„Profesinis ugdymas – prieinamas visiems“ 

Pagrindinis tikslas - suteikti profesinio mokymo įstaigų mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymo poreikių (SUP) ir mokiniams, esantiems iš nepalankaus socialinio ekonominio konteksto (SEK) būtinas priemones, įrangą, mokymus ir kitas specializuotas paslaugas, kurios prisidės prie mokinių didesnio įsitraukimo ir sudarys sąlygas užbaigti pradėtą mokymąsi, įgyti kvalifikaciją ir įsilieti į darbo rinką.

Projekto tikslinė grupė – profesinių mokymo įstaigų mokiniai, turintys specialiųjų ugdymosi poreikių (SUP) ir mokiniai iš nepalankaus socialinio ekonominio konteksto (SEK) ir su šiais mokiniais dirbantys mokytojai bei švietimo pagalbos specialistai.

Projekto trukmė – 2024 m. spalio 18 d.– 2029 m. rugpjūčio 31 d.

Projektą įgyvendina – Europos socialinio fondo agentūra (ESFA) su 46 partneriais. Lietuvos neformaliojo švietimo agentūra (LINEŠA) yra viena iš jų.

Daugiau informacijos apie projektą ČIA

Lietuvos neformaliojo švietimo agentūros Ugdymo karjerai skyriaus projekte įgyvendinamos veiklos:

Programa skirta 14 m. ir vyresniems profesinio mokymo įstaigų SUP ir SEK mokiniams. Pagrindinis tikslas - stiprinti vidinę jų motyvaciją sąmoningai planuoti savo karjerą ir siekti išsikeltų tikslų, padėti geriau suprasti save ir savo galimybes pasirinktoje profesinėje srityje. Mokiniai bus kviečiami tyrinėti savo pomėgius, vertybes ir stipriąsias puses, susipažinti su darbo rinkos galimybėmis bei karjeros planavimo įrankiais. 

Karjeros dienų atmintinė (646.2 KB )

Savęs pažinimo diena (2025 05 20) (157.5 KB )

 

Dokumentai:

Dėl asmens duomenų tvarkymo (121.1 KB )

Dalyvės (-io) apklausos anketa (53.7 KB )

Anketos instrukcija (324.9 KB )

 

Kontaktiniai asmenys: 

indra.gasianceviene@linesa.lt

kamila.golod@linesa.lt

Pastarųjų metų tendencijos rodo, kad greta formaliojo švietimo vis reikšmingesni tampa mokinių įgūdžiai, įgyti dalyvaujant įvairiose neformaliojo švietimo veiklose (būreliai, savanorystė ir kt.). Tačiau mokykloms trūksta patirties ir įrankių individualiai įgytoms kompetencijoms ugdyti, vertinti ir pripažinti. Dėl šios priežasties vienas iš mokykloms išbandyti siūlomų sprendimų būdų yra 4K (aš kuriu, aš keičiu, aš su kitais, aš kitiems) – modelis, skirtas skatinti nuoseklų ir refleksija grįstą mokinių mokymąsi, padėti jiems saviugdos būdu siekti asmeninio tobulėjimo, pripažinti neformaliuoju būdu įgytas kompetencijas.  

4K modelis jau sėkmingai išbandytas 5 bandomosiose savivaldybėse: Alytaus r., Kaišiadorių r., Panevėžio r., Pasvalio r. ir Rokiškio r. sav. Iš viso pilotiniame projekte 2022-2023 m. m. dalyvavo beveik 3 tūkst. bendrojo ugdymo mokyklų mokinių. 

Apibendrinus pagrindinius pilotinio projekto rezultatus, paaiškėjo, kad 4K veiklos: 

  • Mokytojams suteikė galimybę geriau pažinti vaikus, sužinoti pagrindines jų interesų sritis;
  • Padėjo atsiskleisti iš pirmo žvilgsnio tylesniems, ramesniems vaikams, neformaliomis veiklomis sudominti mažiau motyvuotus arba vaikus su specialiaisiais poreikiais, skirti jiems daugiau individualaus dėmesio;
  • Mokinius paskatino išbandyti naujas popamokines veiklas, jų veikla tapo įvairesnė - ne tik sportavo, šoko arba dainavo, bet save atrado ir kt. srityse. Taip pat daugiau mokinių nei įprastai dalyvvavo įvairiuose konkursuose, olimpiadose;
  • Skatino mokinius mokytis įvairesnėse, netradicinėse aplinkose (pvz., knygynuose, bibliotekose, muziejuose ir kt.);
  • Mokinius sudomino ir įtraukė labiau, nei jiems iki tol įprastos socialinės-pilietinės valandos;
  • Puikiai papildė mokyklose dirbančių karjeros specialistų veiklas;
  • Sudarė sąlygas visapusiškai mokinių asmenybės brandai ir individualumui skleistis, ugdė jų gebėjimą planuoti savo ugdymosi rezultatus, įsivertinti ir reflektuoti veiklų procesą ir pažangą.

Įgyvendinant projektą „Profesinis ugdymas – prieinamas visiems”, 4K modelis 2025-2025 m. bus pilotuojamas profesinio mokymo įstaigose. Planuojama, kad per 5 metus bus apmokyti 125 profesinio mokymo įstaigose dirbantys švietimo pagalbos specialistai (įskaitant ir karjeros specialistus) ir 500 šiose švietimo įstaigose besimokantys SUP ir SEK mokiniai - ne mažiau 25 specialistai ir 100 mokinių per vienerius mokslo metus. 

Pagrindinis tikslas – stiprinti profesinio mokymo įstaigų SUP/SEK mokinių motyvaciją mokytis visą gyvenimą, suteikiant jiems kokybiškas ir prieinamas karjeros konsultavimo paslaugas:  

  • Skatinti juos pabaigti pasirinktą mokymosi programą ir tokiu būdu nepapildyti anksti iš švietimo sistemos iškrentančių asmenų statistikos (NEET);
  • Didinti jų įsitraukimą į popamokines veiklas (NVŠ);
  • Padėti jiems lavinti konkrečius įgūdžius, leidžiančius realizuoti savo potencialą;
  • Sistemingai stebėti jų pasiekimus, motyvaciją ir atotrūkius;
  • Stiprinti su jais dirbančių specialistų kompetencijas.  

Kontaktiniai asmenys:  

vitalija.pauriene@linesa.lt

geliune.adomaityte@linesa.lt 

Projekto įgyvendinimo laikotarpiu bus sukurtos 3 nuotolinės kvalifikacijos tobulinimo programos (40 ak. val.) specialistams, teikiantiems specializuotas, bendrojo, profesinio ugdymo ir profesinio orientavimo paslaugas SUP ir SEK mokiniams:​

  • Švietimo pagalbos specialistams (specialiesiems, socialiniams pedagogams, psichologams, karjeros specialistams ir kt.);​

  • Profesinio mokymo įstaigų mokytojams. ​

2025 m. kuriama pirmoji KT progama - „Paauglių motyvavimo planuotis karjerą strategijos“. Tikslas - stiprinti specialistų kompetencijas teikti ugdytiniams individualizuotas paslaugas, kurios padėtų mokiniams anksti neiškristi iš švietimo sistemos: pilnavertiškai dalyvauti bendrajame ir profesiniame ugdyme, įgyti kvalifikaciją ir kompetencijas, reikalingas darbui atlikti. ​  

Visos savarankiškam mokymuisi skirtos nuotolinės programos nemokamai bus prieinamos MUKIS registruotų sistemos naudotojų paskyrose.  

Kontaktiniai asmenys:

rasa.krakauskiene@linesa.lt

ieva.zalepugaite@linesa.lt

 
 
 
Dalintis: