui, administravimui, keitimui;
3. vykdant pavestas viešosios valdžios funkcijas (BDAR 6 straipsnio 1 dalies e punktas), kai tvarkyti asmens duomenis įpareigoja atitinkami teisės aktai. Asmens duomenų tvarkymas vykdomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. rugpjūčio 24 d. nutarimo Nr. 847 „Dėl profesinio orientavimo teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ 15 p. ir Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. rugpjūčio 31 d. įsakymu Nr. V-1334 „Dėl rekomendacijų dėl karjeros specialistų funkcijų ir profesinio orientavimo paslaugų teikimo švietimo įstaigose patvirtinimo“ ir kt. teisės aktų reikalavimais;
4. tvarkyti duomenis būtina siekiant teisėtų interesų – visuomenės informavimo, siekiant įvykdyti teisinius reikalavimus, įskaitant skolų susigrąžinimą taikant neteismines procedūras, mums ginantis nuo pareikštų ieškinių, reikalavimų, pretenzijų; informacinių sistemų ir tinklų saugumui užtikrinti; siekiant užtikrinti patogų ir kokybišką naudojimąsi mūsų paslaugomis;
Tvarkomų asmens duomenų apimtis priklauso nuo užsakomų ar naudojamų paslaugų ir to, kokią informaciją pateikia asmuo, kai užsako ir (ar) naudojasi paslaugomis, lankosi Svetainėje.
Duomenų valdytojas siekia, kad asmens duomenys būtų tvarkomi tiksliai, sąžiningai ir teisėtai, kad jie būtų tvarkomi tik tokiais tikslais, kuriais buvo renkami, kad jie būtų tvarkomi laikantis teisės aktuose nustatytų aiškių ir skaidrių asmens duomenų tvarkymo principų ir reikalavimų.
KOKIUS ASMENS DUOMENIS IR KOKIAIS TIKSLAIS TVARKOME JŪSŲ ASMENS DUOMENIS?
Asmens duomenys gali būti tvarkomi šiais tikslais:
1. sutarties sudarymo bei vykdymo tikslais tvarkome šiuos duomenis: vardas, pavardė, gimimo data ar asmens kodas, gyvenamoji vieta, parašas, asmens tapatybę patvirtinančio dokumento duomenys, individualios veiklos pažymos, verslo liudijimo duomenys, sąskaitos duomenys, adresas, telefono ryšio numeris, el. pašto adresas, sutarties duomenys, informacija apie sutarties vykdymą, kiti būtini duomenys priklausomai nuo sutarties pobūdžio;
2. tiesioginės rinkodaros tikslais Jūsų sutikimo pagrindu tvarkome šiuos asmens duomenis: vardas, pavardė, telefono numeris, el. pašto adresas. Šiuo tikslu Jūsų nurodytu el.paštu galite gauti informaciją apie mūsų ir mūsų partnerių pasiūlymus, susijusius su mūsų veikla, kvietimus dalyvauti įvairiuose renginiuose, taip pat sulaukti prašymo pateikti atsiliepimą apie mūsų Jums suteiktas paslaugas;
3. naujienų prenumeratos užsakymo administravimo ir informacijos apie mūsų veiklą pateikimo prenumeratoriams tikslu tvarkome Jūsų pateiktus duomenis: elektroninio pašto adresą, IP adresą, prenumeratos užsakymo/atšaukimo datą ir laiką, Duomenų valdytojo Jums pateiktos informacijos turinį, informacijos pateikimo datą ir laiką;
4. Svetainės tobulinimo tikslu tvarkome lankytojo IP adresą, tinklo ir vietos duomenis, kai lankytojas juos suteikia. Duomenys yra renkami slapukų ir kitų panašių technologijų pagalba Jūsų sutikimo pagrindu;
5. įvairių renginių organizavimo ir vykdymo tikslu užsiregistravusių ir dalyvaujančių asmenų asmens duomenys: vardas, pavardė, telefono numeris, gimimo data (arba amžius), asmens kodas (jeigu būtina), el. pašto adresas, darbovietės arba mokymo įstaigos pavadinimas, pareigos, mokinio klasė, kurią pateikia pats duomenų subjektas, ir kiti pateikti duomenys apie trečiuosius asmenis (šeimos narius), siųsti priminimus el. laiškais, visa kita su tuo susijusi informacija būtina tinkamam renginio organizavimui;
6. mūsų veiklai skirtų socialinių tinklų paskyrų administravimo tikslu Jūsų sutikimo pagrindu: vardas, pavardė, el. pašto adresas, šalis, profilio nuotrauka, Jūsų mums siųsti pranešimai, jų gavimo laikas ir data, turinys ir priedai, mūsų atsakymai į Jūsų pranešimus bei atsakymų laikas, pranešimo komentarai, pasidalijimai, informacija apie reakcijas į Jūsų pranešimus;
7. profesinio orientavimo stebėsenos vykdymo tikslu (duomenų tyrimai, apklausos, analizė ir statistika) tvarkomi asmens duomenys: vardas (-ai); pavardė (-ės); kontaktiniai duomenys: telefono numeris (-iai), elektroninio pašto adresas; pareigų pavadinimas, švietimo įstaigos, kurioje dirbama, duomenys; profesijos kodas; profesijų grupė; profesijų pogrupis; darbo teisinių santykių pradžios data švietimo įstaigoje; darbo teisinių santykių pabaigos data švietimo įstaigoje; pareigybės dydis (jeigu būtina), darbo patirtis; kvalifikacijos tobulinimui skirtų ak. val. skaičius, kalbų mokėjimo lygis, profesijos pavadinimas; kvalifikacijos tobulinimo programos pavadinimas, kodas; kvalifikacijos tobulinimo programos / renginio data, sertifikatų išdavimo data ir numeris, mokinių, kuriems teikia paslaugas, skaičius ir sąrašas, organizuotų mokymų skaičius, formos ir temos, konsultacijų, teiktų mokinių tėvams (globėjams/rūpintojams), skaičius; profesinio orientavimo paslaugų finansavimo informacija: klasės krepšelio lėšų suma ir lėšų šaltiniai; kiti duomenys būtini pagal teisės aktų reikalavimus.
Mes neprašome pateikti ir netvarkome Jūsų specialiųjų kategorijų asmens duomenų, atskleidžiančių Jūsų rasinę ar etninę kilmę, politines pažiūras, religinius ar filosofinius įsitikinimus ar narystę profesinėse sąjungose, taip pat sveikatos duomenų, išskyrus tuos atvejus, kai šių duomenų tvarkymas yra privalomas pagal LR teisės aktų reikalavimus.
ASMENS DUOMENŲ ŠALTINIAI
Asmens duomenys gali būti gaunami tiesiogiai iš duomenų subjekto, kuris juos pateikia, atsiunčia mūsų nurodytais kontaktais arba kitu būdu kreipiasi į Duomenų valdytoją arba kitų išorinių šaltinių. Duomenys gali būti gaunami ir iš viešai prieinamų šaltinių (interneto svetainių).
Duomenis gali būti generuojami, kai asmuo naudojasi paslaugomis, pavyzdžiui, skambina telefonu, parašo elektroninį laišką, registruojasi į renginį, apsilanko interneto svetainėje ir kt.
Mes galime pateikti Jūsų duomenis duomenų paslaugų teikėjams, kurie teikia mums paslaugas (atlieka darbus) ir tvarko Jūsų duomenis mūsų, kaip duomenų valdytojo, vardu. Duomenų tvarkytojai turi teisę tvarkyti asmens duomenis tik pagal mūsų nurodymus ir tik ta apimtimi, kiek tai yra būtina siekiant tinkamai vykdyti sutartyje nustatytus įsipareigojimus. Pasitelkdami paslaugų teikėjus, imamės visų reikiamų priemonių, kad užtikrintume, jog būtų įgyvendintos tinkamos organizacines ir technines saugumą užtikrinančias priemonės bei išlaikytas asmens duomenų konfidencialumas. Pateikiame pavyzdinį (nebaigtinį) sąrašą subjektų, kuriems gali būti teikiami asmens duomenys:
- Informacinių technologijų bendrovės, kurios duomenis tvarko, kad užtikrintų informacinių sistemų kūrimą, tobulinimą ir palaikymą;
- Valstybės institucijoms galime teikti Jūsų duomenis atsakydami į teismo arba valstybės institucijų prašymus, tačiau tik ta apimtimi, kiek tai būtina siekiant tinkamai laikytis teisės aktų.
Be Jūsų sutikimo neteikiame asmeninės informacijos trečiosioms šalims rinkodaros tikslais.
KIEK LAIKO IR KAIP BUS SAUGOMI JŪSŲ ASMENS DUOMENYS?
Jūsų asmens duomenis tvarkysime ir saugosime ne ilgiau, negu tai būtina įgyvendinant tikslus, kuriais duomenys buvo surinkti, arba tokį laikotarpį, kokį nustato teisės aktai:
sutarties sudarymo bei vykdymo tikslais duomenys yra tvarkomi sutarties galiojimo laikotarpiu, jam pasibaigus saugomi 10 (dešimt) metų nuo sutarties nutraukimo ar pasibaigimo dienos;
tiesioginės rinkodaros (apklausų vykdymo, naujienlaiškių, pasiūlymų siuntimo) tikslais Jūsų sutikimo pagrindu duomenys tvarkomi, kol Jūs naudojatės mūsų paslaugomis ar/ir atšaukiate savo sutikimą, pasibaigus galiojimui saugomi 1 (vienerius) metus nuo jų galiojimo pasibaigimo dienos;
renginių organizavimo ir vykdymo tikslu duomenys yra tvarkomi Jūsų sutikimo pagrindu ir saugomi 1 (vienerius) metus nuo renginio vykdymo dienos;
mūsų socialinių tinklų paskyrų administravimo tikslu Jūsų sutikimo pagrindu tvarkome ir saugome 1 (vienerius) metus nuo jų pateikimo dienos;
profesinio orientavimo stebėsenos vykdymo tikslu duomenys saugomi 3 (tris) metus nuo jų pateikimo dienos, statistikos tikslais nuasmeninti duomenys saugomi neribotą laiką.
Pasibaigus nurodytiems terminams, duomenys bus ištrinami taip, kad nebūtų galima jų atstatyti.
Duomenų valdytojas įsipareigoja užtikrinti, kad Jūsų asmens duomenys būtų apsaugoti. Duomenų valdytojas naudoja technines ir organizacines priemones, kurios apsaugo Jūsų asmens duomenis nuo neteisėto Jūsų duomenų naudojimo ar jų atskleidimo ar neteisėto sunaikinimo ar pakeitimo. Visi Duomenų valdytojas darbuotojai ir tretieji asmenys, kuriuos Duomenų valdytojas pasitelkia Jūsų asmens duomenims tvarkyti, yra įsipareigoję gerbti Jūsų informacijos konfidencialumą.
JŪSŲ TEISĖS IR JŲ ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS ASMENS DUOMENŲ APSAUGOS SRITYJE
Kiekvienas duomenų subjektas turi šias teises:
1. teisę žinoti (būti informuotam) apie savo asmens duomenų tvarkymą;
2. teisę susipažinti su savo tvarkomais asmens duomenimis ir kaip jie yra tvarkomi, t. y. gauti informaciją apie asmens duomenų saugojimo laikotarpį, taikomas technines ir organizacines priemones duomenų saugumui užtikrinti, gauti informaciją iš kokių šaltinių ir kokie asmens duomenys surinkti, kokiu tikslu jie tvarkomi, kam teikiami;
3. teisę reikalauti ištaisyti, sunaikinti savo asmens duomenis arba sustabdyti, išskyrus saugojimą, savo asmens duomenų tvarkymo veiksmus, kai duomenys tvarkomi, nesilaikant teisės aktų nuostatų;
4. teisę nesutikti, kad būtų tvarkomi jų asmens duomenys, išskyrus atvejus, kai šie asmens duomenys yra tvarkomi dėl teisėto intereso, kurio siekia duomenų valdytojas arba trečiasis asmuo, kuriam teikiami asmens duomenys, ir jei duomenų subjekto interesai nėra svarbesni;
5. teisę reikalauti, kad būtų apriboti asmens duomenų tvarkymo veiksmai;
6. teisę reikalauti, kad jo paties pateikti asmens duomenys, jeigu jie tvarkomi jo sutikimo ar sutarties pagrindu, ir jeigu jie tvarkomi automatizuotomis priemonėmis, duomenų valdytojo būtų persiųsti kitam duomenų valdytojui, jeigu tai yra techniškai įmanoma (duomenų perkeliamumas);
7. teisę dėl asmens duomenų tvarkymo pateikti skundą Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai.
8. teisę bet kuriuo metu atšaukti sutikimą, nedarant poveikio sutikimu grindžiamo duomenų tvarkymo iki sutikimo atšaukimo teisėtumui;
9. teisę bet kuriuo metu atšaukti savo duotą sutikimą dėl asmens duomenų tvarkymo tiesioginės rinkodaros tikslu.
Duomenų subjektas, pateikęs asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą arba teisės aktų nustatyta tvarka ar elektroninių ryšių priemonėmis, kurios leidžia tinkamai identifikuoti asmenį, patvirtinęs savo asmens tapatybę, turi asmeniškai, paštu, per pasiuntinį ar el. paštu pateikti rašytinį prašymą dėl jo teisių įgyvendinimo.
Jeigu Jūs manote, kad Duomenų valdytojas nesilaiko ar netinkamai vykdo teisės aktuose numatytas pareigas asmens duomenų apsaugos srityje, Jūs galite kreiptis į Duomenų valdytoją su skundu. Mes Jūsų skundą išnagrinėsime ir atsakymą pateiksime per 20 darbo dienų. Jeigu Jūsų netenkins mūsų atsakymas, Jūs turite teisę kreiptis į Valstybinę duomenų apsaugos inspekciją (www.ada.lt)
SLAPUKAI
Jums besilankant mūsų Svetainėje www.mukis.lt, norime pateikti tokį turinį ir funkcijas, kurios būtų pritaikytos būtent Jūsų poreikiams. Tam reikalingi slapukai (angl. cookies). Tai nedideli informacijos elementai, išsaugomi Jūsų interneto naršyklėje. Jie padeda mums atpažinti Jus kaip ankstesnį interneto svetainės lankytoją, išsaugoti Jūsų lankymosi svetainėje istoriją ir pagal tai pritaikyti turinį. Taip pat slapukai padeda užtikrinti sklandų svetainių veikimą, leidžia stebėti lankymosi interneto svetainėje trukmę, dažnumą bei rinkti statistinę informaciją apie svetainių lankytojų skaičių. Analizuodami šiuos duomenis galime savo svetainę tobulinti, padaryti ją patogesnę Jūsų naudojimui.
Kaip valdyti ir ištrinti slapukus
Kai naudojate naršyklę mūsų teikiamam turiniui pasiekti, galite konfigūruoti savo naršyklę taip, kad būtų priimti visi slapukai, atmesti visi slapukai arba būtų pranešama, kai slapukas atsiunčiamas. Kiekviena naršyklė skirtinga, todėl, jei nežinote, kaip pakeisti slapukų nuostatas, pasižiūrėkite jos žinyno meniu. Jūsų įrenginio operacinėje sistemoje gali būti papildomų slapukų valdiklių. Jei nenorite, kad informacija būtų renkama slapukų pagalba, pasinaudokite daugelyje naršyklių esama paprasta procedūra, kuri leidžia jums atsisakyti slapukų naudojimosi. Norėdami daugiau sužinoti, kaip valdyti slapukus, apsilankykite adresu http://www.allaboutcookies.org/manage-cookies/.
Tačiau nepamirškite, kad kai kurios paslaugos gali būti sukurtos taip, kad veiktų tik su slapukais, o juos išjungę jų arba tam tikrų jų dalių naudoti nebegalėsite.
Toliau pateikiame Svetainėje naudojamų būtinųjų slapukų sąrašą:
Pavadinimas
Teikėjas
Paskirtis
Galiojimo pabaiga
Tipas
_RequestVerificationToken
Padeda išvengti kelių svetainių užklausų klastojimo (CSRF) atakų.
Sesija
HTTP
cf_chl_1
Šis slapukas yra "Cloudflare" teikiamų paslaugų, įskaitant apkrovos balansavimą, svetainės turinio pristatymą ir DNS ryšio aptarnavimą svetainių operatoriams, dalis.
1 diena
HTTP
cf_chl_prog
Skirtas žmonėms ir robotams atskirti.
1 diena
HTTP
CookieConsent
Išsaugo esamo domeno naudotojo sutikimo su slapukais būseną.
1 metai
HTTP
rc::a
Google
Skirtas žmonėms ir robotams atskirti.
Nuolatinis
HTML
rc::c
Google
Skirtas žmonėms ir robotams atskirti.
Sesija
HTML
__cf_bm
Skirtas žmonėms ir robotams atskirti.
1 diena
HTTP
Toliau pateikiame Svetainėje naudojamų nuostatų slapukų sąrašą:
Pavadinimas
Teikėjas
Paskirtis
Galiojimo pabaiga
Tipas
LaSID
emokykla.ladesk.com
Leidžia svetainei atpažinti lankytoją, siekiant optimizuoti pokalbių dėžutės funkcionalumą.
Sesija
HTTP
Toliau pateikiame Svetainėje naudojamų statistikos ir analitinių slapukų sąrašą:
Pavadinimas
Teikėjas
Paskirtis
Galiojimo pabaiga
Tipas
LaVisitorNew
emokykla.ladesk.com
Skirtas suskaičiuoti, kiek kartų svetainėje apsilankė skirtingi lankytojai – tai daroma priskiriant lankytojui ID, todėl vartotojas neužsiregistruoja du kartus.
1 diena
HTTP
_#/redot.gif
Gemius
Laukia
Sesija
Pixel
_ga
Google
Registruoja unikalų ID, kuris naudojamas statistiniams duomenims apie tai, kaip lankytojas naudojasi svetaine, generuoti.
2 metai
HTTP
_gat
Google
Naudoja „Google Analytics“, kad sumažintų užklausų dažnį
1 diena
HTTP
_gid
Google
Registruoja unikalų ID, kuris naudojamas statistiniams duomenims apie tai, kaip vartotojas naudojasi svetaine, generuoti.
1 diena
HTTP
LaVisitorId_#
emokykla.ladesk.com
Laukia
Sesija
HTTP
Toliau pateikiame Svetainėje naudojamų rinkodaros slapukų sąrašą:
Pavadinimas
Teikėjas
Paskirtis
Galiojimo pabaiga
Tipas
Gdvn
Gemius
Naudojama kartu su iššokančia reklama ir svetainės turiniu. Šis slapukas nustato, kokius skelbimus lankytojui reikėtų rodyti, taip pat užtikrina, kad tie patys skelbimai nebūtų rodomi dažniau, nei numatyta.
1 metai
HTTP
gstorage
Gemius
Nustato unikalų vartotojo ID, leidžiantį trečiųjų šalių reklamuotojams į vartotoją nukreipti atitinkamą reklamą.
Nuolatinis
HTML
Gtest
Gemius
Renka informaciją apie vartotojų elgesį ir naršymą, kuri naudojama svetainei optimizuoti – slapukas taip pat leidžia „Google Ads“ ir „Google Analytics“ rinkti informaciją apie vartotojus rinkodaros tikslais.
6 dienos
HTTP
ads/ga-audiences
Google
Naudojama „Google AdWords“ siekiant pakartotinai pritraukti lankytojus, kurie gali virsti vartotojais, remiantis lankytojo elgsena internete įvairiose svetainėse.
Sesija
Pixel
__gfp_64b
Gemius
Renka duomenis apie vartotojų apsilankymus svetainėje, pvz., kokiuose puslapiuose buvo apsilankyta. Užregistruoti duomenys naudojami vartotojų interesams ir demografiniams profiliams suskirstyti pagal perpardavimus tikslinės rinkodaros tikslais.
1 metai
HTTP
IŠORINĖS SVETAINĖS
Svetainėje gali būti pateikta nuorodų į išorines svetaines – mūsų partnerių svetaines ar svetaines, kuriose reklamuojamos mūsų paslaugos. Sekdami pagal tokias nuorodas į kurią nors iš svetainių, atkreipkite dėmesį į tai, kad šios svetainės ir per jas pasiekiamos paslaugos turi savo atskiras privatumo politikas ir mes neprisiimame atsakomybės ar įsipareigojimų už šias politikas ar už šiose svetainėse ar teikiant paslaugas renkamus asmens duomenis, pavyzdžiui, kontaktinius ar vietos duomenis. Peržiūrėkite šias politikas prieš pateikdami asmens duomenis šiose svetainėse ar naudodamiesi bet kokiomis paslaugomis.
POLITIKOS PAKEITIMAI
Ši Politika peržiūrima ne rečiau kaip kartą per dvejus metus. Apie pakeitimus pranešime Svetainėje patalpindami atnaujintą Politiką, ar kitais įprastais komunikacijos būdais.
Privatumo politikos papildymai ar pakeitimai įsigalioja nuo atnaujinimo datos, nurodytos Politikoje, nebent būtų nurodytas kitas įsigaliojimo terminas.
Jei prisijungsite ar naudositės mūsų teikiamu turiniu ir (ar) paslaugomis po tokio pranešimo paskelbimo, laikysime, kad Jūs susipažinote su naujais pakeitimais, nurodytais atnaujinime.
Specialiųjų ugdymo poreikių turinčių vaikų ugdymas karjerai
Specialiųjų ugdymo poreikių turinčių vaikų ugdymas karjerai
Informacija
Tikslinė grupė: Karjeros specialistams
Vykdymo platforma: Mukis
Teorinė dalis
30 ak. val.
Praktinė dalis
10 ak. val.
Programos aktualumas
Lietuvos švietimo dokumentuose teigiama, kad įtraukusis ugdymas – kokybiškas ugdymas kiekvienam mokiniui, kuris sietinas su individualizuotu kiekvieno mokinio ugdymu, atitinkančiu kiekvieno vaiko ugdymosi galias ir poreikius. Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymąsi reglamentuojantys teisiniai dokumentai sudaro palankias sąlygas kiekvienam mokiniui ugdytis pagal jų poreikius ir galimybes bendrojo ugdymo mokyklose, užtikrinant švietimo pagalbą, lygias galimybes ir ugdymosi prieinamumą. Tokios pačios galimybės turėtų būti sudarytos ir organizuojant vaikų turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių ugdymą karjerai. Jungtinių Tautų Neįgaliųjų teisių konvencija (2006), Europos Tarybos numatyti strateginiai teisingumo švietime įgyvendinimo uždaviniai reglamentuoja įtraukiojo ugdymo principais grįstą švietimo politiką. Nacionalinė švietimo agentūra įvardyja šiuos įtraukiojo ugdymo kokybės skatinimo principus, kurie labiau pritaikomi mokyklos lygmeniui: pagarba mokinių nuomonei, aktyvus mokinių dalyvavimas, teigiamos mokytojų nuostatos, mokytojų įgūdžiai atsižvelgiati į kiekvieno poreikius, lyderystė mokykloje, įvairių žinybų paslaugų dermė.
Įtraukiojo ugdymo samprata skirtingose šalyse bei kultūrose suvokiama ir įgyvendinima sirtingai. Bendrosios jo vystymo kryptys apibrėžtos Salamankos deklaracijoje (UNESCO, 1994). Booth ir Ainscow (2002) įtraukties konceptą apibrėžia trimis dimensijomis: 1) įtraukioji mokyklos bendruomenės kultūra; 2) įtraukioji švietimo politika; 3) įtrauki ir visiems priderinta ugdymo praktika. Tuo tarpu kitose šalyse, kaip antai Norvegijoje, įtraukusis ugdymas suprantamas kaip reiškinys, apimantis: 1) aplinkos pritaikymo ir administravimo dimensiją; 2) socialinę dimensiją; 3) akademinių žinių ir kultūrinę dimensiją (Nilsen, 2017). Moksliniai tyrimai, analizuojantys įtraukiojo ugdymo komponentus, atskleidžia, kad jų realizavimas yra nevienareikšmis.
Įtraukiojo ugdymo realizavimo procesai Lietuvos mokyklose iškėlė papildomus iššūkius ugdymo karjerai sistemai – kaip padėti mokiniui, jaunam žmogui pasirengti ir prisitaikyti prie greitai kintančio darbo pasaulio. Darbo rinka kelia didelius reikalvimus, kurių nederėtų vienareikšmiškai pritaikyti žmonėms, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių. Mokiniams su specialiaisiais ugdymosi poreikiais būdinga specifinė raida ir atitinkami poreikiai įsitraukiant į profesinę veiklą. Šiuo atveju turėtų būti susitelkiama į profesinę ir socialinę įtrauktį, kuri ypač svarbi ne tik mokiniui, turiančiam specialiųjų ugdymosi poreikių, bet ir kitiems visuomenės nariams.
Programos tikslas – tobulinti asmenų, teikiančių karjeros paslaugas, kompetencijas planuoti ir organizuoti karjeros paslaugas švietimo įstaigoje remiantis įtraukiojo ugdymo principais ir sudarant sąlygas mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdytis karjeros kompetencijas, būtinas sėkmingam mokymosi krypties, profesijos ir / ar darbinės veiklos pasirinkimui, perėjimui iš įtraukiosios mokymo aplinkos į darbinę aplinką, tolesnei profesinei raidai ir mokymuisi visą gyvenimą.
Programos uždaviniai
Suteikti žinių apie įtraukiojo ugdymo sampratą, prielaidas ir realizavimo galimybes bendrojo ugdymo mokyklose.
Suteikti žinių apie mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, įtraukiojo ugdymo karjerai organizavimą.
Suteikti žinių apie karjeros specialisto vaidmenį įtraukiojo ugdymo kontekste.
Formuoti praktinius įgūdžius būtinus mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo karjerai tikslų ir turinio modeliavimui, paslaugų kokybės vertinimui.
Formuoti įgūdžius ir tobulinti gebėjimus kuriant sistemą ir parenkant metodus mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, karjeros kompetencijų ugdymui.
Programos paskirtis
Programa rekomenduojama asmenims, teikiantiems karjeros paslaugas: bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų karjeros specialistams, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogams, bendrojo ugdymo mokytojams, profesijų mokytojams, klasių auklėtojams / vadovams, pagalbos mokiniui specialistams (socialiniams pedagogams, psichologams, specialiesiems pedagogams), vaikų neformaliojo švietimo pedagogams.
Rekomenduojama šią programą rinktis išklausius tokias kvalifikacijos tobulinimo programas kaip "Mokinių ugdymas karjerai", "Priešmokyklinis ugdymas karjerai".
Programos kodas - 213003790
Programos apimtis. Programos trukmė – 40 akademinių valandų (30 teorijos ir 10 praktinio darbo valandų).
Programos turinys. Programą sudaro 5 atskiri 8 akademinių valandųtrukmės tarpusavyje susiję moduliai:
1. Įtraukaus ugdymo samprata, prielaidos ir realizavimo galimybės bendrojo ugdymo mokyklose.
2. Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, įtraukaus ugdymo organizavimas.
3. Karjeros specialisto vaidmuo įtraukaus ugdymo kontekste.
4. Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymas karjerai: tikslai, turinio modeliavimas, paslaugų teikėjai, pagalbos kokybė planuojant karjerą.
5. Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, karjeros kompetencijų ugdymo ypatumai: sistemos kūrimas ir metodai.
Programos moduliai
Modulio pavadinimas
Trukmė
Kaina
Veiksmai
Būsena
Modulis Nr. 1 Įtraukaus ugdymo samprata, prielaidos ir realizavimo galimybės bendrojo ugdymo mokyklose
Įtraukaus ugdymo samprata yra nuolat diskutuojama tiek visuomeninėse, tiek pedagoginėse erdvėse. Skirtingose šalyse bei kultūrose įtraukaus ugdymo suvokimas ir įgyvendinimas iš esmės skiriasi. Bendrosios jo vystymo kryptys apibrėžtos Salamankos deklaracijoje (UNESCO, 1994). Booth ir Ainscow (2002) įtraukties konceptą apibrėžia trimis dimensijomis: 1) įtraukioji mokyklos bendruomenės kultūra; 2) įtraukioji švietimo politika; 3) įtrauki, orkestruojanti ugdymo praktika. Tuo tarpu Skandinavijos šalyse įtraukus ugdymas suprantamas kaip reiškinys apimantis: 1) aplinkos pritaikymo ir administravimo dimensiją; 2) socialinę dimensiją; 3) akademinių žinių ir kultūrinę dimensiją (Nilsen, 2017). Moksliniai tyrimai, analizuojantys įtraukaus ugdymo komponentus, atskleidžia, kad jų realizavimas yra nevienareikšmis. Anot Galkienės (2021) tik nedidelė dalis mokyklų vadovų Europoje demonstruoja tikrai įtraukią švietimo politiką. Neretai jų požiūris ir veikla apsiriboja minimaliu pagalbos specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams organizavimu, bet ne vadovavimu aukštos kokybės teisingam ir nešališkam švietimui visiems. Lietuvos visuomenėje veikiant globaliems procesams, kultūriniams ir politiniams sprendimams, Švietimo, mokslo ir sporto ministerija kartu su neįgaliųjų organizacijomis, socialiniais partneriais yra parengusi Įtraukiojo ugdymo planą, kurio tikslas – visose mokyklose sukurti geriausias sąlygas mokytis kiekvienam vaikui. Gaižiūnas (2022) nurodo, kad plane numatomos priemonės, kaip sustiprinti mokyklų pasirengimą priimti įvairių poreikių vaikus, kaip pagerinti švietimo pagalbą, stiprinti pedagogų ir švietimo pagalbos specialistų kompetencijas, keisti mokyklų bendruomenės nuostatas į specialiųjų poreikių turinčių vaikų ugdymą. Tokios žinios būtinos ir karjeros specialistams, siekiant organizuoti kokybišką ugdymą karjerai.
Moduliu siekiama atskleisti įtraukaus ugdymo sampratą ir jo įgyvendinimo galimybes Lietuvos mokyklose. Bus nuodugniai išanalizuotos įvairiose šalyse pateikiamos įtraukaus ugdymo teorinės prielaidos, jų kontekstualus ryšys su švietimo politika.
Modulio tikslas – suteikti žinių apie įtraukaus ugdymo sampratą, prielaidas ir realizavimo galimybes bendrojo ugdymo mokyklose.
Modulio apimtis – 8 akademinės valandos (teorinė dalis – 6 akad. val., praktinė dalis – 2 akad. val.)
Modulis rekomenduojamas asmenims, teikiantiems karjeros paslaugas: bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų karjeros specialistams, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogams, bendrojo ugdymo mokytojams, profesijų mokytojams, klasių auklėtojams / vadovams, pagalbos mokiniui specialistams (socialiniams pedagogams, psichologams, specialiesiems pedagogams), vaikų neformaliojo švietimo pedagogams.
Mokymosi rezultatai (plėtojamos kompetencijos). Išklausę modulį ...
įgysite žinių apie įtraukų ugdymą ir jo dimensijas;
įgysite žinių apie įtraukaus ugdymo realizavimo prielaidas, gebėsite įdentifikuoti jų sudedamąsias dalis;
įgysite žinių apie įvairių šalių įtraukaus ugdymo sistemas, gebėsite jas analizuoti.
Modulio turinys:
Įtraukiojo ugdymo sampratos raida.
Įtraukiojo ugdymo ekonominės, socialinės ir kultūrinės realizavimo prielaidos.
Įtraukiojo ugdymo sistemos bendrosios įvairiose pasaulio šalyse.
Modulis Nr. 2 Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, įtraukaus ugdymo organizavimas
Šiuolaikinės visuomenės kaita siejama su poreikiu kurti įtraukaus ugdymo principu grįstą aplinką, kurioje būtų sudaromos sąlygos ugdyti asmenybę, gebančią veikti savarankiškai ir kūrybiškai, aktyviai dalyvauti socialiniame gyvenime. Įtraukaus ugdymo tikslas apimti visas besimokančiųjų įvairovės kategorijas – negalios, socialinės klasės, lyties, etninės ir tautinės kilmės, seksualinės orientacijos, religijos – ir besimokančiųjų įvairovės plėtra taptų švietimo reformavimo pagrindu (Booth ir Ainscow, 2002). Svarbiausios įtraukaus ugdymo vertybės sietinos su pagarba mokinių įvairovei – skirtybės laikomos galimybėmis, kurios ir yra atspirties taškas rengiant mokinį tolimesniam gyvenimui ir karjerai; aktyvus mokinių dalyvavimas; teigiamos mokytojų nuostatos, pagalba ir parama kiekvienam mokiniui; lygiaverčiai ir abipusiai lūkesčiai, susiję su kiekvieno mokinio pasiekimais; bendradarbiavimas komandoje mokykloje ir įvairių žinybų paslaugų dermė; nuolatinis pedagogų kompetencijų tobulinimas. Kauffman ir kt., 2016 teigia, kad įtraukus ugdymas nėra intervencija, ugdymo strategija ar metodas, bet nuostata, kur ir koks mokymasis yra veiksmingiausias.
Modulyje bus pristatytas įtraukaus ugdymo organizavimo procesas ir struktūra, bei reikšmė mokinių, turinčių specialiųjų poreikių, įvairovei.
Modulio tikslas – suteikti žinių apie mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, įtraukaus ugdymo karjerai organizavimą.
Modulio apimtis – 8 akademinės valandos (teorinė dalis – 6 akad. val., praktinė dalis – 2 akad. val.)
Modulis rekomenduojamas asmenims, teikiantiems karjeros paslaugas: bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų karjeros specialistams, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogams, bendrojo ugdymo mokytojams, profesijų mokytojams, klasių auklėtojams / vadovams, pagalbos mokiniui specialistams (socialiniams pedagogams, psichologams, specialiesiems pedagogams), vaikų neformaliojo švietimo pedagogams.
Mokymosi rezultatai (plėtojamos kompetencijos). Išklausę modulį ...
įgysite žinių apie įtraus ugdymo organizavimą;
gebėsite identifikuoti ir analizuoti įtraukaus ugdymo įtaką specialiųjų poreikių turinčiam mokiniui;
įgysite žinių apie įtraukaus ugdymo tarptautines patirtis.
Modulio turinys:
Įtraukaus ugdymo organizavimo procesas ir struktūra.
Įtraukaus ugdymo reikšmė mokinių, turinčių specialiųjų poreikių, įvairovei.
Įtraukaus ugdymo organizavimo gerosios tarptautinės patirtys.
Modulis Nr. 3 Karjeros specialisto vaidmuo įtraukaus ugdymo kontekste
Asmenų turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių įtrauktis į darbo rinką yra svarbi tiek ekonomiškai, tiek socialiniu aspektu. Tvarių karjeros galimybių sudarymas šiai grupei yra ypač svarbu: tai ir galimybė išlikti aktyviu darbo rinkoje, rūpintis psichologine ir fizine savijauta, nuolat įgyti naujų žinių ir įgūdžių bei ilgalaikėje perspektyvoje kurti savo karjerą. Specialiųjų ugdymosi poreikių turintys mokiniai neretai susiduria su apribojimais, nes juos supanti aplinka ir joje esantys asmenys jiems ypač svarbūs, o tai neretai apsunkina jų ugdymą karjerai, o vėliau ir dalyvavimą darbo rinkoje. Todėl karjeros specialisto žinios apie specialiųjų poreikių vaikų karjeros galimybes, galimybės rasti ir tinkamai pritaikyti atitinkamus, metodus ir strategijas, lemia tokių asmenų ateities galimybių kokybę.
Modulyje bus pristatytos karjeros specialistų rengimo tarptautinės patirtys organizuojant vaikų, paauglių ir jaunuolių ugdymą karjerai, atskleistos galimybės ir iššūkiai, bei jų sprendimo būdai.
Modulio tikslas – suteikti žinių apie karjeros specialisto vaidmenį įtraukaus ugdymo kontekste.
Modulio apimtis – 8 akademinės valandos (teorinė dalis – 6 akad. val., praktinė dalis – 2 akad. val.)
Modulis rekomenduojamas asmenims, teikiantiems karjeros paslaugas: bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų karjeros specialistams, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogams, bendrojo ugdymo mokytojams, profesijų mokytojams, klasių auklėtojams / vadovams, pagalbos mokiniui specialistams (socialiniams pedagogams, psichologams, specialiesiems pedagogams), vaikų neformaliojo švietimo pedagogams.
Mokymosi rezultatai (plėtojamos kompetencijos). Išklausę modulį ...
įgysite žinių apie specifines kompetencijas būtinas ugdymui karjerai dirbant su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais mokiniais;
gebėsite identifikuoti ir analizuoti specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių ugdymo karjerai organizavimo pedagoginius ir etinius iššūkius, numatysite jų sprendimo galimybes;
įgysite žinių apie tarptautines karjeros specialistų rengimo patirtis, analizuosite jų bedradarbiavimo galimybes.
Modulio turinys:
Karjeros specialisto specifinių kompetencijų poreikis organizuojant specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių ugdymą karjerai.
Specialiųjų poreikių turinčių mokinių ugdymo karjerai organizavimo pedagoginiai ir etiniai iššūkiai, jų sprendimo galimybės.
Karjeros specialistų bendradarbiavimo galimybės kompetencijų ugdymui.
Modulis Nr. 4 Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymas karjerai: tikslai, turinio modeliavimas, paslaugų teikėjai, pagalbos kokybė planuojant karjerą
Įtraukaus ugdymo principais grįstas ugdymas karjerai siejamas su žmogiškojo kapitalo išsaugojimu ir tobulinimu atsižvelgiant į kiekvieno mokinio poreikius ir galimybes. Tai siejama su pusiausvyros atkūrimu ir išlaikymu. Kad karjeros galimybės būtų užtikrinamos visą gyvenimą, būtina sudaryti nuolatinio atnaujinimo galimybes, kad darbuotojai turėtų galimybes trumpam pristabdyti veiklą ir turėti laiko atgauti jėgas, užtikrinti lankstumą ir pritaikomumą, ir galimybes įtraukčiai į visas gyvenimo sritis ir patirtį, kurie verda į visumą, išbaigtumą ir prasmę. Tokiu būdų yra svarbu išsiaiškinti esmines prielaidas: mokinio galimybes ir poreikius, kurios sudarytų kuo geresnes sąlygas parengti ugdymo karjierai planą. Karjeros specialistas turėtų atkreipti dėmesį į individualius mokinio poreikius (pažintinius gebėjimus bei sunkumus, sensorinius ir ugdymosi bei mokymosi ypatumus, savarankiškumo bei socialinio elgesio įgūdžius, kalbos, kalbėjimo ir komunikacinius gebėjimus bei įgūdžius ir kt.); specialiosios pagalbos (mokytojo padėjėjo ar asistento paslaugų, alternatyvių komunikacijos formų) poreikį; mokinio ir jo tėvų (globėjų, rūpintojų) lūkesčius karjerai.
Modulyje bus supažindinama su specialiųjų ugdymosi poreikių įvairove ir poreikių bei galimybių ugdymo karjerai nustatymu, individualaus ugdymo karjerai plano parengimu. Taip pat bus išnalizuotos ugdymo karjerai koykės įvertinimo galimybės.
Išklausę modulį įgys žinių apie mokinių specialiųjų poreikių įvairovę, gebės juos analizuoti; gebės projektuoti mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo karjerai turinį, įgys žinių ir gebės sudaryti individualų ugdymo planą; gebės analizuoti ir vertinti mokinių, turinčių specialiųjų poreikių, ugdymo karjerai kokybę.
Modulį sudaro temos: Mokinių specialiųjų poreikių įvairovė. Poreikių ugdymo karjerai nustatymo galimybės. Mokinių, turinčių specialiųjų poreikių, ugdymo karjerai turinio tikslinis modeliavimas. Individualaus ugdymo plano rengimas. Bendradarbiavimo su paslaugų tiekėjais organizavimas. Mokinių, turinčių specialiųjų poreikių, ugdymo karjerai organizavimo kokybės sisteminis vertinimas.
Modulio tikslas – formuoti praktinius įgūdžius būtinus mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo karjerai tikslų ir turinio modeliavimui, paslaugų kokybės vertinimui.
Modulio apimtis – 8 akademinės valandos (teorinė dalis – 6 akad. val., praktinė dalis – 2 akad. val.)
Modulis rekomenduojamas asmenims, teikiantiems karjeros paslaugas: bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų karjeros specialistams, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogams, bendrojo ugdymo mokytojams, profesijų mokytojams, klasių auklėtojams / vadovams, pagalbos mokiniui specialistams (socialiniams pedagogams, psichologams, specialiesiems pedagogams), vaikų neformaliojo švietimo pedagogams.
Mokymosi rezultatai (plėtojamos kompetencijos). Išklausę modulį ...
įgysite žinių apie mokinių specialiųjų poreikių įvairovę, gebėsite juos analizuoti;
gebėsite projektuoti mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo karjerai turinį. Įgysite žinių ir gebėsite sudaryti individualų ugdymo planą;
gebėsite analizuoti ir vertinti mokinių, turinčių specialiųjų poreikių, ugdymo karjerai kokybę.
Modulio turinys:
Mokinių specialiųjų poreikių įvairovė. Poreikių ugdymo karjerai nustatymo galimybės.
Mokinių, turinčių specialiųjų poreikių, ugdymo karjerai turinio tikslinis modeliavimas. Individualaus ugdymo plano rengimas. Bendradarbiavimo su paslaugų tiekėjais organizavimas.
Mokinių, turinčių specialiųjų poreikių, ugdymo karjerai organizavimo kokybės sisteminis vertinimas.
Modulis Nr. 5 Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, karjeros kompetencijų ugdymo ypatumai: sistemos kūrimas ir metodai
Spartūs įtraukaus ugdymo realizavimo procesai Lietuvos mokyklose iškėlė papildomus iššūkius ugdymo karjerai sistemai – kaip padėti mokiniui, jaunam žmogui pasirengti ir prisitaikyti prie greitai kintančio darbo pasaulio. Mokiniai, turintys specialiųjų ugdymosi poreikių, daugelyje šalių patiria problemų pereidami iš mokyklos į darbo pasaulį. Šiuolaikinėje darbo rinkoje sunku prisitaikyti dėl ypač didelių reikalavimų kvalifikacijai, darbo rinkoje vertinamoms asmeninėms savybėms, bendriesiems gebėjimams. Europos politikos dokumentai ir švietimo tyrimų rezultatai atkreipia dėmesį į ugdymo karjerai problemas. Asmenims su specialiaisiais ugdymosi poreikiais būdinga specifinė sąmoningumo raida, neretai priklausanti būtent nuo išorinių faktorių, todėl turėtų būti kreipiamas tam tikras dėmesys į pasirengimą karjerai jau nuo ankstyvojo mokyklinio ugdymo. Tačiau mokyklose vykdomas ugdymas karjerai nepakankamas, stinga specifinių kompetencijų, individualizuotos sistemos ir įtraukties idėjas atitinkančių erdvių.
2014 m. LR švietimo ir mokslo ministerija patvirtino Ugdymo karjerai programą bendrojo ugdymo ir profesinio mokymo mokykloms, kurioje išryškinamos keturios pagrindinės ugdytinų karjeros kompetencijų sritys: savęs pažinimo, karjeros galimybių pažinimo, karjeros planavimo ir karjeros įgyvendinimo. Tačiau mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių privalu kurti įtrauktimi grįstą ugdymą, kuris nukreiptas į praktinius patyrimus, pagalbą ir asistavimą, alternatyvias veikos ir komunikavimo formas ir kt.
Modulyje bus supažindinama su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių ugdymo karjerai tarptautinėmis patirtimis, pristatoma ugdymo metodų ir priemonių įvairovė.
Modulio tikslas – formuoti įgūdžius ir tobulinti gebėjimus kuriant sistemą ir parenkant metodus mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, karjeros kompetencijų ugdymui.
Modulio apimtis – 8 akademinės valandos (teorinė dalis – 6 akad. val., praktinė dalis – 2 akad. val.)
Modulis rekomenduojamas asmenims, teikiantiems karjeros paslaugas: bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų karjeros specialistams, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogams, bendrojo ugdymo mokytojams, profesijų mokytojams, klasių auklėtojams / vadovams, pagalbos mokiniui specialistams (socialiniams pedagogams, psichologams, specialiesiems pedagogams), vaikų neformaliojo švietimo pedagogams.
Mokymosi rezultatai (plėtojamos kompetencijos). Išklausę modulį ...
įgysite žinių apie įvairias mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo karjerai galimybes, gebėsite jas analizuoti;
įgysite žinių apie ugdymo karjerai metodų taikymą, gebėsite juos taikyti;
gebėsite analizuoti ir kritiškai vertinti mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, individualius pasiekimus.
Modulio turinys:
Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo karjerai sistemos kūrimas.
Ugdymo karjerai metodų ir priemonių panaudojimo reikšmė, atsižvelgiant į mokinių specialiųjų poreikių įvairovę.
Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, individualių pasiekimų stebėjimas, iššūkių identifikavimas, vertinimas ir pozityvių sprendimų paieška.