Specialiųjų ugdymo poreikių turinčių vaikų ugdymas karjerai

thumbnail

Informacija

Tikslinė grupė: Karjeros specialistams

Vykdymo platforma: Mukis

Teorinė dalis
30 ak. val.
Praktinė dalis
10 ak. val.

Programos aktualumas

Lietuvos švietimo dokumentuose teigiama, kad įtraukusis ugdymas – kokybiškas ugdymas kiekvienam mokiniui, kuris sietinas su individualizuotu kiekvieno mokinio ugdymu, atitinkančiu  kiekvieno vaiko ugdymosi galias ir poreikius. Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymąsi reglamentuojantys teisiniai dokumentai sudaro palankias sąlygas kiekvienam mokiniui ugdytis pagal jų poreikius ir galimybes bendrojo ugdymo mokyklose, užtikrinant švietimo pagalbą, lygias galimybes ir ugdymosi prieinamumą. Tokios pačios galimybės turėtų būti sudarytos ir organizuojant vaikų turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių ugdymą karjerai. Jungtinių Tautų Neįgaliųjų teisių konvencija (2006), Europos Tarybos numatyti strateginiai teisingumo švietime įgyvendinimo uždaviniai reglamentuoja įtraukiojo ugdymo principais grįstą švietimo politiką.  Nacionalinė švietimo agentūra įvardyja šiuos įtraukiojo ugdymo kokybės skatinimo principus, kurie labiau pritaikomi mokyklos lygmeniui: pagarba mokinių nuomonei, aktyvus mokinių dalyvavimas, teigiamos mokytojų nuostatos, mokytojų įgūdžiai atsižvelgiati į kiekvieno poreikius, lyderystė mokykloje, įvairių žinybų paslaugų dermė.

Įtraukiojo ugdymo samprata skirtingose šalyse bei kultūrose suvokiama ir įgyvendinima sirtingai. Bendrosios jo vystymo kryptys apibrėžtos Salamankos deklaracijoje (UNESCO, 1994). Booth ir Ainscow (2002) įtraukties konceptą apibrėžia trimis dimensijomis: 1) įtraukioji mokyklos bendruomenės kultūra; 2) įtraukioji švietimo politika; 3) įtrauki ir visiems priderinta ugdymo praktika. Tuo tarpu kitose šalyse, kaip antai Norvegijoje, įtraukusis ugdymas suprantamas kaip reiškinys, apimantis: 1) aplinkos pritaikymo ir administravimo dimensiją; 2) socialinę dimensiją; 3) akademinių žinių ir kultūrinę dimensiją (Nilsen, 2017). Moksliniai tyrimai, analizuojantys įtraukiojo ugdymo komponentus, atskleidžia, kad jų realizavimas yra nevienareikšmis.

Įtraukiojo ugdymo realizavimo procesai Lietuvos mokyklose iškėlė papildomus iššūkius ugdymo karjerai sistemai – kaip padėti mokiniui, jaunam žmogui pasirengti ir prisitaikyti prie greitai kintančio darbo pasaulio. Darbo rinka kelia didelius reikalvimus, kurių nederėtų vienareikšmiškai pritaikyti žmonėms, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių. Mokiniams su specialiaisiais ugdymosi poreikiais būdinga specifinė raida ir atitinkami poreikiai įsitraukiant į profesinę veiklą. Šiuo atveju turėtų būti susitelkiama į profesinę ir socialinę įtrauktį, kuri ypač svarbi ne tik mokiniui, turiančiam specialiųjų ugdymosi poreikių, bet ir kitiems visuomenės nariams. 

Programos tikslas – tobulinti asmenų, teikiančių karjeros paslaugas, kompetencijas planuoti ir organizuoti karjeros paslaugas švietimo įstaigoje remiantis įtraukiojo ugdymo principais ir sudarant sąlygas mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdytis karjeros kompetencijas, būtinas sėkmingam mokymosi krypties, profesijos ir / ar darbinės veiklos pasirinkimui, perėjimui iš įtraukiosios mokymo aplinkos į darbinę aplinką, tolesnei profesinei raidai ir mokymuisi visą gyvenimą.

 

Programos uždaviniai

  • Suteikti žinių apie įtraukiojo ugdymo sampratą, prielaidas ir realizavimo galimybes bendrojo ugdymo mokyklose.
  • Suteikti žinių apie mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, įtraukiojo ugdymo karjerai organizavimą.
  • Suteikti žinių apie karjeros specialisto vaidmenį įtraukiojo ugdymo kontekste.
  • Formuoti praktinius įgūdžius būtinus mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo karjerai tikslų ir turinio modeliavimui, paslaugų kokybės vertinimui.
  • Formuoti įgūdžius ir tobulinti gebėjimus kuriant sistemą ir parenkant metodus mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, karjeros kompetencijų ugdymui.


Programos paskirtis

Programa rekomenduojama asmenims, teikiantiems karjeros paslaugas: bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų karjeros specialistams, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogams, bendrojo ugdymo mokytojams, profesijų mokytojams, klasių auklėtojams / vadovams, pagalbos mokiniui specialistams (socialiniams pedagogams, psichologams, specialiesiems pedagogams), vaikų neformaliojo švietimo pedagogams.

Rekomenduojama šią programą rinktis išklausius tokias kvalifikacijos tobulinimo programas kaip "Mokinių ugdymas karjerai", "Priešmokyklinis ugdymas karjerai".

Programos kodas - 213003790

Programos apimtis. Programos trukmė – 40 akademinių valandų (30 teorijos ir 10 praktinio darbo valandų).

Programos turinys. Programą sudaro 5 atskiri 8 akademinių valandų trukmės tarpusavyje susiję moduliai:

1. Įtraukaus ugdymo samprata, prielaidos ir realizavimo galimybės bendrojo ugdymo mokyklose.

2. Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, įtraukaus ugdymo organizavimas.

3. Karjeros specialisto vaidmuo įtraukaus ugdymo kontekste.

4. Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymas karjerai: tikslai, turinio modeliavimas, paslaugų teikėjai, pagalbos kokybė planuojant karjerą.

5. Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, karjeros kompetencijų ugdymo ypatumai: sistemos kūrimas ir metodai.

Programos moduliai

Modulio pavadinimas Trukmė Kaina Veiksmai Būsena
Modulis Nr. 1 Įtraukaus ugdymo samprata, prielaidos ir realizavimo galimybės bendrojo ugdymo mokyklose 8 ak. val. 0,00 EUR

Teorinė dalis: 6 ak. val. Praktinė dalis: 2 ak. val.

Kaina: 0,00 EUR

Modulio anotacija


Įtraukaus ugdymo samprata yra nuolat diskutuojama tiek visuomeninėse, tiek pedagoginėse erdvėse.  Skirtingose šalyse bei kultūrose įtraukaus ugdymo suvokimas ir įgyvendinimas iš esmės skiriasi. Bendrosios jo vystymo kryptys apibrėžtos Salamankos deklaracijoje (UNESCO, 1994). Booth ir Ainscow (2002) įtraukties konceptą apibrėžia trimis dimensijomis: 1) įtraukioji mokyklos bendruomenės kultūra; 2) įtraukioji švietimo politika; 3) įtrauki, orkestruojanti ugdymo praktika. Tuo tarpu Skandinavijos šalyse įtraukus ugdymas suprantamas kaip reiškinys apimantis: 1) aplinkos pritaikymo ir administravimo dimensiją; 2) socialinę dimensiją; 3) akademinių žinių ir kultūrinę dimensiją (Nilsen, 2017). Moksliniai tyrimai, analizuojantys įtraukaus ugdymo komponentus, atskleidžia, kad jų realizavimas yra nevienareikšmis. Anot Galkienės (2021) tik nedidelė dalis mokyklų vadovų Europoje demonstruoja tikrai įtraukią švietimo politiką. Neretai jų požiūris ir veikla apsiriboja minimaliu pagalbos specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams organizavimu, bet ne vadovavimu aukštos kokybės teisingam ir nešališkam švietimui visiems. Lietuvos visuomenėje veikiant globaliems procesams, kultūriniams ir politiniams sprendimams,  Švietimo, mokslo ir sporto ministerija kartu su neįgaliųjų organizacijomis, socialiniais partneriais yra parengusi Įtraukiojo ugdymo planą, kurio tikslas – visose mokyklose sukurti geriausias sąlygas mokytis kiekvienam vaikui. Gaižiūnas (2022) nurodo, kad plane numatomos priemonės, kaip sustiprinti mokyklų pasirengimą priimti įvairių poreikių vaikus, kaip pagerinti švietimo pagalbą, stiprinti pedagogų ir švietimo pagalbos specialistų kompetencijas, keisti mokyklų bendruomenės nuostatas į specialiųjų poreikių turinčių vaikų ugdymą. Tokios žinios būtinos ir karjeros specialistams, siekiant organizuoti kokybišką ugdymą karjerai. 

Moduliu siekiama atskleisti įtraukaus ugdymo sampratą ir jo įgyvendinimo galimybes Lietuvos mokyklose. Bus nuodugniai išanalizuotos įvairiose šalyse pateikiamos įtraukaus ugdymo teorinės prielaidos, jų kontekstualus ryšys su švietimo politika.

Modulio tikslas – suteikti žinių apie įtraukaus ugdymo sampratą, prielaidas ir realizavimo galimybes bendrojo ugdymo mokyklose.

Modulio apimtis 8 akademinės valandos (teorinė dalis – 6 akad. val., praktinė dalis – 2 akad. val.)


Modulis rekomenduojamas asmenims, teikiantiems karjeros paslaugas: bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų karjeros specialistams, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogams, bendrojo ugdymo mokytojams, profesijų mokytojams, klasių auklėtojams / vadovams, pagalbos mokiniui specialistams (socialiniams pedagogams, psichologams, specialiesiems pedagogams), vaikų neformaliojo švietimo pedagogams.

Mokymosi rezultatai (plėtojamos kompetencijos). Išklausę modulį ... 

  • įgysite žinių apie įtraukų ugdymą ir jo dimensijas;
  • įgysite žinių apie įtraukaus ugdymo realizavimo prielaidas, gebėsite įdentifikuoti jų sudedamąsias dalis;
  • įgysite žinių apie įvairių šalių įtraukaus ugdymo sistemas, gebėsite jas analizuoti.


Modulio turinys: 

  1. Įtraukiojo ugdymo sampratos raida.
  2. Įtraukiojo ugdymo ekonominės, socialinės ir kultūrinės realizavimo prielaidos.
  3. Įtraukiojo ugdymo sistemos bendrosios įvairiose pasaulio šalyse.

 

Modulis Nr. 2 Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, įtraukaus ugdymo organizavimas 8 ak. val. 0,00 EUR

Teorinė dalis: 6 ak. val. Praktinė dalis: 2 ak. val.

Kaina: 0,00 EUR

Modulio anotacija


Šiuolaikinės visuomenės kaita siejama su poreikiu kurti įtraukaus ugdymo principu grįstą aplinką, kurioje būtų sudaromos sąlygos ugdyti asmenybę, gebančią veikti savarankiškai ir kūrybiškai, aktyviai dalyvauti socialiniame gyvenime. Įtraukaus ugdymo tikslas apimti visas besimokančiųjų įvairovės kategorijas – negalios, socialinės klasės, lyties, etninės ir tautinės kilmės, seksualinės orientacijos, religijos – ir besimokančiųjų įvairovės plėtra taptų švietimo reformavimo pagrindu (Booth ir Ainscow, 2002). Svarbiausios įtraukaus ugdymo vertybės sietinos su pagarba mokinių įvairovei – skirtybės laikomos galimybėmis, kurios ir yra atspirties taškas rengiant mokinį tolimesniam gyvenimui ir karjerai; aktyvus mokinių dalyvavimas; teigiamos mokytojų nuostatos, pagalba ir parama kiekvienam mokiniui; lygiaverčiai ir abipusiai lūkesčiai, susiję su  kiekvieno mokinio pasiekimais; bendradarbiavimas komandoje mokykloje ir įvairių žinybų paslaugų dermė; nuolatinis pedagogų kompetencijų tobulinimas. Kauffman ir kt., 2016 teigia, kad įtraukus ugdymas nėra intervencija, ugdymo strategija ar metodas, bet nuostata, kur ir koks mokymasis yra veiksmingiausias.

Modulyje bus pristatytas įtraukaus ugdymo organizavimo procesas ir struktūra, bei reikšmė mokinių, turinčių specialiųjų poreikių, įvairovei.

Modulio tikslas – suteikti žinių apie mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, įtraukaus ugdymo karjerai organizavimą.

Modulio apimtis 8 akademinės valandos (teorinė dalis – 6 akad. val., praktinė dalis – 2 akad. val.)


Modulis rekomenduojamas asmenims, teikiantiems karjeros paslaugas: bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų karjeros specialistams, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogams, bendrojo ugdymo mokytojams, profesijų mokytojams, klasių auklėtojams / vadovams, pagalbos mokiniui specialistams (socialiniams pedagogams, psichologams, specialiesiems pedagogams), vaikų neformaliojo švietimo pedagogams.

Mokymosi rezultatai (plėtojamos kompetencijos). Išklausę modulį ... 

  • įgysite žinių apie įtraus ugdymo organizavimą;
  • gebėsite identifikuoti ir analizuoti įtraukaus ugdymo įtaką specialiųjų poreikių turinčiam mokiniui;
  • įgysite žinių apie įtraukaus ugdymo tarptautines patirtis. 


Modulio turinys: 

  1. Įtraukaus ugdymo organizavimo procesas ir struktūra.
  2. Įtraukaus ugdymo reikšmė mokinių, turinčių specialiųjų poreikių, įvairovei.
  3. Įtraukaus ugdymo organizavimo gerosios tarptautinės patirtys.

 

Modulis Nr. 3 Karjeros specialisto vaidmuo įtraukaus ugdymo kontekste 8 ak. val. 0,00 EUR

Teorinė dalis: 6 ak. val. Praktinė dalis: 2 ak. val.

Kaina: 0,00 EUR

Modulio anotacija


Asmenų turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių įtrauktis į darbo rinką yra svarbi tiek ekonomiškai, tiek socialiniu aspektu. Tvarių karjeros galimybių sudarymas šiai grupei yra ypač svarbu: tai ir  galimybė išlikti aktyviu darbo rinkoje, rūpintis psichologine ir fizine savijauta, nuolat įgyti naujų žinių ir įgūdžių bei ilgalaikėje perspektyvoje kurti savo karjerą. Specialiųjų ugdymosi poreikių turintys mokiniai neretai susiduria su apribojimais,  nes juos supanti aplinka ir joje esantys asmenys jiems ypač svarbūs, o tai neretai apsunkina jų ugdymą karjerai, o vėliau ir dalyvavimą darbo rinkoje. Todėl karjeros specialisto žinios apie specialiųjų poreikių vaikų karjeros galimybes, galimybės rasti ir tinkamai pritaikyti atitinkamus, metodus ir strategijas, lemia tokių asmenų ateities galimybių kokybę. 

Modulyje bus pristatytos karjeros specialistų rengimo tarptautinės patirtys organizuojant vaikų, paauglių ir jaunuolių ugdymą karjerai, atskleistos galimybės ir iššūkiai, bei jų sprendimo būdai.

Modulio tikslas – suteikti žinių apie karjeros specialisto vaidmenį įtraukaus ugdymo kontekste.

Modulio apimtis 8 akademinės valandos (teorinė dalis – 6 akad. val., praktinė dalis – 2 akad. val.)


Modulis rekomenduojamas asmenims, teikiantiems karjeros paslaugas: bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų karjeros specialistams, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogams, bendrojo ugdymo mokytojams, profesijų mokytojams, klasių auklėtojams / vadovams, pagalbos mokiniui specialistams (socialiniams pedagogams, psichologams, specialiesiems pedagogams), vaikų neformaliojo švietimo pedagogams.

Mokymosi rezultatai (plėtojamos kompetencijos). Išklausę modulį ... 

  • įgysite žinių apie specifines kompetencijas būtinas ugdymui karjerai dirbant su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais mokiniais;
  • gebėsite identifikuoti ir analizuoti specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių ugdymo karjerai organizavimo pedagoginius ir etinius iššūkius, numatysite jų sprendimo galimybes;
  • įgysite žinių apie tarptautines karjeros specialistų rengimo patirtis, analizuosite jų bedradarbiavimo galimybes.


Modulio turinys: 

  1. Karjeros specialisto specifinių kompetencijų poreikis organizuojant specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių ugdymą karjerai.
  2. Specialiųjų poreikių turinčių mokinių ugdymo karjerai organizavimo pedagoginiai ir etiniai iššūkiai, jų sprendimo galimybės.
  3. Karjeros specialistų bendradarbiavimo galimybės kompetencijų ugdymui.

 

Modulis Nr. 4 Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymas karjerai: tikslai, turinio modeliavimas, paslaugų teikėjai, pagalbos kokybė planuojant karjerą 8 ak. val. 0,00 EUR

Teorinė dalis: 6 ak. val. Praktinė dalis: 2 ak. val.

Kaina: 0,00 EUR

Modulio anotacija


Įtraukaus ugdymo principais grįstas ugdymas karjerai siejamas su žmogiškojo kapitalo išsaugojimu ir tobulinimu atsižvelgiant į kiekvieno mokinio poreikius ir galimybes. Tai siejama su pusiausvyros atkūrimu ir išlaikymu. Kad karjeros galimybės būtų užtikrinamos visą gyvenimą, būtina sudaryti nuolatinio atnaujinimo galimybes, kad darbuotojai turėtų galimybes trumpam pristabdyti veiklą ir turėti laiko atgauti jėgas, užtikrinti lankstumą ir pritaikomumą, ir galimybes įtraukčiai į visas gyvenimo sritis ir patirtį, kurie verda į visumą, išbaigtumą ir prasmę. Tokiu būdų yra svarbu išsiaiškinti esmines prielaidas: mokinio galimybes ir poreikius, kurios sudarytų kuo geresnes sąlygas parengti ugdymo karjierai planą. Karjeros specialistas turėtų atkreipti dėmesį į  individualius mokinio poreikius (pažintinius gebėjimus bei sunkumus, sensorinius ir ugdymosi bei mokymosi ypatumus, savarankiškumo bei socialinio elgesio įgūdžius, kalbos, kalbėjimo ir komunikacinius gebėjimus bei įgūdžius ir kt.); specialiosios pagalbos (mokytojo padėjėjo ar asistento paslaugų, alternatyvių komunikacijos formų) poreikį; mokinio ir jo tėvų (globėjų, rūpintojų) lūkesčius karjerai.

Modulyje bus supažindinama su specialiųjų ugdymosi poreikių įvairove ir poreikių bei galimybių ugdymo karjerai nustatymu, individualaus ugdymo karjerai plano parengimu. Taip pat bus išnalizuotos ugdymo karjerai koykės įvertinimo galimybės.

Išklausę modulį įgys žinių apie mokinių specialiųjų poreikių įvairovę, gebės juos analizuoti; gebės projektuoti mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo karjerai turinį, įgys žinių ir gebės sudaryti individualų ugdymo planą; gebės analizuoti ir vertinti mokinių, turinčių specialiųjų poreikių, ugdymo karjerai kokybę.

Modulį sudaro  temos: Mokinių specialiųjų poreikių įvairovė. Poreikių ugdymo karjerai nustatymo galimybės. Mokinių, turinčių specialiųjų poreikių, ugdymo karjerai turinio tikslinis modeliavimas. Individualaus ugdymo plano rengimas. Bendradarbiavimo su paslaugų tiekėjais organizavimas. Mokinių, turinčių specialiųjų poreikių, ugdymo karjerai organizavimo kokybės sisteminis vertinimas.

Modulio tikslas – formuoti praktinius įgūdžius būtinus mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo karjerai tikslų ir turinio modeliavimui, paslaugų kokybės vertinimui.

Modulio apimtis 8 akademinės valandos (teorinė dalis – 6 akad. val., praktinė dalis – 2 akad. val.)


Modulis rekomenduojamas asmenims, teikiantiems karjeros paslaugas: bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų karjeros specialistams, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogams, bendrojo ugdymo mokytojams, profesijų mokytojams, klasių auklėtojams / vadovams, pagalbos mokiniui specialistams (socialiniams pedagogams, psichologams, specialiesiems pedagogams), vaikų neformaliojo švietimo pedagogams.

Mokymosi rezultatai (plėtojamos kompetencijos). Išklausę modulį ... 

  • įgysite žinių apie mokinių specialiųjų poreikių įvairovę, gebėsite juos analizuoti;
  • gebėsite projektuoti mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo karjerai turinį. Įgysite žinių ir gebėsite sudaryti individualų ugdymo planą;
  • gebėsite analizuoti ir vertinti mokinių, turinčių specialiųjų poreikių, ugdymo karjerai kokybę.


Modulio turinys: 

  1. Mokinių specialiųjų poreikių įvairovė. Poreikių ugdymo karjerai nustatymo galimybės.
  2. Mokinių, turinčių specialiųjų poreikių, ugdymo karjerai turinio tikslinis modeliavimas. Individualaus ugdymo plano rengimas. Bendradarbiavimo su paslaugų tiekėjais organizavimas.
  3. Mokinių, turinčių specialiųjų poreikių, ugdymo karjerai organizavimo kokybės sisteminis vertinimas.

 

Modulis Nr. 5 Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, karjeros kompetencijų ugdymo ypatumai: sistemos kūrimas ir metodai 8 ak. val. 0,00 EUR

Teorinė dalis: 6 ak. val. Praktinė dalis: 2 ak. val.

Kaina: 0,00 EUR

Modulio anotacija


Spartūs įtraukaus ugdymo realizavimo procesai Lietuvos mokyklose iškėlė papildomus iššūkius ugdymo karjerai sistemai – kaip padėti mokiniui, jaunam žmogui pasirengti ir prisitaikyti prie greitai kintančio darbo pasaulio. Mokiniai, turintys specialiųjų ugdymosi poreikių, daugelyje šalių patiria problemų pereidami iš mokyklos į darbo pasaulį. Šiuolaikinėje darbo rinkoje sunku prisitaikyti dėl ypač didelių reikalavimų kvalifikacijai, darbo rinkoje vertinamoms asmeninėms savybėms, bendriesiems gebėjimams. Europos politikos dokumentai ir švietimo tyrimų rezultatai atkreipia dėmesį į ugdymo karjerai problemas. Asmenims su specialiaisiais ugdymosi poreikiais būdinga specifinė sąmoningumo raida, neretai priklausanti būtent nuo išorinių faktorių, todėl turėtų būti kreipiamas tam tikras dėmesys į pasirengimą karjerai jau nuo ankstyvojo mokyklinio ugdymo. Tačiau mokyklose vykdomas ugdymas karjerai nepakankamas, stinga specifinių kompetencijų, individualizuotos sistemos ir įtraukties idėjas atitinkančių erdvių.

2014 m. LR švietimo ir mokslo ministerija patvirtino Ugdymo karjerai programą bendrojo ugdymo ir profesinio mokymo mokykloms, kurioje išryškinamos keturios pagrindinės ugdytinų karjeros kompetencijų sritys: savęs pažinimo, karjeros galimybių pažinimo, karjeros planavimo ir karjeros įgyvendinimo. Tačiau mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių privalu kurti įtrauktimi grįstą ugdymą, kuris nukreiptas į praktinius patyrimus, pagalbą ir asistavimą, alternatyvias veikos ir komunikavimo formas ir kt. 

Modulyje bus supažindinama su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių ugdymo karjerai tarptautinėmis patirtimis, pristatoma  ugdymo metodų ir priemonių įvairovė. 

Modulio tikslas – formuoti įgūdžius ir tobulinti gebėjimus kuriant sistemą ir parenkant metodus mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, karjeros kompetencijų ugdymui.

Modulio apimtis 8 akademinės valandos (teorinė dalis – 6 akad. val., praktinė dalis – 2 akad. val.)


Modulis rekomenduojamas asmenims, teikiantiems karjeros paslaugas: bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų karjeros specialistams, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogams, bendrojo ugdymo mokytojams, profesijų mokytojams, klasių auklėtojams / vadovams, pagalbos mokiniui specialistams (socialiniams pedagogams, psichologams, specialiesiems pedagogams), vaikų neformaliojo švietimo pedagogams.

Mokymosi rezultatai (plėtojamos kompetencijos). Išklausę modulį ... 

  • įgysite žinių apie įvairias mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo karjerai galimybes, gebėsite jas analizuoti;
  • įgysite žinių apie ugdymo karjerai metodų taikymą, gebėsite juos taikyti;
  • gebėsite analizuoti ir kritiškai vertinti mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, individualius pasiekimus. 


Modulio turinys: 

  1. Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo karjerai sistemos kūrimas.
  2. Ugdymo karjerai metodų ir priemonių panaudojimo reikšmė, atsižvelgiant į mokinių specialiųjų poreikių įvairovę.
  3. Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, individualių pasiekimų stebėjimas, iššūkių identifikavimas, vertinimas ir pozityvių sprendimų paieška.