Informacinių technologijų taikymas organizuojant įtraukų ugdymą karjerai

thumbnail

Informacija

Tikslinė grupė: Karjeros specialistams

Vykdymo platforma: Mukis

Teorinė dalis
30 ak. val.
Praktinė dalis
10 ak. val.

Programos aktualumas

Lietuvos švietimo ir mokslo ministerijos įsakymu (2014 m. sausio 15 d. Nr. V-72) mokyklos realizuoja Ugdymo karjerai programą. Dažniausiai ši programą įgyvendina kontaktiniu būdu, integruojant į klasės auklėtojo darbą ir į kitų mokomųjų dalykų pamokas. Tuo tarpu programoje nurodoma vadovautis sistemingumo, prieinamumo ir integralumo principais, kuriuos užtikrinant gali kilti iššūkių. 

Visuomenės ir ugdymo proceso skaitmeninimas suteikia galimybių aktyviau naudoti alternatyvių ugdymo formų, užtikrinančių ne tik bendrąjį ugdymą, bet ir įtraukų ugdymą ir ugdymą visą gyvenimą.  

Kačinskienė (2022) teigia, kad dėl intensyvaus technologijų vystymosi, pasikeitusio žmonių gebėjimo save pažinti, suvokti ir sutapatinti su konkrečia veikla, taip pat dėl globalių kaitos procesų dažnas šiuolaikinis žmogus ne kartą keičia darbą ar net profesiją per savo gyvenimą, todėl labai svarbu ugdyti piliečius, suvokiančius mokymosi visą gyvenimą svarbą, gebėsiančius mąstyti kritiškai bei priimti sėkmingus sprendimus. Remiantis įtraukaus ugdymo paradigma, būtina užtikrinti ne tik saugias ugdymo karjerai sąlygas, bet ir naudojantis technologijų galimybėmis kurti alternatyvias ugdymo erdves bei metodus. 

Kiekvienas mokinys, nepriklausomai nuo jo poreikių ir galimybių, turi ugdytis gebėjimus planuoti, realizuoti ir analizuoti savo karjerą bei esant poreikiui – keistis, įgyti naujų kompetencijų. Tvarus ir sąmoningumu grįstas informacinių technologijų naudojimas kuriant savo ateitį gali sėkmingai palengvinti ir racionalizuoti šį procesą. 

Nuotolinis mokymasis įgalina žmogų mokytis visą gyvenimą ir prisitaikyti žinių visuomenėje. Komunikate Europos Parlamentui dėl skaitmeninio švietimo veiksmų plano (2018) skatinama visapusiška parama pedagogams, kad jie galėtų ugdyti skaitmenines kompetencijas leidžiančias naudoti inovacijas ir technologijas savo klasėse. 

Programos tikslas - tobulinti asmenų, teikiančių karjeros paslaugas, kompetencijas planuoti ir organizuoti karjeros paslaugas tvariai ir sąmoningai naudojant informacines technologijas ir remiantis įtraukaus ugdymo principais, bei sudarant sąlygas moksleiviams įgyti reikalingų teorinių ir praktinių žinių sėkmingai karjerai.

 

Programos uždaviniai

  • Suteikti žinių apie informacinių technologijų panaudojimą organizuojant įtraukų ugdymą karjerai.
  • Formuoti praktinius įgūdžius būtinus įtraukaus skaitmeninio ugdymo planavimui ir modeliavimui.
  • Suteikti žinių apie karjeros specialisto vaidmenį įtraukaus skaitmeninio ugdymo kontekste.
  • Formuoti įgūdžius ir tobulinti gebėjimus formuluojant įtraukaus skaitmeninio ugdymo karjerai tikslus ir turinį, bei praktiškai juos išbandant ir įgyvendinant.
  • Formuoti praktinius įgūdžius kritiškai vertinti IT pedagoginio panaudojimo įtraukiame ugdyme karjerai.

Programos paskirtis

Programa rekomenduojama asmenims, teikiantiems karjeros paslaugas švietimo įstaigose: bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų karjeros specialistams, priešmokyklinio ugdymo pedagogams, bendrojo ugdymo mokytojams, profesijų mokytojams, klasių auklėtojams/ vadovams, pagalbos mokiniui specialistams (socialiniams pedagogams, psichologams), vaikų neformaliojo švietimo pedagogams.

Rekomenduojama šią programą rinktis išklausius tokias kvalifikacijos tobulinimo programas kaip "Mokinių ugdymas karjerai", "Priešmokyklinis ugdymas karjerai", "Specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų ugdymas karjerai".

Programos kodas - 213003781

Programos apimtis. Programos trukmė – 40 akademinių valandų (30 teorijos ir 10 praktinio darbo valandų).

Programos turinys. Programą sudaro 5 atskiri 8 akademinių valandų trukmės tarpusavyje susiję moduliai:

1. Informacinių technologijų įtraukaus panaudojimo galimybės ugdyme karjerai.

2. Įtraukaus skaitmeninio ugdymo modeliavimas.

3. Karjeros specialisto vaidmuo įtraukaus skaitmeninio ugdymo kontekste.

4. Įtraukus skaitmeninis ugdymas karjerai: tikslai, turinio modeliavimas ir pritaikymas.

5. IT pedagoginio panaudojimo įtraukiame ugdyme karjerai kritinis vertinimas iš profesinės, technologinės, kūrybinės ir tvarumo perspektyvos.

 

Programos moduliai

Modulio pavadinimas Trukmė Kaina Veiksmai Būsena
Modulis Nr. 1 Informacinių technologijų įtraukaus panaudojimo galimybės ugdyme karjerai 8 ak. val. 0,00 EUR

Teorinė dalis: 6 ak. val. Praktinė dalis: 2 ak. val.

Kaina: 0,00 EUR

Modulio anotacija


Pokyčius švietimo sistemoje veikia nuolatos tobulėjančios ir viena iš pagrindinių mūsų kasdienybės dalių tampančios informacinės technologijos. Todėl jų taikymas bendrojo ugdymo procese tampa neišvengiamas. Deja realybėje šios technologijos dažniausiai taikomos, kai mokytojai informuoja mokinius, tėvus apie įvertinimą (elektroninis dienynas), kai viešinama veikla elektroninėje erdvėje (internetinė mokyklos svetainė), kai bendraujama ir dalinamasi įspūdžiais apie mokykloje rengiamas edukacines veiklas (socialinis tinklas). Tačiau įtraukaus ugdymo karjerai veikloje, IT retai kada naudojamos. Tai siejama su mokyklos bendruomenės kompiuterio raštingumo lygiu, bendrosiomis skaitmeninėmis kompetencijomis. Informacinių technologijų mokyklose nepakanka, reikia, kad IT būtų integruojamos į kitų dalykų mokymąsi. Nepaisant to informacinių technologijų tikslingas panaudojimas atveria visiškai naujas galimybes organizuojant įtraukų ugdymą. 

Modulio tikslas – suteikti žinių apie informacinių technologijų panaudojimą organizuojant įtraukų ugdymą karjerai.

Modulio apimtis 8 akademinės valandos (teorinė dalis – 6 akad. val., praktinė dalis – 2 akad. val.)


Modulis rekomenduojamas asmenims, teikiantiems karjeros paslaugas: bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų karjeros specialistams, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogams, bendrojo ugdymo mokytojams, profesijų mokytojams, klasių auklėtojams / vadovams, pagalbos mokiniui specialistams (socialiniams pedagogams, psichologams, specialiesiems pedagogams), vaikų neformaliojo švietimo pedagogams.

Mokymosi rezultatai (plėtojamos kompetencijos). Išklausę modulį ... 

  • įgysite žinių apie įtraukų ugdymą;
  • įgysite žinių apie universalaus dizaino paradigmą organizuojant įtraukų ugdymą;
  • įgysite žinių apie informacinių technologijų reikšmę vaikų ir paauglių raidai, gebėsite vertinti informacinių technologijų pasirinktis. 


Modulio turinys: 

  1. Įtraukaus ugdymo samprata ir jo realizavimo bendrojo ugdymo sistemoje pagrindai.
  2. Įtraukaus skaitmeninio ugdymo erdvės kūrimas, prieinamumo funkcijos ir universalusis dizainas.
  3. Vaikai ir paaugliai medijų visuomenėje. Technologijos, skaitmeninės kompetencijos ir jų sąmoningas naudojimas.
Modulis Nr. 2 Įtraukaus skaitmeninio ugdymo modeliavimas 8 ak. val. 0,00 EUR

Teorinė dalis: 6 ak. val. Praktinė dalis: 2 ak. val.

Kaina: 0,00 EUR

Modulio anotacija


Galkienė (2021) teigia, kad universalus dizainas mokymuisi yra įtraukaus ugdymo organizavimo prieiga, konstruojama remiantis aiškiai suvoktomis įtraukties vertybėmis: visų mokinių skirtybių pripažinimu, lygiateisiškumo visų mokinių atžvilgiu puoselėjimu, sąlygų visaverčiam dalyvavimui sudarymu, vienodų teisių užtikrinimu ir bendruomeninių santykių kūrimu. Įtraukties realizavimas pripažįsta visų mokinių intelektinius, kognityvinius, interesų bei mokymosi stiliaus skirtumus (Hymel ir Katz, 2019; Lee, 2019; Van Boxtel ir Sugita, 2019). Norėdamas dirbti veiksmingai, mokytojas turi atsižvelgti į tai, kad žinojimas yra individualus ir unikalus. Ši prieiga yra grindžiama sėkmingo kiekvieno mokinio mokymosi tikslais, kurių siekiama per ugdymo diferencijavimą, grįstą mokinio susikonstruotas medžiagos supratimu ir jo unikalumu, ir bendro mokymosi praktikas (Swanson, Ficarra, ir Chapin, 2020); Van Boxtel ir Sugita, 2019). Todėl mokytojai susiduria su situacija, kai mokinių žinios, gebėjimai ir įgūdžiai skirtingi. Tai sudaro prielaidas ugdymo proceso individualizavimui atsižvelgiant į mokinių įvairovę. Sėkmingas informacinių komunikacinių techninių priemonių naudojimas gali iš esmės pakeisti šio proceso organizavimą.

Modulio tikslas – formuoti praktinius įgūdžius būtinus įtraukaus skaitmeninio ugdymo planavimui ir modeliavimui.

Modulio apimtis 8 akademinės valandos (teorinė dalis – 6 akad. val., praktinė dalis – 2 akad. val.)


Modulis rekomenduojamas asmenims, teikiantiems karjeros paslaugas: bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų karjeros specialistams, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogams, bendrojo ugdymo mokytojams, profesijų mokytojams, klasių auklėtojams / vadovams, pagalbos mokiniui specialistams (socialiniams pedagogams, psichologams, specialiesiems pedagogams), vaikų neformaliojo švietimo pedagogams.

Mokymosi rezultatai (plėtojamos kompetencijos). Išklausę modulį ... 

  • įgysite žinių apie informacinių komunikacinių techninių priemonių naudojimą organizuojant skaitmeninį ugdymą;
  • įgysite žinių apie skaitmeninio ugdymo panaudojimo galimybes dirbant su mokiniais, turinčiais specialiųjų ugdymosi poreikių;
  • įgysite žinių apie tarptautines įtraukaus ugdymo organizavimo patirtis naudojant IT.


Modulio turinys: 

  1. Įtraukaus skaitmeninio ugdymo organizavimas atsižvelgiant į mokinių įvairovę klasėje.
  2. Įtraukaus skaitmeninio ugdymo galimybės ir reikšmė mokinių, turinčių specialiųjų poreikių, įvairovei.
  3. Įtraukaus skaitmeninio ugdymo organizavimo tarptautinės patirtys: galimybės ir iššūkiai bei jų sprendimo būdai.

 

Modulis Nr. 3 Karjeros specialisto vaidmuo įtraukaus skaitmeninio ugdymo kontekste 8 ak. val. 0,00 EUR

Teorinė dalis: 6 ak. val. Praktinė dalis: 2 ak. val.

Kaina: 0,00 EUR

Modulio anotacija


Skaitmeninė kompetencija apima užtikrintą ir kritišką informacinės visuomenės technologijų panaudojimą darbo, laisvalaikio, mokymosi ir bendravimo reikmėms. Kompetencija apima pagrindinius IKT gebėjimus: kompiuterių naudojimą informacijos paieškai, gavybai, saugojimui, pristatymui ir sklaidai; bendravimui ir virtualiam bendradarbiavimui. (http://disoci.eu/lt/node/591). Taip pat skaitmeninės kompetencijos yra būtinos organizuojant įtraukų ugdymą specialiųjų poreikių turintiems vaikams, kurių įtrauktis į bendrąjį ugdymo procesą be informacinių komunikacinių technologijų jau neįsivaizduojamas. Tai siejama ne tik su pagrindiniais iššūkiais, kaip antai mokymosi trikdžiais: disleksija ar disgrafija, bet ir su galimybėmis sukurti aukštesnio akademinio lygio kriterijus atliepiančia ugdymo erdvę gabiems vaikams. Remiantis šiomis prielaidomis, mokytojams, teikiantiems karjeros paslaugas, atsiranda galimybė, praplečiant savo kompetencijas bei sukuriant kolegialaus bendravimo ir bendradarbiavimo aplinkas, pasiūlyti mokiniams aktualiai naujas galimybes rengiantis karjerai.

Modulio tikslas – suteikti žinių apie karjeros specialisto vaidmenį įtraukaus skaitmeninio ugdymo kontekste.

Modulio apimtis 8 akademinės valandos (teorinė dalis – 6 akad. val., praktinė dalis – 2 akad. val.)


Modulis rekomenduojamas asmenims, teikiantiems karjeros paslaugas: bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų karjeros specialistams, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogams, bendrojo ugdymo mokytojams, profesijų mokytojams, klasių auklėtojams / vadovams, pagalbos mokiniui specialistams (socialiniams pedagogams, psichologams, specialiesiems pedagogams), vaikų neformaliojo švietimo pedagogams.

Mokymosi rezultatai (plėtojamos kompetencijos). Išklausę modulį ... 

  • įgysite žinių apie karjeros specialisto skaitmenines kompetencijas;
  • formuosite įgūdžius būtinus lyderystei skaitmeninėje mokymosi erdvėje, gebėsite analizuoti ir spręsti iškilusius profesinius ir etinius iššūkius susijusius su IT naudojimu;
  • įgysite žinių apie kolegialaus bendravimo skaitmeninėje / virtualioje erdvėje kūrimą. 


Modulio turinys: 

  1. Karjeros specialisto profesinės skaitmeninės kompetencijos.
  2. Karjeros specialisto lyderystė skaitmeninėje mokymosi erdvėje. Profesiniai ir etiniai iššūkiai, jų sprendimo galimybės.
  3. Kolegialaus bendradarbiavimo kūrimas skaitmeninėje erdvėje, jo reikšmė efektyvumui.

 

Modulis Nr. 4 Įtraukus skaitmeninis ugdymas karjerai: tikslai, turinio modeliavimas ir pritaikymas 8 ak. val. 0,00 EUR

Teorinė dalis: 6 ak. val. Praktinė dalis: 2 ak. val.

Kaina: 0,00 EUR

Modulio anotacija


Kačinskienė (2022) nurodo, kad praktiškai tradicinėje klasėje nėra įmanoma visiškai realizuoti ugdymo personalizavimo, tačiau šiuolaikinės IKT grįsto mokymosi tyrimų kryptys suteikia galimybę suprojektuoti ir organizuoti mokymą atsižvelgiant į individualius besimokančių asmenų skirtumus. Šios kryptys yra turinio personalizavimas, elektroninio mokymosi sistemų adaptavimas, optimizavimo ir dirbtinio intelekto metodai.

IKT naudojimas įtraukaus ugdymo aspektu atveria dar didesnes galimybes, nes tai siejama su alternatyviomis komunikacijų formomis, galimybėmis kompensuoti iššūkius, organizuoti mokinių dienotvarkę ir sudaryti galimybes vienodai dalyvauti su kitais klasėje esančiais mokiniais, gaunant informaciją laiku ir pagal asmenines suvokimo galimybes. Bet to būtina pažymėti ir nepaprastai dideles IKT priemonių panaudojimo galimybes mokinių saviraiškai. 

Ugdymas karjerai bendrojo lavinimo mokyklose organizuojamas pagal Ugdymo karjerai programą kurioje numatyta, jog mokyklos gali pasirinkti, kokiu būdu bus organizuojamas ugdymas karjerai. Tokiu būdu informacinių komunikacinių technologijų panaudojimas gali iš esmės optimizuoti šį procesą.

Modulio tikslas – formuoti įgūdžius ir tobulinti gebėjimus formuluojant įtraukaus skaitmeninio ugdymo karjerai tikslus ir turinį, bei praktiškai juos išbandant ir įgyvendinant.

Modulio apimtis 8 akademinės valandos (teorinė dalis – 6 akad. val., praktinė dalis – 2 akad. val.)


Modulis rekomenduojamas asmenims, teikiantiems karjeros paslaugas: bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų karjeros specialistams, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogams, bendrojo ugdymo mokytojams, profesijų mokytojams, klasių auklėtojams / vadovams, pagalbos mokiniui specialistams (socialiniams pedagogams, psichologams, specialiesiems pedagogams), vaikų neformaliojo švietimo pedagogams.

Mokymosi rezultatai (plėtojamos kompetencijos). Išklausę modulį ... 

  • įgysite žinių apie skaitmeninio įtraukaus ugdymo karjerai turinio parengimą;
  • įgysite žinių apie IT panaudojimo galimybes, formuosite įgūdžius jas vertinti;
  • gebėsite diferencijuoti ir individualizuoti įtraukų skaitmeninį turinį mokinių įvairovei.


Modulio turinys: 

  1. Skaitmeninis įtraukaus ugdymo karjerai turinys ir forma.
  2. Inovatyvus technologijų panaudojimas: sąveikų tarp sudedamųjų dalių nustatymas, virtualios realybės kūrimas.
  3. Įtraukaus skaitmeninio ugdymo turinio ir formų pritaikymas įvairioms mokinių grupėms. Individualių poreikių, galimybių nustatymas ir individualaus turinio kūrimas.

 

Modulis Nr. 5 IT pedagoginio panaudojimo įtraukiame ugdyme karjerai kritinis vertinimas iš profesinės, technologinės, kūrybinės ir tvarumo perspektyvos 8 ak. val. 0,00 EUR

Teorinė dalis: 6 ak. val. Praktinė dalis: 2 ak. val.

Kaina: 0,00 EUR

Modulio anotacija


Kačinskienė (2022) nurodo, kad sėkmingam ugdymui karjerai labai svarbus teigiamas mokyklos mikroklimatas, visos bendruomenės įsitraukimas, gera emocinė atmosfera, atviri ir pagarbūs mokytojų ir moksleivių tarpusavio santykiai. Todėl socialinė-emocinė, metodinė parama, IT pagalba ir bazė, dalinimasis gerąja patirtimi ir palaikymas sudaro kertinius principus įtraukaus skaitmenio ugdymo karjerai vystymui. Taip pat mokytojui reikalingi IKT gebėjimai pagal šias sritis: skaitmeninį komunikavimą, skaitmeninį mokymą ir mokymąsi bei skaitmeninio raštingumo problemų sprendimą.

Norint efektyviai ugdyti moksleivių karjeros kompetencijas mokytojui būtinos žinios apie siūlomas programas, IKT įrankius ir metodus. Kad mokytojas suspėtų ir sugebėtų prisitaikyti prie sparčiai tobulėjančių technologijų, kurios gali būti naudojamos ugdant mokinius karjerai, jam reikalinga nuolatinė palaikomoji aplinka, kuri įgalintų įgyti reikalingų įgūdžių tobulėti, padėtų greičiau, lengviau, paprasčiau susirasti reikalingą informaciją ir priemones, reikalingas ugdant mokinius karjerai.

Modulio tikslas – formuoti praktinius įgūdžius kritiškai vertinti IT pedagoginį panaudojimą įtraukiame ugdyme karjerai.

Modulio apimtis 8 akademinės valandos (teorinė dalis – 6 akad. val., praktinė dalis – 2 akad. val.)


Modulis rekomenduojamas asmenims, teikiantiems karjeros paslaugas: bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų karjeros specialistams, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogams, bendrojo ugdymo mokytojams, profesijų mokytojams, klasių auklėtojams / vadovams, pagalbos mokiniui specialistams (socialiniams pedagogams, psichologams, specialiesiems pedagogams), vaikų neformaliojo švietimo pedagogams.

Mokymosi rezultatai (plėtojamos kompetencijos). Išklausę modulį ... 

  • gebėsite tvarkyti ir vertinti skaitmeninius resursus;
  • gebėsite planuoti ir vertinti įtraukaus skaitmeninio ugdymo karjerai rezultatus;
  • gebėsite stebėti mokinių pasiekimus, identifikuoti ir spręsti iššūkius.


Modulio turinys: 

  1. Skaitmeninių resursų vertinimas, panaudojimas ir vystymas.
  2. Įtraukaus skaitmeninio ugdymo karjerai vertinimas.
  3. Mokinių individualių pasiekimų stebėjimas, iššūkių identifikavimas, vertinimas ir sprendimų paieška.